Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 07 maj 2024 04:08

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Evigt Liv
Indlæg: 18 mar 2008 06:37 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 apr 2001 01:01
Indlæg: 67
Geografisk sted: Udlandet
Inspireret af Liv i rummet tråden kommer der en ny dokumentar, denne gang om evigt lig.

Er det muligt og bør vi have det.

Jeg vil lige lade nogen se den inden jeg stille kritiske spørgsmål.

:)

http://video.google.com/videoplay?docid ... 7451441972


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 18 mar 2008 09:02 
Offline
Annoying attention wh0re!
Brugeravatar

Tilmeldt: 19 okt 2006 04:20
Indlæg: 172
Geografisk sted: In the chopaaaaaaaa.
Jeg er ret enig med Richard Miller. På nuværende tidspunkt er det simpelthen så groteskt optimistiske udsagn at nogle biogerontologer spyer ud. Bil-analogien er tåbelig. Den dag hvor biler består af en hel masse selvreplikerende enheder som ophober mutationer som ændrer på måderne som enheden regulerer sig selv- og interagerer med andre enheder- på, så synes jeg er at det er en fair sammenligning. Ellers er det ligesom at sige "Hvad er forskellen på en ko?"... "Den går hverken med slips".

Cargo cult tingen var dødinteressant :D

Her I Danmark har vi forresten Surresh Rattan, som også er noget for sig selv (på den positive måde). Han er en virkeligt interessant foredragsholder, og en rigtigt flink person.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2008 13:01 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 jun 2007 19:53
Indlæg: 138
Geografisk sted: I din lokale skov
Ret interesant dokumentar ! må sige hvis jeg havde muligheden for at leve de næste 500 år, og stadig ligne mig selv og ikke ældre, ville jeg nok vælge at gøre det, især da jeg ser evulation/udvikling som en meget spændende ting, som jeg enormt gerne kunne tænke mig at følge de næste par hundrede år. Desunden kunne jeg altid bare hoppe ud for en bygning om 500 år hvis jeg ikke gider leve mere..

Men aproro selve dokumteraren så tvivler jeg på ham dokter Orbrey nogen siden kommer frem til en "Evighedskur" inden han dør.
Men jeg vil ikke udelukke at der måske en eller anden dag blir fundet en metode for at kunne holde folk i leve i flere hundrede år. Man kunne fx. udskifte krops dele lidt ligesom i "Bicentennial Man" (Hvis der er nogen der har set den)
Anyways så tvivler jeg på det her er noget der kommer til at ske i min leve tid :(.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 23 mar 2008 16:27 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 apr 2001 01:01
Indlæg: 67
Geografisk sted: Udlandet
det er lidt sjovt at du gerne vil leve 500 år, personligt ville jeg ikke.

Jeg ville ikke gå glip af at få lov til at være en sur gammel mand, at blive ældre er med til at udvikle en og gøre livet spændene. Forestil dig hvis du stadig var 15 og ville forblive 15 resten af livet. Ens stemme (gælder for mænd) ville hele tiden være i overgang, man er kun lige begyndt at se på piger og det ville være umuligt at blive taget seriøst selvom du havde levet 500 år som 15 årig.

En anden ting, som de også nævner er at inden for udvikling og forskning er det typiske nye og yngre personer der kommer med de mest banebrydende ting, de kommer med helt nye briller og gå påmod til at tage et problem op fra nye vinkler og derved finde alternative løsninger, hvis ikke der kommer foryngelse ville vores udvikling simpelt hen gå i stå.


Top
 Profil  
 
 Titel:
Indlæg: 24 mar 2008 19:57 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 23 nov 2003 21:38
Indlæg: 851
Geografisk sted: Midtjylland
Personligt ville jeg heller ikke leve 500 aar. Det skyldes b.la. at jeg tror paa vi lever igen!

Future@
Dit sidste indlaeg giver ikke megen mening - En person ville nok typisk ikke vaelge at forblive 15 aar. Desuden vil deres psykiske udvikling jo ikke gaa i staa af den grund at deres fysik forbliver den samme, eller aeldes unaturligt langsomt.

Jeg synes desuden, ikke at der ville vaere nogen skade i at menneskets teknologiske udvikling gik i staa - Jeg sammenligner vores race som en parasit, som er ved at udrydde sig selv. En unaturlig mutation, med alt hvad det indebaerer af positivt og negativt.

I mine oejne boer vi skabe vedvarende energi, og derefter forsoege at leve mere i pagt med naturen, og ikke adskille os yderligere fra den ved at udvikle mere unoedvendig og unaturlig teknologi.
Mennesket bliver IKKE mere lykkeligt af teknologi - Det skaber udelukkende nye behov, som i sidste ende vil foere til vores egen undergang!

Mmhhh, dejligt at komme ud med lidt dommedags profetisk pessimisme!

Evigt liv har altid vaeret menneskets stoerste laengsel, og i den sammenhaeng anbefaler jeg filmen "The fountain". Det er uden sidestykke den bedste film jeg har set i mange aar!

Love,
Karma

P.S. Kan ikke skrive (AA), (AE) og (OE), da jeg netop nu sidder i Playa del Carmen, Mexico i 30 graders varme - Og paa loerdag gaar turen til Cuba! Haaber alle har det godt derhjemme, over and out!


Top
 Profil  
 
 Titel: Hehe
Indlæg: 31 mar 2008 14:02 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 13 apr 2007 10:46
Indlæg: 455
Geografisk sted: Ama'r
Nu har jeg ikk lige kunne overskue at se den dokumentar der :o men jeg ved at de gener i orme som bestemmer deres måde og hastighed at ældes på ligner meget menneskers. Der er en kvindelig svensk forsker som har bearbejdet disse gener i en levende orm og den blev 5 gange ældre end naturligt så det er ikke så usansynligt at vi kommer til at have muligheden for at blive temmelig gamle men nok kun hvis ens padré og/ eller mádre eller mista olie sheik 8)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 5 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team