giicorp skrev:
@aliaarhus
Mange tak for et hurtigt svar, jeg tror jeg bestiller et kit med det samme, kan du anbefalde nogle frem for andre?
Jeg skal dog lige høre en ting mere: hvor lang tid kan sådan et kit holde sig før man bruger det?? og kan man dyrke flere gange på et kit?? f.eks som hamp??
Kassen: hvor stor skal den være, hvad snakker vi i cm?
Flush: ja undskyld jeg sikkert spørger dumt, men hvad vil det sige??
Hvad har du fået ud af et kit?? og til hvilken pris?
hehe, tror sgu næppe du kan dyrke hamp på et kit. Og hvis du køber kittet og ikke laver det selv, så vil du faktisk blive overrasket over hvor lille det er. Der er næppe rodplads nok til hamp. Og desuden dyrkes svampe ikke i jord, men det dyrkes i en kage, som består af forskellige ting (f.eks. brun ris, vermiculite, osv).
Og jeg vil nok anbefale Cubensis/mexikanske svampe. Så vidt jeg ved, så skulle de være lettest at dyrke, og det er tit den svamp nybegyndere lægger ud med.
Hvad angår kassen, så er min: 32cm i længden, 24cm i bredden og 17cm i højden. Den er af plastik og er gennemsigtigt hvid med låg og låg-lås som er to sorte aflange dimser ude i siderne. Den passer faktisk lige perfekt til kittets højde og svampenes højde som fuldvoksne. Den koster ikke særlig meget. I Silvan kan du få en til under en 50'er.
Du kan oversætte flush til skyl/høst. Altså, når dine svampe gror og du har høstet dem, så er det 1. flush. Hvis der vokser svampe igen og du høster dem igen, så er det 2. flush.
Jeg har fået ca 20g tørrede ud af mit første kit. Hvad angår pris, så søg rundt omkring på nettet og se efter og sammenlign priser. Kilder må ikke nævnes her.
/Edit: Okay, jeg tåger lidt

Troede du ville dyrke hamp på dit kit

Altså, når et kit ikke kan producere flere svampe, så går der som regel infektion i det på en eller anden måde - tit kommer infektionen før man ønsker det, og det stopper også kittet. Du kan tydeligt se forskel på et sterilt kit og et inficeret kit.
Når man laver et growkit, skal det foregå under ekstreme sterile omgivelser. Så du skal ikke regne med at du kan genbruge det. Gå ind på
http://www.shroomery.org og læs lidt om Cultivation. Så vil du forstå hvorfor