Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 05 maj 2024 10:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 11 dec 2009 11:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 okt 2009 11:20
Indlæg: 8
Hej kloge hoveder fra Psychedelia :)

Er igang med min 3.gs SRP opgave og kunne godt tænke mig en eller flere personer der gerne vil hjælpe med lidt vejledning.

Min opgaveformulering er:

Redegørelse for hvordan endorfiner virker i den menneskelige organisme.
Hvordan udnytter man kendskabet til endorfiner indenfor smertefysiologi?
Giv en kemisk redegørelse for et udvalgt endorfin
Hvilken biologisk mekanisme/mekanismer kan ligge til grund for at man kan blive afhængig af sport?

Jeg stiller her ikke spørgsmål om hvordan disse problemformuleringer kan løses, da jeg gerne selv vil løse opgaven. Jeg spørger mere efter decideret vejledning, hvis der skulle opstå pludselige tvivler og spørgsmål.

Jeg har ikke brug for nogle der IKKE er færdige med gymnasiet. Har brug for studerende og færdiguddannede.


Specielt vil jeg få brug for hjælp til redegørelse for et udvalgt endorfin(KEMISKE STRUKTURER OG BESKRIVELSE!!?)

Håber i gider hjælpe :)

Med Venlig hilsen

Casper.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2009 11:11 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 09 jan 2009 13:36
Indlæg: 2115
Geografisk sted: Et sted få finder.
danefryd skrev:

Jeg har ikke brug for nogle der IKKE er færdige med gymnasiet. Har brug for studerende og færdiguddannede.



Altså en fra 1.g vil uden tvivl kunne guide dig med dine spørgsmål, det at du så bare laver lort i den i stedet for selv at søge på nettet.. Altså nu hvor du er voksen og går i 3.g kan du vel godt selv læse engelsk ikke?
:stupid:

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2009 11:21 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 okt 2009 11:20
Indlæg: 8
Som jeg skriver, er den hjælp jeg har brug for en vejledende hjælp.

Hvis der opstår spørgsmål i forbindelse med mine internet søgninger og tvivlsomme ting, som nettet ikke kan svare på.

Eks:

"Hvilken funktion har peptide NH2-terminalenden?" som måske ikke står på nettet..

Er som du selv siger, jo gammel nok til at google det meste :)
Og vil heller ikke have andre til at lave min opgave.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2009 11:40 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 14 sep 2008 16:12
Indlæg: 263
Du kunne udvide din horisont lidt.
Prøv at kigge i en bog/tage på biblioteket i stedet for bare at google.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2009 11:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 okt 2009 11:20
Indlæg: 8
Jeg har 13 bøger liggende.. Om anatomi, fysiologi, smertefysiologi, motion, kemi og neuroanatomi. Selvfølgelig alt sammen humant.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2009 13:59 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 apr 2001 01:01
Indlæg: 4843
danefryd skrev:
"Hvilken funktion har peptide NH2-terminalenden?" som måske ikke står på nettet..


På dansk hedder det et peptid (eller et protein, afhængig af antallet af aminosyrer). Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, kan du sætte det i sammenhæng med noget andet? Hvorfor mener du at det bør have en funktion? Jeg synes du skal læse det her: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/bookshelf/b ... =A365#A369

Stryer er kongen indenfor biokemi-lærebøger.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 dec 2009 22:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 okt 2009 11:20
Indlæg: 8
Dr. Phibes skrev:
danefryd skrev:
"Hvilken funktion har peptide NH2-terminalenden?" som måske ikke står på nettet..


På dansk hedder det et peptid (eller et protein, afhængig af antallet af aminosyrer). Jeg forstår ikke helt spørgsmålet, kan du sætte det i sammenhæng med noget andet? Hvorfor mener du at det bør have en funktion? Jeg synes du skal læse det her: http://www.ncbi.nlm.nih.gov/bookshelf/b ... =A365#A369

Stryer er kongen indenfor biokemi-lærebøger.



Hey Phibes.. Tak for hjælpen, men var dog kun et eksempel. Jeg leder ikke efter et konkret svar på noget lige PT, men jeg leder efter en højrehånd jeg lige kan smække et par spørgsmål i hovedet, hvis der skulle opstå problemer og en person jeg kan spørge om hvordan noget skal formuleres.

Jeg skal redegøre den kemiske struktur for beta-enorfin. Det er et polypeptid bestående af 31 aminosyre i sekvensen YGGFMTSEKSQTPLVTLFKNAIIKNAYKKGE. Som nævnt i spørgsmålets emne leder jeg ikke efter svar på noget som helst, men leder bare efter en der er mulig at kontakte hvis jeg skulle få brug for hjælp :)

Dog brugbar side du kom med :idea:
:thumpsup:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 12 dec 2009 00:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 20 feb 2005 02:46
Indlæg: 382
Geografisk sted: Midt i ingenting... +/-
Hvorfor ikke vente til du har et konkret spørgsmål og så smække det i hovedet på alle herinde?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 dec 2009 14:09 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 06 okt 2009 11:20
Indlæg: 8
det havde jeg ikke tænkt over :p


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 2 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team