Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:46

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: ÅRSTID?
Junior medlem

Hej.
Er det for tidligt at finde svampe i naturen nu?
Jeg bor i Århus. Hvis nogen kan hjælpe mig med at "finde" nogle svampe nu, så skriv til mig: superross@cyg.dk
Mvh.
Rasmus

Titel:
Dedikeret medlem

champignon og blækhat skal du nok kunne finde nu, men dem der virker findes først fra omkring okt...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: Danmark
velkommen til, brug venligst søgemaskinen da dette er blevet diskuteret mange gange.

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Jeg var på årets første svampe tur igår, og på 2½ time lykkedes det min homie og jeg at finde 153 spids nøgenhat. Så det er altså ikke kun i oktober de kan findes, hvis man ved hvor man skal lede. Men det er klart at der først er rigtig mange, når svampe sæsonen for alvor går igang.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Miss84 det lyder satme godt! Jeg skulle lige til at skrive noget om at med det sommervejr vi har for tiden, så burde det ikke være umuligt at finde dem på markerne allerede nu... Og det er det jo så... :D

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Oh yeah :D heldigt at det her topic lige blev oprettet så!

Skal helt klart ud og lede i denne uge.

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

- jeg havde det godt på fornemmeren... Har bare været for doven til at se efter - skal helt klart trække i shroomie-støvleren inden solen får grillet dem helt! Tak for sparket! Afsted det gik...

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Jeg har lige været ude på 4 forskellige marker i Århus (ved Moesgaard og skovmøllen), men det eneste jeg fandt var en svovlhat og masser af lort fra heste og får :P

Så til jer århusianere der samler svampe på de områder: Lad vær med at spilde jeres tid endnu... vent til sæsonen begynder.

Desuden bliver det en anelse for varmt her de kommende dage - det skulle tage livet af de sidste levende svampe, hvis der er nogle tilbage.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
Er netop hjemvendt fra en gåtur med min hund, hvor jeg så adskillige svampe der lignede danske psylocybin-svampe, men tænkte det ikke kunne passe - det kunne være man skulle ud og kigge bedre på dem :wink:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
Der er tilsyneladende heller ikke dukket nogle op i Dyrehaven i Klampenborg!
Jeg lader ikke en beretning om 153 af de små spidse forbigå i passivitet, hvorfor jeg straks hjulede op for at inspicere terrænet. Men, næsten som forventet, fandt jeg slet ingen tegn på P. semilanceata endnu, men kun meget få andre svampe. Det kan være at kun det inderste, mørkeste Jylland har haft vejr, der har trigget knopskydningen, hvor der på Sjælland har været for høj temperatur?
Afhængigt af vejret, venter jeg nok til engang først i september, med at starte den optimistiske jagt. Sidste år fandt jeg den første store håndfuld guld d. 9 sept.

Men det bliver nu lækkert nok at få nogle små gode danske potente frækkerter igen, skænket af vor alle sammens Moder Natur, fremfor de mere middelmådige cubensis og tampanensis, som man jo, i jagten på et kraftigt trip, nærmest kan købe sig fattig i :lol:

Chill :wink:

Vh CC

Titel:
Junior medlem
Brugeravatar

Jeg må desværre tilslutte mig skeptikerne her. Efter at have sonderet terrænet, har jeg måtte konstatere at, nok har det været en lorte sommer indtil nu - men så dårlig har den alligevel ikke været... Der er ikke noget der er så skidt, at det ikke kan være mere skidt... peace!

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
jeg behøver ikke at lede længe. SN gror helt vildt på min græsplænen om efteråret :D Der er højest 7-10 meter til dem :P

-Cope

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

hvad er din adresse ? :P

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Cope holder svampe party :D

Kunne lige se tyve gutter rende og gnave svampe direkte fra jorden som en græsslåmaskine, nam nam...

Titel:
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

effektiv haveoprydning

Titel:
Junior medlem

Jeg har ikke prøvet at plukke Spids Nøgenhat før, så hvis der er nogle i nærheden af Århus, der tager ud og leder, vil jeg gerne med.

Det lader til at det er med hurtig udrykning, når sæsonen først går i gang, så folk må gerne sende en e-mail allerede nu, hvis jeg kan tag along...

I'm game :-)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 16 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]