Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Ey

Jeg Har nu overvejet at prøve et svampe trip her i min sommer ferie.. Indtil vidre har jeg endtligt kun prøvet At ryge en masse hash.. Og vil gerne prøve at lidt mere..

Så jeg vil høre om der er noget i vil anbefale at starte med?
Det jeg i første omgang er ude efter er at prøve at have halu osv...

/ OzzA

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
Hej Ozza... For det første så har dette emne været oppe og vende en gang for ik så længe siden så husk lige at se lidt på "søg-knappen" næste gang før du får ideer om at starte et emne. Emnerne skal helst være nye ubesvarede spørgsmål.
Se f.eks. "hjælp til svampe-trip"-tråden længere nede af listen.

Men jeg vil råde dig til at spise 1-1,5 gram Psilocybe cubensis / 0,5 (måske mindre) gram danske Psilocybe semilanceata, også kaldt sylle-svampe.
Ellers et 3/4 frimærke (LSD)
En af mine kammerater havde sin debut med hallucinogener for et par måneder siden og han tog 3/4 mærke.
Han sagde at det var perfekt og har næsten ikke snakket om andet siden :lol:

Ps. velkommen til psychedelia.dk :wink:

Titel:
Junior medlem

Okay...

Og hvor vanedannende er det endtligt?

Edit: Husker lige det med søg.. Til næste gang :D

Senest rettet af OzzA 18 jun 2004 13:31, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Hvis du gerne vil have deciderede hallu'er så er det nok natskygger du skal prøve :P (j/k)
Der er uenighed om svampe giver halluer, eller visuals. I store doser kan der forekomme deciderede hallucinationer.

Ellers som Cope skriver, så søg lidt på det.

Og så mit standard spørgsmål: Hvor gammel er du?

Spørger fordi jeg ikke ønsker at høre om en f.eks. 15-årig der i sin vilde svamperus har gjort et eller andet dumt, eller kommet galt af sted fordi han/hun ikke var forberedet.

Alder og psykedelika/stoffer generelt er også diskuteret før.

Titel:
Junior medlem

Jeg er "kun" 17... Men vil da lige læse lidt her inde og se hvad jeg finder frem til :)

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Ja, med dit spørgsmål omkring vanedannelse, kan jeg se (fordi jeg er Einstein :P) at din viden ikke er så stor endnu.

Man kan ikke snakke om decideret afhængighed af svampe. Eftersom tolerancen er for høj på psykedelika. Tager man det hver dag, skal der efter første dag, ret meget højere doser de foreløbende dage for at opnå effekt, og til sidst er der slet ikke nogen.

Dog mener mange der kan være en psykisk afhængighed, da det jo ofte er en smuk oplevelse man gerne vil have igen.
Men de fleste er dog enig om at man efter et godt trip skal have tid til at summe over oplevelsen.

Men tjek http://www.erowid.org. der er meget godt om alt muligt :)

-Oddie

Titel:
Junior medlem

Okay.... Hvor ofte er det normalt? 1 gang om måneden.. eller mindre?

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

@Ozza

Det er svært at snakke om hvad der er normalt i denne sammenhæng. Når man tager et psykedelisk stof åbnes der nogle døre i ens sind man ofte ikke er klar over eksisterer. Det kan i mange tilfælde blive en meget spirituel oplevelse, som det tager tid at bearbejde og forstå.

Lad mig give dig et råd. Overvej hvorfor du vil tage svampe. Hvis du "bare" vil have nogle visuals og tror at et svampetrip er en fest så overvej det to gange! Ellers så forbered dig på at du kommer til at lukke nogle kræfter ud, som du ikke kan styre.

Læs i Psychedelias leksikon, søg på forummet, kig på erowid. Læs dig til lidt basal viden om psilocybin svampe og spørg så igen hvis du er i tvivl om noget. De spørgsmål du stiller her er besvaret mange gane før og kan nemt besvares ved at lede via søgemaskinen.

Titel:
Dedikeret medlem

hvis du gerne vil opnå visuals på dit trip, ved jeg 2.5g cubensis og en god bong er hvad der behøves.. (for mit vedkommende, start med mindre svampe først gang, evt. 1g)

Titel:
In our memories

sorn skrev:
hvis du gerne vil opnå visuals på dit trip, ved jeg 2.5g cubensis og en god bong er hvad der behøves.. (for mit vedkommende, start med mindre svampe først gang, evt. 1g)

sorn> damn,.. læs dog de andre indlæg,.. der ligger noget begravet i svarene!!!

OzzA> Ang. alder, så vil jeg forslå, at du venter et par år endnu,.. så har du mere med i bagagen, flere inputs, mere at åbne op i trippet, som så gør det mere forståeligt.... Tænk over hvor stor et del af livet du har levet endnu, og hvor meget der kan være tilbage! Hvis alt går vel, så har du kun levet 1/5 af dit liv, indtil nu.
Det kan godt være, at det lyder fjollet i i dine øre, men man bliver klogere med alderen, og det er på livserfaring...
Tag det roligt, med at søge ud i dybet,.. der er dybt, og nogle kan ikke bunde...

Pure love and floating consciousness
dEEP :wink:

Titel:
Insane psychedelia user!

Hvis du kan tager 1gram mexikanske svampe er trippet ikke al' for voldsomt, ligeledes er din tankegang ikke al' for påvirker :)

Mit første svampetrip (og et af mine første oplevelser med de "rigtige" psychedeliske stoffer) var på 1gram mexikanske svampe og trippet var rigtig sjovt og gav mig samtidig en lille snert af hvad psychedelisk stoffer var.

Titel:
Junior medlem

Mig der dummede sig :oops:

Senest rettet af OzzA 19 jun 2004 21:44, rettet i alt 1 gang.

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
OzzA skrev:
Okay... Er der nogen steder man kan købe det sådan i en butik eller et sted på nettet.. Eller skal jeg rive fat i den lokal pusher? Eller hvordan..

Nu er du ny her (velkommen til), så jeg vil lige minde dig om reglerne på siden, som står på forsiden:

Citat:
Hvad psychedelia.dk IKKE er til:
Anskaffelse og køb/salg af rusmidler - det er din egen hovedpine, hvor du får dine stoffer fra.

Men kig på google, kig på link-sektionen her på siden og søg lidt omkring på nettet. Det kan ikke skade at arbejde lidt for at få svar på sine spørgsmål :)

God læsning.

Titel:
Junior medlem

aliaarhus skrev:
OzzA skrev:
Okay... Er der nogen steder man kan købe det sådan i en butik eller et sted på nettet.. Eller skal jeg rive fat i den lokal pusher? Eller hvordan..

Nu er du ny her (velkommen til), så jeg vil lige minde dig om reglerne på siden, som står på forsiden:

Citat:
Hvad psychedelia.dk IKKE er til:
Anskaffelse og køb/salg af rusmidler - det er din egen hovedpine, hvor du får dine stoffer fra.

Men kig på google, kig på link-sektionen her på siden og søg lidt omkring på nettet. Det kan ikke skade at arbejde lidt for at få svar på sine spørgsmål :)

God læsning.

Okay.. :) tjekker lige lidt mere ud så...

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]