Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
 Titel: Endelig..
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Dania
Så prøvede jeg også svampe i dag..

Jeg spiste 10-15 spids nøgenhat, og det hele startede med at jeg følte mig meget afslappet og jeg begyndte at grine lidt. Efter en halv time vil jeg tro, så var jeg MEGET afslappet, men der var ikke nogen hallucinationer. Jeg var så afslappet i et par timer, og jeg følte mig meget rundtosset, og jeg lo meget uden grund. Da trippet var ved at runde af, så fik jeg det ret dårligt, og indså at jeg faktisk havde haft ret dårlig mave under hele forløbet.

Konklusion: Svimmelhed, nervøs/dårlig mave og latter. Mit syn var også ændret en smule, så alt hvad jeg kiggede på nærmest bevægede sig, som når du kigger på en optisk illusion, og billedet snyder din hjerne.

Så kommer spørgsmålet..

Skal det være sådan?
Skal jeg prøve igen med flere næste gang?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
For lille dosis vil jeg helt klart mene. Som du forklarer det lyder det ikke som et godt eller vellykket svampetrip, lidt for lidt.

Mener også en god startdosis SN, er på ca 25 stk.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, så tager jeg 25 næste weekend, eller skal jeg vente lidt længere pga. tolerance? Får man dårlig mave hver gang man spiser disse Spids Nøgenhat?

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere land
Jeg vil også sige for lille dosis hvis du forventede at få kraftige halluer.. angående dårlig/nervøs mave kunne det være hvis de var friske og du fik nogle bakterier din mave ikke var vand til.. Men det kunne også bare være fordi du måske ikke havde spist nok eller forkert, da man er meget følsom overfor den slags fysiske ubehag når man tripper. Jeg har også et par gange prøvet at ha lidt ondt/ubehag i maven når jeg tripper.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Okay, det er rart at vide jeg ikke er den eneste med maveproblemer! De var tørrede mine svampe, men måske var det fordi, jeg spiste 4 fede håndmadder lige før jeg spiste mine svampe.. :?

Titel:
Insane psychedelia user!

Det anbefales at indtage dem på tom mave :wink:

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg har altid maveuro på svampe... det værste kan dog for mit vedkommende klares med et par øvelser, der sætter maven under fysisk pres... mere siger jeg ikke ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ja tag 25 SN, MEN jeg vil råde dig til at vente et måned ca. ellers vil jeg kalde det respektløst brug. Ved godt at du er ivrig efter at se halluer, men det er også først når du får halluer at du er RIGTIG følsom overfor tanker, erindringer, fornemmelser osv... Forestil dig at din hjerne er en radio. Til daglig er den sat på "kortbølge" frekvenser, men når du tripper er det som at dreje på knappen som styrer din bevidsthed. Når du tripper allermest er du sat på "langbølge" frekvenser. Når dine frekvenser roder rundt et sted du ikke er vant til at være vil du meget nemt komme til at føle dig utilpas fordi du føler at du har været for "utålmodig" og derfor straffer svampene dine følsomme frekvenser.
Ved ikke om du kan følge mig, men jeg har det selv sådant at jeg ikke vil have dårlig fornemmelse før jeg spiser svampe. Også det som Halifaxx kaldte "ens karma". Det skal være/føles godt og rigtigt før man er klar til stærke trips. Stærke = et trip med Hallu'er.

Hvor gamle var de svampe du spiste? og hvordan var de tørede? Jeg har nemlig nogle svampe som jeg kiggede lidt på idag. Jeg kiggede under padehatten og der var 4-5 klamme små hvide larver som mæskede svamp i sig. Jeg blev ret hurtigt enig med larverne om at de fik hele padehatten for sig selv. Så jeg smed dem udenfor.
Ret vammelt, men ved ikke om larver kan være grunden til lidt maveproblemer? Eller giver de god næring? :twisted:

/karma

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Odense
Infected Cope skrev:
Jeg kiggede under padehatten og der var 4-5 klamme små hvide larver som mæskede svamp i sig. Jeg blev ret hurtigt enig med larverne om at de fik hele padehatten for sig selv.

/karma

He he, så er mennesker ikke de eneste der er glade for tryptaminer :lol:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Infected Cope.

Nogle af svampene var omkring en uge gamle, og de andre var plukket 2 dage før. De blev opbevaret i en lille madkasse med sølvpapir omkring (har hørt, at lys ikke er godt sammen med psilocybin). Jeg tørrer alle mine svampe ovenpå min skærm, hvor der er en smule varmere end sturetemp. så flueæggene BURDE ikke udklække :roll: Men jeg checker selvfølgelig altid om der er nogle klamme dyr i de søde spidse :D Det er nu ikke så nødvendigt alligevel, fordi jeg tygger alligevel svampene til mos, før jeg synker dem, så larver og fluer ikke har en chance for at komme ned i mavsen 8)

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordsjælland
Øhh kan det ikke være lige meget om du tykker dem i stykker?
De kommer jo alligevel ned i maven, eller?

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det aner jeg ikke, men så skider jeg da i det mindste ikke levende fluer :)

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Der er ikke meget der overlevever tarmsystemet. Og betemt ikke maddiker.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Hvad med æg?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Nope!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Tryptaminmave... plejer jeg at kalde det. Mon ikke det er det samme :?:
Jeg får som regel en lidt rumlende mave. Og når trippet er ved at være ovre, kan jeg så gå og prutte resten af dagen :lol: .

Jeg synes jeg kender nogle andre der siger lidt det samme...

Titel:
Dedikeret medlem

svampe tykkes, af den gund de får et større overflade areal, som maven kan arbejde med.. Altså et spørgsmål om reaktionstiden nedsænkes i takt med arealet for den givne masse øjes (og vægten vel og mærket er konstant)

Titel:
Dedikeret medlem

lidt mere aktuelt til posten må jeg heller sige, du skulle se lidt trip rapporter med svampe.. hvor oplever folk mest de starter med at få visuals?
For mit eget vedkommende opstår det tit i mørke rum, hvor der kun er 1 enkelt belysning, så andre møbler kaster skygger.. og ved det kan jeg side og traumatisere over skyggerne, alt imens de bliver til andre ting..

Anden sjov ting på svampe er, jeg plejer at se på pertienner (de ting man hænger ned foran vinduet), da de begynder at "bevæge" sige!

Og ting der står længere væk (f.eks. en lampe ved fjernsynet i stuen) kan begynde at vokse sig større og mindre.

Anden ting der er værd at bemærke, er du kan vælge at bruge hash som "katalysator" til trippet.. bare pas på mængden!

Alle disse ting, plus flere kan du finde på erowid.org

http://www.erowid.org/experiences/exp_search.cgi

http://www.erowid.org/experiences/

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Mange tak for hjælp, sorn. :D Jeg vil helt klart kigge nærmere på det med belysningen og hash til svampene. Jeg tror dog, at jeg venter lidt med hash, for jeg har hørt nogle steder, at det kan gå lidt galt. :(
Har i andre haft gode oplevelser med svampete? Altså at lade svampene trække i teen et stykke tid, og så drikke den.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Armaghetto > Når man tager din unge alder i betragtning (der står i din profil at du går i 9. klasse), så bør du nok overveje om du er klar til et kraftigt trip (25 SN er efter hvad jeg har hørt rimeligt kraftigt!)

Dengang jeg gik i 9. klasse var det eneste jeg ville have ud af svampe også hallu'erne, og jeg interesserede mig slet ikke for den bevidsthedsændrende effekt disse fremkalder.
De ting jeg prøvede at undertrykke og holde ude af min tankegang, fik under mine svampetrips og i tiden der fulgte en central betydning.
Jeg vil ikke sige at dette på langt sigt udelukkende var negativt, men det førte ihvertfald til en vis portion ubehag.
Overvej lige om der er nogle ting du bevidst holder ude af tankerne, for det er typisk sådan nogle ting der kan komme frem under et svampetrip.

Mvh. Psyko

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 53 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]