Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 09 maj 2024 05:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 28 mar 2008 10:08 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 18 feb 2003 02:01
Indlæg: 456
Geografisk sted: Nowhere land
Viden Om - Ædru hjerneskade
Jeg ved at programmet allerede har været oppe i stoffer i medierne, men vil gerne diskutere teorien kindling.
Jeg kan ikke rigtigt få det til at passe med det jeg ellers har læst om hjernen, så håber der er nogle af de kloge hoveder, der ved en masse om neurokemi, som kan forklare det.
Hvordan kan det være, at de når til konklusionen, at det er en hjerneskade der er skyld i det fænomenet. Hvorfor kan det ikke bare forklares med, at der ved et overdrevent alkohol forbrug, dannes flere GABA receptorer, ligesom jeg har forstået at det er tilfældet ved nikotin-afhængige og acetylcholin-receptorer? Hvis det er andre processer som er skyld i det, end at der dannes flere receptorer, hvorfor er det så kun alkohol som giver denne form for hjerneskade?
Eller er det måske netop det, at der dannes flere receptorer, de i programmet betegner som hjerneskade?


Top
 Profil  
 
 Titel: hehe
Indlæg: 31 mar 2008 14:15 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2007 10:46
Indlæg: 455
Geografisk sted: Ama'r
nu jeg ikk ligefrem professor i det du udtaler dig om man er hjerneskade kan vel forekomme på mange forskellige leder men er forklaret af selve ordert. En skade i hjernen dvs. en ændring i din hjerne som ødelægger eller ændre dens funktion i forhold til dens normale funktion 8)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 2 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 1 gæst


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team