Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 apr 2024 16:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 06 apr 2011 11:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 apr 2011 11:10
Indlæg: 4
Hej

Vi er to idrætsstuderende fra Århus Universitet, som er i gang at skrive Bachelorprojekt. Vores projekt omhandler det antagede forbrug af receptpligtig medicin, også kaldet ”study drugs” (Ritalin, Beta blokkere, modafilin, efedrin, adderall etc.), blandt universitetsstuderende.

Vi vil med projektet forsøge at nå et spadestik dybere end hvad diverse eksperter tror og siger, og rent faktisk høre brugerne (de studerende), og afdække deres bevæggrunde for at tage ”study drugs”. Der er, i Danmark, ikke foretaget nogen undersøgelser, der blotlægger brugernes motiver til at tage ovennævnte stoffer, så vores undersøgelse vil ikke blot være den første af sin slags, men vil også være utrolig vigtig i forsøget på at analysere en formodet stigende tendens blandt universitetsstuderende.

Vi vil derfor meget gerne i kontakt med studerende el. tidligere studerende, som har et kendskab til eller forbrug af diverse ”study drugs”, og som er villige til at lade sig interviewe af os. Køn og alder er underordnet, det vigtigste er at du har personlig erfaring med ”Study drugs”, og har lyst til at tale om det. Vi garanterer selvfølgelig fuldstændig anonymitet, og de oplysninger du giver, vil udelukkende blive brugt i videnskabeligt øjemed. Vi er meget fleksible i forhold til tid og sted.

Har du prøvet ”study drugs” i forbindelse med din uddannelse, og har du lyst til at medvirke i vores undersøgelse, kontakt os da på en af følgende måder.

Jonas Enevoldsen
jonas.enevoldsen@gmail.com
31 38 74 55

Anders Chr. Larsen
acl_uhe@hotmail.com
29 46 30 63

Vi ser frem til at høre fra jer, og håber i kan hjælpe os.

Med Venlig Hilsen

Anders Christian Larsen & Jonas Enevoldsen


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 11:46 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 okt 2010 17:19
Indlæg: 319
Geografisk sted: Nørrebro
Hvordan vil I berøre hvad I kalder 'study drugs' ift. ADHD-dianosticeredes mere eller mindre tvangsmedicinering af disse stærkt bevidsthedspåvirkende farmaceutika ? Hverdagsforbrug og den sløvende effekt? ...


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 12:01 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 27 aug 2002 01:01
Indlæg: 2651
Geografisk sted: I mulmehulen
Det vil de ikke, fordi det er ikke en del af deres problemformulering.

Men det lyder som et spændende projekt. Jeg har desværre ikke selv nogen erfaring. Held og lykke med det!

_________________
:roll:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 12:09 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 22 feb 2009 20:53
Indlæg: 855
Geografisk sted: Milano
Jeg har recept på propranolol (Beta blokker) fordi jeg har essentiel tremor (rysten på hænder og hoved), mine erfaringer er at de styrker min koncentrationsevne ret godt.
Lægen der ordinerede dem til mig anbefalede mig rent faktisk at bruge dem under eksamensforløb, så længe jeg ikke overskred min dose.
Det skal lige siges at min tremor er så mild at jeg kun tager pillerne når jeg finder behov for det.

_________________
"I'm a man of honour, a truthful person, a gentleman of absolute morality."


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 12:10 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2009 20:39
Indlæg: 1416
Geografisk sted: Strawberry Fields
Har heller ingen erfaring, men går og overvejer at tage noget ritalin de næste par dage, for at blive klar til eksamen fredag... er simpelthen kommet for langt bagud i det fag jeg skal op i.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 12:35 
Offline
Junior medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jan 2011 10:09
Indlæg: 14
Geografisk sted: Somewhere over the rainbow
Hvad hvis man ikke får medicinen på recept?.. Gør det nogen forskel i forhold til jeres problemformulering?..


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 12:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 apr 2011 11:10
Indlæg: 4
Freakymushroom skrev:
Hvad hvis man ikke får medicinen på recept?.. Gør det nogen forskel i forhold til jeres problemformulering?..


Hej,

Hvordan man får fat i medicinen, har ingen betydning ifht. vores problemformulering. Vi vil nok kort spørge ind til det under et interview, men det er motiverne bag indtagelsen af study drugs, som vi er interesseret i.

Mvh. Jonas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 06 apr 2011 13:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 18:56
Indlæg: 3533
Geografisk sted: Outside
Jeg ved at Halugenlampe benytter, eller har benyttet sig, af study drugs - men så vidt jeg ved er det kun piracetam. Men i kunne prøve at tage kontakt til ham, hvis han da ikke allerede har henvendt sig...

_________________
"Inform yourself. What does inform yourself mean? It means transcend and mistrust ideology. Go for direct experience." - T. McKenna


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 apr 2011 21:23 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 09 apr 2011 20:53
Indlæg: 1
Udelukker jeres problemformulering brug af stimulantia der falder udenfor kategorien receptpligtig medicin, f.eks. ulovlig amfetamin?
Hilsen Cat


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2011 12:48 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 apr 2011 11:10
Indlæg: 4
Cat skrev:
Udelukker jeres problemformulering brug af stimulantia der falder udenfor kategorien receptpligtig medicin, f.eks. ulovlig amfetamin?
Hilsen Cat


Nej, det gør det bestemt ikke. Så længe det er blevet brugt som study drug.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 apr 2011 12:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 apr 2011 11:10
Indlæg: 4
Det er også muligt at deltage i undersøgelsen, uden at et personligt, face-to-face interview finder sted. Så vil interviewet i stedet foregå over skype, telefon eller lignende.

Hvis denne interviewform er mere interessant, send da en mail til: jonas.enevoldsen@gmail.com

og jeg sender en mail tilbage med retningslinjer omkring anonymitet.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 11 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 6 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team