Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jun 2025 14:38

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Svampe forbud
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Århus
Ministeriet vil hurtigst muligt - og måske allerede fra 1. juli - placere svampene på den sorte liste. Dermed bliver det ulovligt at dyrke, sælge og besidde de euforiserende svampe.
En undersøgelse fra Statens Institut for Folkesundhed har vist, at tre procent af alle unge mellem 16 og 24 år har prøvet svampe. Det tal er faktisk højere end brugen af det meget omtalte ecstasy, hvilket har været medvirkende til forbuddet.

- Vi er meget overraskede over, at forbruget er så højt. Vi havde troet, at det var under én procent, der havde prøvet det, siger Anne-Marie Sindballe, der er specialkonsulent i Sundhedsstyrelsen og har været med til at anbefale et forbud.

Samtidig har Sundhedsstyrelsen modtaget stadigt flere henvendelser fra lokale rusmiddel-konsulenter rundt omkring i landet. De har rapporteret om et stigende misbrug, og samtidig melder flere politikredse om et øget salg af svampe.

Det aktive stof i svampene, psilocybin og psilocin, har længe stået på listen over forbudte stoffer. Men der har ifølge Anne-Marie Sindballe været tvivl om, hvorvidt det betød, at selve svampene var omfattet af loven.

Det har blandt andet betydet, at svampene frit kan købes flere steder i landet i forskellige forretninger og via internettet - både som tørrede produkter klar til indtagelse og til hjemmedyrkning.

Kan udløse psykose

Derfor vil Sundhedsministeriet nu slå fast med syvtommersøm, at svampene er ulovlige. Med god grund, mener Anne-Marie Sindballe.

- Det er en kendt bivirkning, at brugerne kan blive psykotiske af at tage svampe. Man kan aldrig vide om, man har et følsomt sind og kan blive påvirket. Og en psykose er altså en meget alvorlig risiko at løbe, siger specialkonsulenten.

- Det er et farligt stof at lege med. Derfor er det vigtigt, at politiet med forbuddet nu får et redskab til at konfiskere svampene, og at vi kan forhindre folk i at tjene penge på salget, siger Anne Marie Sindballe.

Kritiske røster i branchen mener dog, at salget bare vil fortsætte i underverdenen - ligesom salg af andre euforiserende stoffer.

I 1999 blev en kvinde i Mårslet syd for Århus knivdræbt af en kun 17-årig mand, der angiveligt var påvirket af psilocybin-svampe. Også en mand fra Viborg er blevet dømt for bortførelse og voldtægt, som han begik efter at have røget hash og spist svampe.

I Studiestræde i København sælger butikken Soma i dag de snart forbudte varer, men her må indehaveren altså snart indstille sig på at have afsat sin sidste psilocybin-svamp.

Kilde: http://www.stiften.dk/artikel:aid=23734

Det er noget fucking lort! Jeg læste også om det på TXTTV, det er sku ikke fedt. Det ser ud til at de denne gang for alvor mener det, og det er som du skiver kun på det grundlag at 3% har prøvet det!

Ahhh, hvilken neder at starte dagen med!

Hvor går grænsen? Hvad vil de forbyde næste gang? Forbyde naturen at gro...

[ 15 Juni 2001: Besked ændret af: Loonie ]

så drange så må i sku helle komme igang med at dyrke så kan få nogen svampe på lager........vilt nok jeg tror ikke de var så hurtig [img]images/smiles/icon_sad.gif[/img] bare de og kunne være så hurtig når man skulle have penge at dem hehehe

Medlem

Geografisk sted: DK
Ja, sikke noget pis.

Men hvad med sporer, dem kan vi forhåbentlig blive ved med at købe såvel som hamp-frø.

Det er fand'me noget af en melding at få kastet i ægget lige fra morgenstunden. [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Denmark
FUCK DET, jeg har heldigvis en pakke i postvæsnets varetægt lige nu som jeg skal ned og hente på Mandag, uhm! Er der egentlig nogen der ved hvornår efterkravspakker bliver sendt tilbage?

Junior medlem

Geografisk sted: Fredericia
Ja sikke noget lort!!!
Så må man jo lige huske at få bestilt lidt hjem hurtigst mulig!! Er bare lidt fattig for tiden...

Mener at pakker bliver sendt tilbage efter 6 dage...men det burde stå på den lap papir du har fået fra postvæsenet.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

*Banker hovedet ned i bordet*

Møg-møg-møg-møg og møg. Ikke lige hvad jeg havde brug for at vågne op til.

Men det må da være muligt at dyrke selv, eller noget?

*Håber*

/Tias

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
Ja det er tåbeligt at kriminalisere en masse brugere, men rent teknisk tror jeg ikke det får den store betydning.

Eneste effekt er at staten går glip af moms på svampene, brugerne skal nok få fat i svampene afligevel, sikkert endnu nemmere end hash, da de jo gror overalt i danmark.

Jeg tvivler også på at selve sporerne bliver ulovlige, og hvis de gør kan man jo købe dem overalt i verden, selv i USA [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Okay, så er det vist tid til et seriøst opråb!

In our memories
Brugeravatar

Hundrede? Jeg tror vi snakker tusinder her...

In our memories

Geografisk sted: Periferien af Århus
hehe sorry.. mente tusinde... men det er jo stadig lidt tideligt på morgenen *LoL*

HEEEEEEEY, lad os gøre et eller andet, hash er ok illegalt, men mine små svumse venner skal være lovlige, jeg vil have svumser, arrrrgh, lad os skyde nogle politikere.....

In our memories
Brugeravatar

Enig... de skal fandeme ikke forbyde de kære små!

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
sur røv fuck fuck fuck.når men la os da alle se det fra den lyse side,nu kan jeg da i hvertfald for flere penge for mine svampe nu hvor de bliver mangel vare.

det her forbud er mindst lige så tåbelig som
som vores cannabis politik.

jeg mener hvad vil de gøre,sende hele "team kaffe og kage" ud på alle marker for at plukke dem før os eller vil de gå kemisk til værks med round up og sådan,det er da da åndsvagt at gøre sådan noget bare for 3%'s skyld,hvis i så det indslag der var for langt tid siden så fortale de at der var 20 alt i alt der fik nogle "skavanger" men det var måde af svampe lds meskalin og alle de andre psykoaktive ting der( kun var 20 mennesker der havde fået det skidt af) ca hvert år,og de 20 mennesker kan behanles med medicin så hvad er problemet,( ikke i alle tilfælde men i "mange")

total fuckt op

Insane psychedelia user!

Fåk dem. Betyder det også at ethno stopper salget af deres samleobjekter???

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
ARGHHHHH!!!! [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]
Mine søde små svampe!!!!!!
Hvad skal der dog blive af dem?
Fuck!
Skal man så helt til staden, for at købe deres dårlige og dyre svampe?
Stakkels SOMA!!!! ((- [img]images/smiles/icon_smile.gif[/img]=
OK, nu vil jeg æde 10 G Hawaian, og derefter tage min uzi og skyde nogle politikere.
Jeg tror sgu, at det bliver Venstre!!!!
HAHAHAHAHAHAHAHA ...HA, "øh undskyld min sindsyge latter"!
DR-D
[img]images/smiles/icon_mad.gif[/img] [img]images/smiles/icon_mad.gif[/img]

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh
Det er sgu noget nederen noget... Håber ikk det er helt så seriøst som det påståes...

Jeg har før i tiden købt gode og billige svampe på staden. Før Soma fik slået sig fast som kvalivare butikken. Soma har ligesom "sat sig på magten" over salg af svampe i Københavnstrup og omegn. Men hvis de lukker, vender svampene tilbage til Staden...

Dedikeret medlem

Flade Møg politikere..!!!

JEG HADER DANMARK
JEG HADER REGERINGEN

SKAL VI NU RENDER RUNDT OG ÆDE PILLER ELLER HVAD!!!

jeg foretrækker nu at svampe forbliver lovlige så folk har et lovligt alternativ til piller!!!

desuden tror jeg næppe på at flere har prøvet svampe end piller... og dem som har prøvet svampe har mange af dem kun prøvet dem 1 gang, mens dem der har prøvet piller ofte lige prøver dem igen ...!!1

den undersøgelse er totalt latterlig og misvisende.!!! tror næppe der er noget hold i den !!!

men ellers er der ikke nogen som seriøst er klar på at gøre noget hvis det er muligt... de skal ikke komme og lave et forbud på grundlag af fordummende undersøgelser og uvidenhed.!!! så går det bare ligesom det gjorde med cannabis!!

[ 15 Juni 2001: Besked ændret af: smurf3000 ]

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
og en anden ting. ham gutten i viborg der kidnappet en og voldtog hende var ikke på svampe,nej han var fuld,har hørt det fra dem der sad sammen med ham den aften,

fuck danmark,la os give det væk

Dedikeret medlem

Geografisk sted: aarhus. (fra djurs)
er der nogle der ved hvor ulovlige altser om det betegnes som hård narko eller på højde som hash ?
fuck fuck fuck
doeneg

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 43 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]