Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jun 2025 01:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hey allesammen!

Indenfor en lille uges tid skal jeg prøve svampe, desværre er jeg ingen prof hvad angår sådan et trip - er der nogle vigtige ting jeg skal huske under indtagelsen og/eller når jeg ikke længere kan skelne gul fra rød???

E.g. at drikke masser af vand (lissom ecstacy), at lade være med at snakke medmindre jeg vil være til grin, at drikke øl til svampene (mixer svampe og øl overhovedet??), at have et spil kort liggende fremme, etc.?

Har I desuden nogle gode ideer til hvad man burde(!) gøre for at få mest ud af trippet...?

Lidt tips ville være perfect!
SlamBong

-----
Kaosteori: selv et lille bonghovede kan skabe STORE forviklinger :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Øl skader ikke, men du vil nok få den bedste oplevelse ud af trippet, hvis dine sanser ikke er bedøvet af alkohol. Ellers er der ikke rigtig nogen forholdsregler med svampe, andet end at man måske bør spise let i døgnet op til trippet. De er ikke dehydrerende ligesom E så det skal du såmen ikke tænke så meget over. Bare drik når du føler dig tørstig, hvilket man godt kan føle sig under et trip så noget drikkelse af en eller anden art er ihvertfald en god ide at have med sig.

Noget meget vigtigt er setting, dvs. hvor du er henne når du tripper og hvem du er sammen med. Det er vigtigt at du er sammen med nogen du er fortrolige og gode venner med, som du kan snakke med om de forskellige ting du oplever under trippet, både gode som dårlige. Sørg også for at være et sted hvor der er fred og ro og ikke for mange mennesker. For meget forstyrren i trippet kan nemt sætte det på en negativ kurs og specielt når det er første gang og man ikke er vant til at være i den bevidsthedstilstand. Hvad angår aktiviteter kan det være en god ide at gå en tur og se på naturen, en skov, park el. lign., men hvis man bor inde i byen kan det naturligvis være lidt svært. Det kan også være du eller dem du tripper sammen med, slet ikke har lyst til at gå nogen steder og så er det også fint nok at blive inde for, men en god gåtur til at få stimuleret sanserne er dog at foretrække.

Musik er også et must. Sørg for at have god musik med som du/I godt kan lide og som på en eller anden måde er meningsfuldt for dig/jer og betyder noget. Hvis du er til mere forskellig musik bør du nok vælge den mere rolige chillout musik, men man kan også sagtens høre psytrance eller andet mere psykedelisk musik til sådan noget. Det er jo efter smag og behag.

Ellers prøv at brug søgemaskinen og læs lidt i de andre topics, for jeg tror netop det her spørgsmål ang. forberedelser til trip mm. har været oppe en del gange før. Der er også en guide til set og setting inde i lexikonet i menuen til venstre.

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

Som nævnt har Psychedelia et udemærket leksikon det helt klart er værd at kigge nærmere på.

Basis psilocybin info: http://www.psychedelia.dk/leksikon/?ent/psilocybin/info

Set og setting: http://www.psychedelia.dk/leksikon/?artikler/set_and_setting

Og den psykedeliske krise FAQ (MEGET VIGTIG): http://www.psychedelia.dk/leksikon/?artikler/krise_faq

Læs disse guides igennem og hvis der stadig er noget, der nager dig så spørg endelig :)

Folk reagerer meget forskelligt på psykedeliske substanser og det er ikke til at sige hvad der netop er den rigtige set/setting for dig. Hvis du er førstegangsbruger og ikke har megen erfaring med psykedelika vil jeg anbefale at du tager en relativt lille dosis (1-1½ gram psilocybe cubensis). Det er også en god idé at have en såkaldt tripsitter siddende, altså en person der ikke er påvirket, som kan hjælpe én på vej hvis man i løbet af oplevelsen får det skidt.

Safe journey! :)

Titel:
Dedikeret medlem

vingummi smager ALT ALT for fedt når man er på svampe, synes jeg ihvertfald.. faktisk er det sjovt at eksperimentere med mad i sådan en tilstand, kan bare være svært at få lavet noget mere avanceret (ala ovn retter osv, der kræver en del tilberedning.. der kan man godt brænde nallerne :roll: )

Problemet er så at sukker nedbryder psilocin/psilocybin så vidt jeg ved (søger lige på det :P)

start low.. man kan altid prøve at æde mere en anden gang, og evt. som foreslået, tag 1-2g og vent 1-2 timer og se... prøv at ryg en joint hvis du ikke kan mærke noget, hash sætter gerne meget skub på tingene.. Men hash kan også få det til at gå meget galt igen :!:

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Læs alt hvad du kan om set & setting. Lad være med at beruse dig med andre ting, fx. alkohol og cannabis. Det kan let gøre oplevelsen rodet og forvirrende. Gem evt. en joint, hvis du kan lide den slags, til efter trippet. Der kan det ofte være en lækker måde at falde lidt til ro på igen. Og sukker nedbryder ikke psilocybin/psilocin. God tur!

/karma!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]