Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:45

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: evighedstrip?
Junior medlem

jeg har læst på nettet at man kan få evighedstrip af at spise svampe.
er det bare bluf eller kan man få det???

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Man kan, i uheldige tilfælde, komme ud for et badtrip, som KAN udløse en psykose. Denne psykose kan indebære frygt, synsforstyrrelser, HPPD, og du kan sommetider føle, at du tripper uden at du har taget noget.

Dette er dog ikke noget som kun udløses af svampe, men det kan ske med alle psykedelika... endda også de andre grupper af stoffer som amfetamin og heroin. Jeg mener at ha læst et sted, at det også kan lade sig gøre på alkohol - jeg vil lige prøve at vende tilbage med en kilde til dette.

Her er et godt eksempel:
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=8244
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=6850

Kig evt i Medaljens Badside-forum.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Jeg har aldrig hørt om psykoser udløst af heroin. Kunne du komme med et link? Amfetaminpsykoser er AFAIK ikke at sammenligne med en psykedelisk psykose, men derimod en tilstand som indtræder pga. søvnmangel og overstimulering efter et kontinuerligt amfetaminmisbrug.

Jeg tror ikke på at en psykose kan udløses af ingenting. Jeg er overbevist om at den psykedeliske oplevelse højst kan udløse en tilstand, som i forvejen befandt sig lige under overfladen. Det er derfor en god ide at vurdere sin egen pykiske tilstand, samt undersøge en evt. historie af sindslidelser i sin familie før man kaster sig ud i de bevidsthedsudvidende oplevelser.

/karma!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Halifaxxx skrev:
Jeg har aldrig hørt om psykoser udløst af heroin. Kunne du komme med et link? Amfetaminpsykoser er AFAIK ikke at sammenligne med en psykedelisk psykose, men derimod en tilstand som indtræder pga. søvnmangel og overstimulering efter et kontinuerligt amfetaminmisbrug.

Jeg tror ikke på at en psykose kan udløses af ingenting. Jeg er overbevist om at den psykedeliske oplevelse højst kan udløse en tilstand, som i forvejen befandt sig lige under overfladen. Det er derfor en god ide at vurdere sin egen pykiske tilstand, samt undersøge en evt. historie af sindslidelser i sin familie før man kaster sig ud i de bevidsthedsudvidende oplevelser.

/karma!

Ville du så mene at man skulle holde sig langt væk fra psykedeliske stoffer hvis man har haft eller en i familien har haft sindslidelser. En af mine venner kæmpede med en depression for et par år siden. Han er kommet sig fint efter den og kan uden problemer trippe på div. ting.

Men det er vel nok også noget med at man er afklaret med sig selv i forhold til stoffer og nok især psykedeliske stoffer.

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Med sindslidelser tænkte jeg mere på genetisk betingede lidelser fx. skizofreni. En depression er ikke nødvendigvis fysiologisk betinget, men kan være affødt i et normalt sind, som følge af nogle interimistiske, ydre omstændigheder. Det er derfor ikke ensbetydende med et stort No-no i forhold til psykedelika. Derfor skrev jeg også at man selv er ansvarlig for at vurdere sin egen mentale tilstand inden man går i gang med eksperimenterne.

/karma!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Halifaxxx skrev:
Med sindslidelser tænkte jeg mere på genetisk betingede lidelser fx. skizofreni. En depression er ikke nødvendigvis fysiologisk betinget, men kan være affødt i et normalt sind, som følge af nogle interimistiske, ydre omstændigheder. Det er derfor ikke ensbetydende med et stort No-no i forhold til psykedelika. Derfor skrev jeg også at man selv er ansvarlig for at vurdere sin egen mentale tilstand inden man går i gang med eksperimenterne.

/karma!

Ja ok...min fejl! Sorry! :?

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Næh, det var mig der var upræcis! :)

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
brown noses! :wink:

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Universets Kerne, we all float down here.
Min far drak meget på et tidspunkt, og det udløste en psykose(diagnosen er skizotypi). Så man kan godt få psykose af at drikke, jeg har selv haft en amfetamin psykose og det var 6-7 måneder med vrangsforestillinger, stemmer der kører en ned heletiden, og tro andre(inkl. venner og familie) var imod en, troede også folk kunne høre mine tanker(normale tanker som feks. jeg tror jeg tager et bad gad folk ikke høre på fordi de havde telepateret hele deres liv og jeg lige var "vågnet"), billeder taler til en(ikke synshalluer kun hørehalluer) feks. Psycho's gamle avatar truede mig :D . Utroligt jeg troede på alt det lort :evil:

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg har selv for et par uger siden haft hvad jeg ville betegne som en mild alkoholpsykose.
Jeg havde drukket helt åndsvage mængder alkohol til min fødselsdag og havde sidst på aftenen været helt overbevist om at jeg en anden person, og at jeg var i overhængende fare for at blive dræbt fordi jeg havde dræbt nogen andre :x
Intet at det kan jeg dog huske, jeg har fået det fortalt fra en skræmt kæreste og venner.

Som de fleste nok ved at at evighedstrippe noget der sker hvis man har taget for meget amf som har smeltet rygraden, så alt den LSD der er ophobet der falder ned i bunden af ryggen.
Hjernen der så ikke længere sidder fast på rygraden falder herefter ned i LSD'en og du er nu på evighedstrip :shock:

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
FarmerJoe Aka. MuscleFy- skrev:
Som de fleste nok ved at at evighedstrippe noget der sker hvis man har taget for meget amf som har smeltet rygraden, så alt den LSD der er ophobet der falder ned i bunden af ryggen.
Hjernen der så ikke længere sidder fast på rygraden falder herefter ned i LSD'en og du er nu på evighedstrip :shock:

Det MÅ da være en joke?

Titel:
Insane psychedelia user!

DualD - DD skrev:
Det MÅ da være en joke?

:roll:

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Laniakea Supercluster & The Surrounding Area
tror godt du ka regne med det var en joke :lol:

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Hehe godt.. jeg har ferie og så har jeg ikke fået sovet så meget, så hjernen er lidt i tomgang

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Østjylland
DualD - DD skrev:
Hehe godt.. jeg har ferie og så har jeg ikke fået sovet så meget, så hjernen er lidt i tomgang

Pas på din hjerne ikke falder af rygraden så..

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Åååh... så fik jeg hevet mig selv op fra gulvet. *snøft*

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]