Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:40

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Min veninde og jeg har taget en del stoffer sammen, men hun har aldrig prøvet andet end party-drugs. Da min homie og jeg så begyndte at snakke om at tage syre, ville hun også gerne være med. Jeg mener dog ikke at syre er noget man bare sådan lige starter med, og sagde til hende at jeg synes det ville være dumt. Jeg lovede derfor at jeg ville tage svampe med hende, når engang hun skal prøve det.

Om en uges tid får jeg en mindre portion svampe hjem, og jeg har lovet at vi skal tage dem her hjemme hos mig, for jeg bor lige i udkanten af en kæmpe stor skov, og det er nice at trippe i naturen. Mit problem er bare, at jeg er ret bekymret for hvordan min veninde vil reagere på hele oplevelsen. Hvad skal jeg gøre, hvis hun får et bad trip??? Jeg har før klaret det, når huin har fået et eller andet dårligt, men når det er skiver eller speed, er det jo bare opkastninger osv. Svampene er lidt noget andet... Hjælp? Hvad gør man ved bad- trip??

Har selv prøvet det, og gennemlevet hele trippet, men det er absolut ikke noget jeg vil ønske for nogen at prøve!!!

edit: Der skulle rettes et par informationer.
Mvh. Andreas

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Administrerende Direktør
Brugeravatar

For det første skal I jo gøre alt for at forebygge et eventuelt bad trip (hvis en forebygning da overhovedet er mulig)... Læs/genlæs

Den psykedeliske kriseFAQ: http://www.psychedelia.dk/leksikon/?artikler/krise_faq

Set & setting: http://www.psychedelia.dk/leksikon/?artikler/set_and_setting

Mit personlige råd vil da være at prøve at leve oplevelsen ud, men hvis det viser sig at dette af en eller anden grund ikke ser ud til at at være "godt" så prøv at skaffe noget diazepam til at slå trippet ned med. Jeg tror personligt ikke det er sundt for nogen at slå et bad trip ned, men hvis den pågældene person ikke er klar til at få smidt informationer fra "the other world" i hovedet, kan det godt være en nødløsning.

Jeg håber at alt kommer til at forløbe som planlagt :)

- Safe journey!

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Læs det her:
http://www.psychedelia.dk/leksikon/?artikler/krise_faq

Og jeg kender alt til den frygt man har om et evt. badtrip der kan forekomme hos en ven, som man har givet svampe til. Jeg har selv tænkt i de baner, men jeg har bare besluttet mig for at lægge det fra mig, og så bare trippe på svampene med 3 af mine newbie-venner. Er det i hyggelige omgivelser, hvor vi ikke har nogen frygt for at blive opdaget, så er det dømt til at gå godt.

Jeg synes det er vigtigt at sætte din ven ind i hvad der kan ske (både det positive og det negative), men prøv for det meste at fortælle om de positive oplevelser man kan få. På den måde bliver personen mindre skræmt. Og brug dette eksempel, som har været oppe før:

Svampe er ligesom når man skal hoppe fra en vippe for første gang. Alle gør det igen og igen og igen, men man er selv dødbange. Du er lige ved at gøre det, men du stopper i sidste øjeblik, fordi frygten bliver overvældende. En dag tager du dig sammen, går op på vippen og springer ud - lige når du er sprunget ud og landet i vandet, føler du dig i sikkerhed med varme omkring dig fra vandet. I virkeligheden var der intet at frygte. Sådan er svampe også.

Du kan også forklare hende, at hvis hun får et badtrip, så skal hun prøve at gå igennem det, lige meget hvad der sker. Fortæl hende, at hun vil fortryde det senere, hvis hun ikke giver sig 100% til trippet og lader sig selv flyde med. Hvis hun analyserer det badtrip senere, så vil hun højst sandsynligt få meget ud af det, og så vil hun forstå at badtrips ikke kun er negative, men der ligger også noget positivt i det man oplever. Det meste har en mening og noget med hende selv at gøre.

Får hun et badtrip, så bed hende slappe af. Bed hende lukke øjnene og flyde med, bed hende fokusere på det hun ser og tænker. Bed hende om at huske det hun ser og tænker, og spørg til det. Få hende til at snakke om den verden hun er i. At du åbner dig på den måde, hjælper personen til at falde til ro og til at huske oplevelsen. Snak om det når trippet er færdigt, også. Undgå dog at røre hende for meget, med mindre hun selv spørger om et knus eller sådan noget. Berøring kan være utrolig intenst på et svampetrip, kan jeg fortælle fra mine egne erfaringer.

Det skal lige siges, at jeg ikke har personlige oplevelser med et decideret badtrip. De negative tanker og hallucinationer jeg har haft, har jeg kunnet fortolke dagen efter, og de har ikke skræmt mig fra at prøve stoffet igen (eventhough det endte godt alle gangene).

Jeg tror på, at hvis man bliver ved med at få et badtrip, så skal man tolke som om at svampene vil fortælle en noget. Noget, som man ikke selv gider høre på, og så lukker man bare af for svampene, og det ender derfor galt. Det er nødvendigt at åbne sig og tage imod det, svampene vil fortælle. For ellers skræmmer det en for livet, og så gider man ikke åbne sig på samme måde mere.

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
aliaarhus skrev:
Læs det her:
Svampe er ligesom når man skal hoppe fra en vippe for første gang. Alle gør det igen og igen og igen, men man er selv dødbange. Du er lige ved at gøre det, men du stopper i sidste øjeblik, fordi frygten bliver overvældende. En dag tager du dig sammen, går op på vippen og springer ud - lige når du er sprunget ud og landet i vandet, føler du dig i sikkerhed med varme omkring dig fra vandet. I virkeligheden var der intet at frygte. Sådan er svampe også.

Ja, altså lige med undtagelse af, at du måske i det øjeblik da lander i vandet, kommer i tanke om at du ikke kan svømme og derfor er ved at drukne.

Heldigvis har de fleste lært at svømme, inden de springer i.

Mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus C.
Ja, lyt til Ali. Det er nemli' rigtigt!
Også hvad de andre skriver; Preparation, forberedelse og mere preparation. Læs, og bed også din veninde læse om svampeoplevelsen.

Men egentlig tror jeg ligeså godt i kunne tage syre sammen. Jeg tænker især på den notoriske kvalme, der plejer at følge med svampene den første halve time eller deromkring. Den plejer ikke at være så udtalt på syre (eller er det bare mig?).
Jeg tror nemlig, at især kvalmen og den uro der altid er i starten af et svampetrip, ofte er det der tricker en angst for om man alligevel har taget noget forkert eller giftigt eller sådan noget.

Husk derfor også at forberede hende på kvalmen, og at den går over. Fortæl hvilken vidunderlig tilstand det hele bliver, når det er overstået. Det kan også være vigtigt, for at stå kvalmen igennem, så man ikke bare bræker det hele op, og dermed går glip af trippet. Det ville jo være en skam.

Fortæl også, at man ikke kan dø af svampe. Det lader sig slet ikke gøre, om i så åd hele kiloet på een gang. det er helt hundrede safe.

God fornøjelse til jer begge. Det er en vidunderlig oplevelse at dele med en god ven/veninde!

Sump

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Min erfaring siger mig at svampe smager bedst første gang så jeg tror ikke kvalmen vil være et stort problem. Men jeg syntes det er relavant at spørge hende hvorfor, hvorfor hun vil tage svampe, det er ikke noget hun nødvendigvis skal kunne svare på, bare at man gør sig tanken. Og så er det vigtigt at huske på at normaltilstanden ligger lige om hjørnet og venter, hvis det skulle være et evighedstrip man uheldigvis er ramt ind i, så er der jo ingen grund til at panikke de første par timer, da man jo så har resten af livet. prøv at huske på at så længe i kan kommunikere er man ikke helt fortabt! Men jeg vil dog sige at jeg har været med en ven da han fik et badtrip, det var mit andet egentlige trip, og jeg kunne slet ikke se hvad der skulle være negativt ved det, men to-tre timer senere var jeg på badtrip, man skal ikke tro at man kan styre det, og skal kunne være i stand til at vente, jeg har prøvet at vente 3 timer på at kunne sove... Det er altså 3 timer der bare er hårde at komme igennem, sæligt alene!

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Monkey Island
Edit: Point taken.

Mvh. Deres moderator. :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
Sump > Hvad er forskellen på preparation og forberedelse? Udover at det er på to forskellige sprog?

mvh. Psyko

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Psyko: Der er ingen forskel ud over, at det er to forskellige sprog!

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Midtjylland
Sump skrev:
Men egentlig tror jeg ligeså godt i kunne tage syre sammen. Jeg tænker især på den notoriske kvalme, der plejer at følge med svampene den første halve time eller deromkring. Den plejer ikke at være så udtalt på syre (eller er det bare mig?).
Jeg tror nemlig, at især kvalmen og den uro der altid er i starten af et svampetrip, ofte er det der tricker en angst for om man alligevel har taget noget forkert eller giftigt eller sådan noget.

Med de bekymringer jeg har omkring at hun skal prøve svampe, vil jeg altså ikke tage syre sammen med hende, hvis det er det første psykedeliske stof hun skal prøve. Jeg har heller aldrig selv prøvet det (endnu) Og ved derfor ikke andet om det, end hvad jeg har læst. Det er lidt noget andet med svampene. Jeg har prøvet deres virkning, på min egen krop, både på godt og ondt, og jeg ved derfor lidt om hvordan hun har det, hvis det skulle gå galt. Jeg ved slet ikke hvordan hun vil reagere på psykedelika, så svampene bliver det første, de giver et meget kortere trip.

No drug, not even alcohol, causes the fundamental ills of society. If we're looking for the source of our troubles, we shouldn't test people for drugs, we should test them for stupidity, ignorance, greed and love of power.

P. J. O'Rourke

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Nej, det er nok rigtigt Miss84,

Hvis du ikke selv har prøvet syre før, skal I nok ikke ha' det. Og det er da rigtigt, at svampetrippet er hurtigere overstået. Men svampetrip er altså ikke nødvendigvis mindre 'vildt' end syre; det afhænger jo af doseringen.

Nå, men håber i får et fantastisk godt trip... :wink:

Titel:
Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Setting er af stor betydning. En vigtig ting som tripsitter eller lidt mere erfaren trip-buddy er at kunne hjælpe med at skifte setting undervejs i trippet. Altså fornemme hvad der virker positivt og negativt på den man tripper med.

Når man tripper, specielt de første gange kan det være svært selv at tage initiativ til at ændre ens setting, og dér er det jo rart, hvis en god ven lige trækker én med ud for at se på naturen, hvis nu fx. musikken eller det rum man opholdte sig i havde en dårlig indvirkning lige på det punkt i trippet.

Dermed ikke sagt at man totalt skal styre folk rundt hele tiden, men bare lige være der indimellem og sige "nix, det går altså ikke det der, kom du nu med herud og se i stedet, det her er meget mere spændende for dig". Generelt, gør det muligt at flyde med trippet, og nyde det i dets fulde længde, men hvis der skulle være noget, så skift setting og snak om hvad der sker, så skal det nok gå, ligeså stille (!).

Men det kræver naturligvis at man selv kan styre sit trip, før dette er muligt, så jeg vil foreslå - selvfølgelig - en lav dosis svampe til både dig og din veninde. Så får i lige smagt på den psykedeliske oplevelse sammen, i en virkning der er til at styre.

Håber ikke dette blev alt for rodet - jeg kan bedst lide at give mening (Havde først skrevet et noget længere indlæg end dette, men det forsvandt ud i en hvid fejlmeddelelse) ;-)

Titel:
Medlem
Brugeravatar

Ærgeligt at miste det man lige har siddet og skrevet :cry: Men jeg synes det giver god mening Jespar! Og et godt råd til 'sittere' også.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det er også værd at bemærke at det første svampetrip som regel er det kraftigste. Min første gang på 1.5 gram cubensis blev jeg kastet ud i et voldsomt level 3, tangerende til level 4, trip; og jeg har aldrigt siden været i stand til at trippe så kraftigt uden at tage i hvert fald et gram mere.

Virkning er forskellig på forskellige personer, så det kan betale sig at starte lavt. Hvis man så ikke får en specielt tilfredsstillende virkning kan man altid supplere med flere svampe et par timer inde i trippet.

Titel:
Dedikeret medlem

Geografisk sted: Wild Wild Westjylland
Tias skrev:
Det er også værd at bemærke at det første svampetrip som regel er det kraftigste.

Vil mene det er og generalisere lidt for meget...
På mit første svampetrip nogensinde, fik jeg så godt som ingen virkning (udover sindsyg latter) og det var også på ca 1½g cubensis..

Og har været meget mere påvirket efterfølgende gange på 1½g...

Men til noget helt andet, lyt til de andre, set and setting spiller en stor rolle. Og så vil jeg mene 2g cubensis vil være en udemærket dosis, til første gang (hvis det da er alm. cubensis du får hjem :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 15 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]