Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 15:09

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei !
Leste for noen uker siden om en fransk ungdom som døde etter at han hadde spist Psilocybe Semilanceata (dette var i 1996).
Han hadde erfaring med svamper fra før (særlig P. Semilanceata).Etter å ha inntatt svamper midt på dagen gikk han til noen venner, de drakk en LITEN posjon med svampete.
Ut på kvelden falt vår venn i koma, vennene prøvde å vekke ham , men han var helt borte. Ingen var på akutt-avdelingen når de sendte ham til sykehuset, og da legen endelig kom (hjem til dem) , var han død.
Han hadde spist mellom 50-70 svamper tilsammen den dagen.
Det fantes ikke noe spor etter noen andre stoffer, sprøytemidler o.l., kun Psilocin.
Dette er første gang i historien, noen har dødd av denne typen svamp. Men hvordan i helvete klarte han det?
Hvis noen hadde vært på akutten , så ville han nok ha overlevd, men likevel.
Historien kan leses på www.geocities.com på trip.rapportene der. Den heter "Fatal Psilocybe case". Rart at denne episoden ikke er nevt andre steder jeg har vært innom?
Håper dere ikke blir skremt nå...!?

Dedikeret medlem

send lige et link til den historie???

det kan ikke passe......!

Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei !
Hvis dere klikker dere inn på Psilocybe .net (link her på Psychedelia.dk),deretter klikker dere inn på "all about magic mushrooms", der vil dere finne historien.
Tro det eller ikke, men han døde faktisk etter inntak av denne soppen.
Jeg har lest tusenvis av sider angående svamper, jeg tripper selv kun på denne soppen (fordi det er den eneste som vokser her), og jeg har aldri vært borti en slik historie før.
Hadde det vært vanlige legemidler, så ville ikke dette vært noe særegent, folk dør av stoffer som IKKE er dødelige. Det er tilfelle i denne saken også.
Psilocybin og Baeocystin er ikke dødelig, men det går an å dø likevel, det er vel bare slik.
Tragisk er det jo uansett. Les rapporten, den heter "Fatal Psilocybe case"

Dedikeret medlem

Linket er oxo her

------------------
Mvh Smurf3¤o0
-RYG BANG-
-= HAMP GUIDEN KOMMER SNART =-
www.smurf3000.com

Gad ikke kigge på linket, men en af mine bekendte havde engang spist 4 MDMA kapsler, han holdte op med at trække vejret, og da vi endelig fik liv i ham sagde han at han havde været på det fedeste trip, kan det være at der kan ske så meget på et trip at hjernen simpelthen sætter trippet over alt andet, hmm, skræmmende.

------------------
If you got a problem with drugs, - - - - - - - hmm, there are no problems with drugs.

Medlem

Geografisk sted: Mars
Den er god nok, det er sket. Det er det eneste tilfælde det er sket i, men jeg tror ikke det skyldes svampe, men en anden grund der ikke er fundet fx. en minimal hjerneblødning på det forkerte sted, det er jo set før at man ikke kan finde en dødsårsag når folk dør.

/Lyn

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Danmark
kan du verificere denne historie ?, jeg kan forestille mig at psilocybinen har rodet ved noget i hans hjerne´så hans hjerte er holdt op med at slå eller sådan noget

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Kbh º¿º
Har ikke set historien før, synd for fyren
Lyder ikke godt - mærkeligt efter at vi har spist Psilocybe semilanceata i tusinder af år er der én franskmand der dør i 1996!

Kan den historie virkelig være rigtig? Muligvis, men så var det måske ikke Psilocybe semilanceata.
Vi ved at der er svampe man kan dø af, men ikke nogle her i Danmark som ligner Psilocybe semilanceata og gror på græsmarker.

Hvilken svamp kan det måske så være?

Jeg ved det ikke, men man skal kende de svampe man spiser, det SKAL være de rigtige!!!

tjek historien her: http://www.geocities.com/HotSprings/5257/Story/story_fatal-report.html
Billede Billede Billede

Medlem

Geografisk sted: beyond sanity
har kigget lidt rundt og fundet ud at man godt kan dø psilocin men det kræver en del tjek det ud på:www.erowid.com

Medlem

Geografisk sted: Skandinavien
Sælfølgelig kan man dø af psilocybin, jeg har flere gange oplevet at glemme at trække vejret i meget lang tid, Det føles helt vildt dejligt at lade være med at trække vejret når man tripper, her sidste gang jeg var på svampe kunne jeg ikke mærke at jeg trak vejret pga. at alle nerve baner bliver blokeret, Det var kun fordi at jeg blev ved med at sige til mig selv, træk vejret..., ellers havde jeg sgu nok glemt det.

Det er sgu ikke ligesom at drikke en øl at spise svampe, det er meget federe, men desvære kan man åbentbart også dø af det.

Man kan jo dø af alt ikke, men joda youghurt - klart at dø af svampe er jo tragisk, jeg vil hade mig selv for at blive myrdet af moderjord - øvert.

------------------
"They gave me L.....S.....D"
And by the way - I just LUVE the smell of napalm in the mornin'

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
@sativa Jeg mener det er noget forfærdentligt vrøvl du kommer med! Du kan ikke dø ved at glemme at trække vejret, har du noget sagligt at bakke din påstand op med ?

Jeg tror du forvæksler åndedræts stop med ud af kroppen oplevelser, jeg har selv været der og det er ultimativt rart!

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Medlem

jeg oplevede engang der var en fyr der stoppede med at trække vejret under et svampe trip...han faldt om og var fuldstændig væk for os et minut eller to pupollerne i vejret så han havde hvide øjne...vi var lige ved at ringe 112 da der blev banket liv i ham igen...senere fortalte han at han følte han skulle ofre sig...jeg ved ikke om det var svampene (tvivler!!!) men uhyggeligt var det sgu!

------------------
oh no this is so real...
lets get outta here

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
@Macax> Det lyder sgu vildt! Jeg vil alligevel tro at han ville begynde at trække vejret igen når han mistede bevidstheden rigtigt.
Men ved helt ekstreme doser kan det godt blive farligt. Jeg læste om to, som forvekslede krystallinsk LSD med coke, og tog en god bane op i næsen hver! De havnede i respirator et par dage, men tog vistnok ikke permanent skade.
Der er ifølge Erowid rapporteret et enkelt dødsfald som følge af LSD, og retsmedicinerne regnede ud at der var injiceret omkring 320 miligram!

Medlem

dark>>...ja det var sgu nøjeren men du ved hvordan det er med tid på svampe!!!...fyren havde også taget noget amf men han er sgu ellers en erfaren tripper, man oplever sgu mange fuct ting rundt omkring; der var en skizofren pige der fik et anfald mens jeg var midt i et meget kraftigt svampetrip...kunne slet ikke forholde mig til det....godt der var folk der vidste hvad de skulle gøre for jeg havde sgu mest lyst til bare og grine og sige fuck det..men havd fanden!!!...det er sgu noget lort når sådanne ting sker!

------------------
oh no this is so real...
lets get outta here

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Jeg kunne ikke rigtigt overskue at læse det hele da jeg ikke er så overdrevet god til engelsk men jeg syntes da det tyder på at det er nogle rimeligt kraftige svampe ! En der drak en kop the og spiste 2-3 svampe var fuldstændig way out så vidt jeg kunne se. Er det normalt ?

------------------
Støt fri hash !

Medlem

Geografisk sted: my secret garden
Læs konklusionen allernederst i artiklen!
Fyren lå i koma i flere timer før nogen gjorde noget ved det; svampene var meget stærke; og de indeholdt forskellige uidentificerede alkaloider.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: dfdf
HEIL one !!!
HEIL an A/ONE !!! = AMIGA ONE
http://www.amiga.biz

Senest rettet af guffe 05 jun 2005 20:53, rettet i alt 1 gang.

Medlem

Til briller,

selfølgelig er det de fleste gange ud af kroppen oplevelser man har når man "glemmer" at trække vejret, men når du når op på en dosis der ligger over en normal ud af kroppen oplevelse, og bare er en del af trippet, du kan ikke mærke når du går ind i noget, du kan ikke mærke om du står og pisser i bukserne og man kan slet ikke mærke om man trækker vejret, det er kun så længe at man bliver ved med at huske sig selv på det lige så snart at man begynder at snakke så glemmer man det, det er først når ens halluer går amok at man bliver klar over at man ikke trækker vejret.
Når du er så meget på trip at du selv bestemmer hvordan dine halluer skal se ud, når du styrer trippet, halluerne det hele så er en lille ting som at trække vejret ikke særligt betydningsfuldt, og så tror jeg altså godt at man kan dø af det, men det kan godt være at når man besvimer at så slår automatiken til, det håber jeg.

Medlem

En del mindre. Billede

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 25 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]