Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 jul 2025 00:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem

Jeg har bestilt en lille vægt over internettet som jeg vil bruge til afvejning af svampe... Problemet er bare at min ven som jeg skal trippe med er alene hjemme på fredag og det er rimelig sjældent vi har chancen for at tage svampe (bor begge hjemme) og jeg har ikke fået min vægt endnu..

Er der nogle der kan angive en ca. stk dose til 2 gram? Jeg ved godt det er meget svært at sige... Jeg kan sige at gennemsnittet af de svampe jeg har liggende er ca 7 cm lange og med en hat på lidt over 1 cm... Friske selvfølgelig 8)

PS: Det er Psilocybe Cubensis svampe

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Lidt offtopic : Hvad gjorde du med dit growkit siden du bor hjemme? Bor også hjemme pt og ville da meget gerne have et growkit, men de gamle er ikke så glade for det vil jeg tro :lol:

Titel:
Medlem

BehindMind skrev:
Lidt offtopic : Hvad gjorde du med dit growkit siden du bor hjemme? Bor også hjemme pt og ville da meget gerne have et growkit, men de gamle er ikke så glade for det vil jeg tro :lol:

Jeg sagde at jeg havde købt et growkit og så måtte de leve med det, så det stod inde i mit skab på værelset :) Ej, min mor er vildt hysterisk med stoffer... Hun har snart vidst i 1½ år at jeg ryger hash så hun er ved at kunne tåle det, men det er godt nok en langsom process...

Men jeg synes du skal fortælle dine forældre det. Det gør alting meget nemmere... mine svampe ligger f.eks. ude i køleskabet og jeg behøves ikke gå og være bange for at de finder dem for de ved godt de er der... Det er nu meget rart ikke at have noget at skjule. Mit hash ligger også bare herhjemme i mit skab og det er hun ved at acceptere.

Det værste er bare at mine forældre er vokset op med den der "alt der hedder stoffer er dårligt", så det er lidt svært at overbevise dem om at det slet ikke er så sindsygt livsfarligt som de tror.

Den sjoveste kommentar fra min mor.
Mor: "Jamen jeg har lige læst på internettet at svampe giver hallucinationer".
Mig: "OK, jamen det er også rigtigt"
Mor: "Hallucinationer er farlige troels, de giver hjerneskader!"

Er det fordomme der vil noget eller hvad? :lol:

Men hvis der er nogen der har et svar til mit oprindelige spørgsmål vil jeg meget gerne høre det.

Titel:
Dedikeret medlem

Først til selve emnet: hvad sort svampe, ellers kan du lave "fuske" trikket, og evt finde noget som vejer 10 gram i køleksabet (har brugt ex. færdig skiveskåret ost) også brugt 2 identiske zipbags. Så ligge svampe i den ene, og måle med ca.-hånd hvad der var 10 g.
Og idet de er friske, så er 10 gram ikke altid ligemeget idet nogen kan være mere potente end andre, og hvorvidt de er "½ tørre" eller noget i den stil. så op til dig om du tør :?

Til offtopic delen med forældre og fordomme.

Har valgt at holde mit forbrug af diverse ting, hemligt. Ikke fordi jeg ikke vil kunne modargumentere dem, til deres sidste fordom var opbrugt. Men blot i tanken om de stadig vil se det som en tabu (som stoffer hovedsageligt ses hos den ældre generation). Og deres tanke om at deres søn har svigtet dem på dette punkt, tror jeg ikke vil være possitivt for dem eller mig. Selvom man måske blot kun nævner man ryger/har prøvet hash før. Så tror jeg stadig, selvom de måske ikke vil være det bekendt, tænker at deres søn/datter er ligeglade med hvad de siger og husets regler. Og hvis dette afspejlede sig på ens hverdag, vil det for mit vedkommende have stor betydning på familiens forhold og tro på hinanden(findes sikkert andet og bedre ord for det).

Titel:
Medlem

sorn skrev:
Først til selve emnet: hvad sort svampe, ellers kan du lave "fuske" trikket, og evt finde noget som vejer 10 gram i køleksabet (har brugt ex. færdig skiveskåret ost) også brugt 2 identiske zipbags. Så ligge svampe i den ene, og måle med ca.-hånd hvad der var 10 g.
Og idet de er friske, så er 10 gram ikke altid ligemeget idet nogen kan være mere potente end andre, og hvorvidt de er "½ tørre" eller noget i den stil. så op til dig om du tør :?

Svampene er tørre nu. Det jeg nævnte var bare den størrelse de havde da de var friske... så den du siger med at sammenligne med andre ting er nok ikke helt lige så let...

Nå, ingen panik, vægten er lige dumpet ind af døren 8)

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
troelsmakholm skrev:
Nå, ingen panik, vægten er lige dumpet ind af døren 8)
Heldigt nok :)

Jeg vejede nogen af svampene fra mit gamle growkit så jeg vidste hvor mange gram jeg havde tilbage i alt (fik dog flere fra et senere flush). Det var den eneste gang jeg har vejet dem, hver gang jeg spiste nogen tog jeg bare som jeg synes var passende (har også haft nogen pænt vilde trips), vil gætte på at jeg plejer at spise 2-4gram hver gang.

Men det kan IKKE anbefales, og da slet ikke før man har prøvet disse svampe en del gange og kender en ca dose i forhold til antallet og størrelsen på svampene.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Altså hvis man er i et hus og har sådan en god mængde ragelse til rådighed, burde det være muligt at lave en skålevægt. Altså en snor i loftet med en pind som hænger lige, hvor der er monteret en lille elastik eller lign til at holde det som skal vejes. Og vægtlodder har man altid ved hånden idet at en prince tilnærmelsesvis vejer 1g. Så to prince i den ene side og svampe i den anden til der er ligevægt. Nu fik du så vægten men bare til en anden god gang.
Til off-topic omkring forældre, så kan jeg kun anbefale dem som har nogle forældre der er forstående til at tale ud, det er altså meget nice !

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Tæt på Roskilde
Ja lige en smøg vejer lige under et gram

Dextrose skrev:
Alt afhængigt af cigaret-mærket, vejer de omkring 0.84-0.96

http://www.psychedelia.dk/forum/viewtopic.php?t=7391&highlight=v%E6gt

Titel:
æd 2 -3 stykker hver og så vendt en halv til en hel time og spis så evt. lidt mere.

MVH
Piercer

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]