Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 maj 2024 08:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 sep 2011 12:45 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
http://videnskab.dk/krop-sundhed/revolution-i-bekaempelse-af-virusinfektioner?utm_source=vores+nyhedsbrev&utm_campaign=f5f418dd7c-201109069_6_2011&utm_medium=email

Spændende!

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2011 14:44 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
da jeg læste at det om at proteinet virkede på alle vira, tænkte jeg at det måtte have et target site som binder til dsRNA, og ved denne binding aktiveres et andet domæne som signalerer apoptose proteinerne...

da jeg så læser længere ned er det præcist det den gør. det er bare en af de øjeblikke der. hold kæft det kunne jeg da selv have fundet på. det er så oplagt.

det er en fantastisk opdagelse. hvis det virker på mennesker også kan det holde virusinfektionen på et meget lavvirulent niveau eller helt udrydde den.

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2011 17:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
yay!

Du lyder til at have lidt styr på det... Kan du forestille dig scenarier som det vi har nu med antibiotika? Altså, jeg kunne godt forestille mig, at siden virkningen kun er gavnlig tidligt i et sygdoms, vil vi se flere aggressive vira i fremtiden, som vil sprede sig hurtigere og have kortere inkubationstid... Jeg spekulerer bare nu, er super optimistisk mht. til sådanne udviklinger her...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 sep 2011 21:00 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 21 jun 2007 21:49
Indlæg: 2185
Geografisk sted: up yours
jeg ved ikke så meget om det men jeg har et grundlæggende kendskab til molekylærbiologi. risikoen for at der kommer flere meget aggressive vira, er ikke større end den altid har været, blot fordi man finder en potentiel bredspektret virus-bekæmper. faktisk vil jeg mene at det er lige modsat. det er jo ikke en vaccine, så den kan tidligst gives når folk præsenterer med symptomer på virusinfektion. de alvorlige vira er super infektiøse og har ofte meget kort inkubationstid (ebola f.eks.), men de giver også symptomer tidligere end mindre virulente (virulens = evne til at fremkalde sygdom) vira, som kan ligge og inkubere i længere tid og faktisk inficere flere celler før de bliver symptomgivende.

jeg tror ikke at vira vil kunne udvikle resistens overfor et protein med DRACO's egenskaber (hvis det var det du tænkte på i forbindelse med antibiotika). den er 100% specifik for viral dsRNA. det er især imponerende at det er blevet så bredspektret at det virker på alle vira med dsRNA. DNA og RNA er jo det mest fundamentale der findes i alt levende. jeg kan ikke forestille mig en tilfældig mutation skulle kunne få en virus til at gå fra dsRNA til enkeltstrenget RNA. et andet muligt scenarie er at en virus får indkoorporeret et gen for et enzym som inaktiverer eller klipper DRACO-proteinet.

hvis du vil i dybden med det, så fandt jeg en fantastisk artikel her: http://www.plosone.org/article/info:doi ... ne.0022572

_________________
Corporations cannot commit treason, nor be outlawed, nor excommunicated, for they have no souls. ~ Sir Edward Coke


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 okt 2011 14:50 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 jan 2011 15:14
Indlæg: 649
Der findes også vira med DNA genom.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 0 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team