Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Første post. Uhadada.

Mig og en kammerat har da haft fingrende i en del eksemplarer af vores alle sammens ven en god del gange nu.

Men vi undrer os om hvor vi skal starte hvis vi selv vil til at samle ind!

Mit spørgsmål går på;

Er der nogle steder mellem Frederikshavn og Ålbæk (Eller generelt nordjylland) hvor der er særligt godt? Og ellers hvor skulle vi tage hen ad? Eventuelle fund heroppe ad?

Nogle ting vi skal være på vagt for?

Med håb - Pebernødden!

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Midtjylland
Vær på vagt for bidske hunde, og sovende bilister og værn om din lotto - det er DIN!

Nåja, komarker, med køer, er ideelle pga. den gode naturlige gødning. Også gerne komarker ned til sø og skov. De burde desuden begynde at poppe så snart vi har haft den første frostnat!

Held og lykke!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Det ville være en bedrift at finde noget i Bangsbo, og på markerne omkring Jehoves vidners retsal (?) i Frederikshavn, selvom der går keraturer der...
Markerne mellem Kvissel, Strandby, og det område er også ret øde i den sammenhæng, desværre

Tjekede dem ud sidste år, men fandt intet.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Det er altså noget pjat med at der _skal_ nattefrost til for at de titter frem! Jeg er overbevist om, at de allerede er at finde derude nu!

Og det behøver ikke partout at være komarker, også heste og fåremarker er geniale til formålet!

Men kig i lavt græs, i græstuer og lignende. Jorden skal helst være lidt løs, men de vokser nu også på hårdere jord...

Og så skal I HELT ned på knæ, der skal jord på fingrene for at finde dem, de er jo ikke så store!

Held og lykke, håber selv jeg skal ud og lede i Nordjylland her i weekenden!

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Ja, man skal ned og kravle! Og find nogen marker hvor der har gået kreaturer i MANGE år. Fåre- heste- og ko-marker er alle gode steder.
I øvrigt er min egen teori, at svampen godt kan lide bakkede omgivelser. De vokser ofte op af skråninger (vist nok på skyggesiden), og jorden skal være løs og ikke for sandet.

God jagt!

Hilsen Fanny

Titel:
Dedikeret medlem

Dex: Jeg troede ellers den med nattefrosten var god nok, men måske tager jeg fejl.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
de mister ikke deres potens efter flere frost nætter. De skal bare plukkes når de er modne, og så er den ikke længere hva? Jeg plejer dog at plukke dem alle natten derpå, -Altså den første frostnat, roder jeg rundt med en lommelygte og finder de iskolde venner :shock: :D
Det bedste ved at plukke dem om natten er at det er en ualmindelig varm dyne man kommer ind til og man sover godt efter en god fangst :twisted:

/karma

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Frosten er absolut ikke afgørende for om der er noget at finde. Jeg var på årets første jagt i min sommerferie. I løbet af en times tid lykkedes det mig og min kammerat at finde ca. 150 af vores små venner. Det var en sjov eftermiddag/ aften :wink:

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Junior medlem

Det kan godt være at det lyder lidt bizar, men jeg har erfaret at den lokale kirkegård også har nogle glimrende nøgenhatte.

Efter hvad der siges er nitrat værdien også rimelig høj sådanne steder, man skulle vel også mene at der er skulle være tilgang nok af organisk materiale ;)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
hehe skummelt men takker for oplysningen :wink:

Titel:
Junior medlem

Den med kirkegården er nok lige en gang for skummel til mig, men du har en point, blue :)

Mht. svampehøsten sidste år Mezoi var det jo, så vidt jeg ved, et ufatteligt dårligt år, så mon ikke bare du var ude det forkerte tidspunkt?

Er der nogen der har et konkret link til vækstforholdene for vores små venner? :)

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Danmark
Med det store areal jeg var ude på kan jeg sige at de områder jeg har nævnt er dårlige. Men lede da bare i Bangsbo, jeg har jo ikke været overalt.
Der er dog en ganske okay representation af Rød fluesvamp, MEN! ved hvad du laver inden du overhovedet tænker på det.
Og ja, sidste år var et elendigt år, for folk der interesserer sig for psilicybin-svampe. Især i mit område, kfandte ca alt andet end de små spidse.

Titel:
Fat det nu svampe er ikke 100% serson betonet, der er bare nogle tider på året hvor padehattene er nemmere at finde. Svampen er der hele året rundt, den variere bare meget i antal og farve og er nemmest af finde her i efteråret. Den første nattefrost er ikke et tegn på at nu skal du ud og plukke men et tegn på NU ER DET ÅRETS SIDSTE CHANCE. Da frosten delvis dræper store dele af svampen som lever under jorden, dem som i render og æder er intet andet end svampens forplantnings organ. Tænk over den, hvis du syndes at samle psyller på kirkegården er skumelt.

Først på sersonen er de meget små og næsten glas klare, men de er der hvis du gider at kravle på næsen efter dem. Personligt har jeg aldrig været samle typen, men det ved i jo nok at jeg fortrak at plukke mexier.

@peppernød held og lykke der i det nordjyske, se om i kan vælte et par køer når i nu er ude å a land.

MVH
Piercer :twisted:

PS: Cowtipping aint evil, just fun with a risk

MVH
Piercer :twisted:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]