Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 01 aug 2025 15:07

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Konservering
Hvis nu jeg brygger 10 liter rumsaft (svampete) er det så muligt for mig at konservere det, og hvis det er hvad skal jeg så bruge af konserveringsmiddel.

------------------
My mind is free.

How about yours?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Du kan da prøve - men jeg kan ikke garantere at det ikke taber kraften efter nogen tid.
Hvad med at bruge noget som Atamon (det man bruger i syltetøj osv.) til at konservere det?
Opbevar det i hvert fald i en lys- og lufttæt beholder.
@Loonie: Tror du at phosphokinaserne bliver denatureret effektivt ved 100° C? Ellers skal man nok finde på noget at gøre ved dem.

Svampethe kan garanteret godt holde sig bakterie frit hvis du bruger Atamon el. benzoesyre/natriumbenzoat som konserveringsmiddel. Hvis du vil slippe for at konservere det, kan du lave svampesnaps istedet for. Men psilocybin skulle ikke være så stabilt et stof, og derfor vil det miste sin potens som tiden går. Lufttæt, køligt og mørk som Darkraver også siger.

@Darkraver: Jaaahh øhh.. phosphokinaserne? Hvad er det nu lige de gør? *G*

Mvh.
Loonie

------------------
Fred være med dig, og alle du møder!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
@Loonie> Du ved, deder irriterende enzymer i svampen der spalter psilocybin til psilocin... Psilocin er i hvert fald for ustabilt til at holde sig i længere tid.

------------------
"Computer games don't affect kids. I mean if Pac man affected us as
kids, we'd all zip around in a darkened room munching pills and listening
to repetitive music."

Men i mener altså at det er muligt at lave en bryg som nok godt kan holde styrken i en måneds tid, jeg havde nogle venner som havde kogt the på nogle hawaii/mexi/danske svampe alle tre slags i samme gryde, men så pågrund af en ordentlig fest med masser af coke, så frøs de det ned og det var i fryseren i 2 måneder, så her sidste fredag der drak de det og de kom så langt afsted, men de brækkede sig osse, hmm, men en måned eller 2 med konserverings, så holder min plan, heh heh, rumte i flasker, med på roskilde, heh heh heh, så kan man drikke rumsaft derovre, heh heh, på trip med 80.000 mennesker til noget fed metal og techno langt ud på natten, juhuuuu-

------------------
My mind is free.

How about yours?

Medlem

Geografisk sted: Mars
Brug dog fryseren !

/Lyn

Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei!
Det tar jo ikke lang tid å preparere en kanne te med svamper, hvorfor brygge så mye te at du må konservere det ?
Tørkede svamper med høyt innhold av Psilocybin er holdbart i årevis, det er jo bare å brygge noen liter te like før man skal avgårde på tur. Skulle gjerne gitt deg noen råd, men jeg har dessverre ingen. Det ser ut som om dette ( å brygge masse te, for så å oppbevare det i måneder fremover ) er å gjøre ting vanskeligere enn nødvendig.
Noe som var populært her for noen år siden, var å brygge te på svamper, blande i ren ( 90-96 % sprit, og så drikke dette. Det var utrolig potente varer, ikke helt etter min smak, men det funket for festens del.

"livet er herlig,ta vare på dere selv"

Dedikeret medlem

Geografisk sted: nordjylland
@McSchroom : Det er sgu nok lidt besværligt at begynde at brygge midt under en festival.

Hvis det skal være så må konservering med sukker og atamon være at foretrække.

MTV
Mads Jensen

PS! Fedt blad

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Someplace!
Man kunne da sagtens brygge lidt hver morgen og så havde det i en termokande eller to ! Der er det både mørkt og en næsten stabiltemperetur !

Er der forøvrigt mange der skal til roskilde. Det kunne da være fedt med et fællestrip en af de første dage før der kommer musik !

------------------
Støt fri hash !

Medlem

Geografisk sted: Norway
Hei!
Å brygge te på festival kan da ikke være noe stort problem.
Ta med et gass/parafin-apparat med på turen.
Det er jo bare å koke opp vann, og 30 minutter etterpå er teen klar.
Et slikt apparat ("stormkjøkken" kaller vi det her på bjerget,fås kjøpt på alle sportsforretninger), er billig og tar ikke noe plass. Fint å lage mat og drikke på.
Jeg vurderer selv å dra på Roskilde i år (har ikke vært der siden 94).Møtes vi?

Klart jeg er med på fællestrip en af de første dage, og jeg gider ikke slæbe et stormkøkken med på roskilde, jeg havde tænkt mig at medbringe noget svampethe krydret med min ynglings saftevand, mmmmmm, rumsaft, heh heh.

------------------
When you reach the other side.

I will be there.

Waitin'

Medlem

Geografisk sted: Denmark, KBH
Atamon?? Hva det?

Insane psychedelia user!

Atamon er det man bruger til at konservere marmelade med. Det kan købes i ethvert supermarked. Mener at det mest består af benzoesyre.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 13 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]