Jeg synes det er en meget central overvejelse at tage med i det hele, når du skal finde ud af om svampe er noget for dig, hvorfor du overhovedet vil eksperimentere med svampene.
Selv hører jeg ikke til dem der mener at det er fint at fylde sig med psykedelika, bare for at se fede farver og sjove ting. Hvis dét er formålet, for dig, med et svampetrip - så vil du nok finde ud af, at der følger en masse andre ting med i trippet som du måske ikke ved hvordan du skal håndtere, fordi du ikke kaster dig ud i oplevelsen med et lidt bedre formål. I ethvert godt trip er der dystre sider, hvor du måske kommer til at tænke på nogle ubehagelige ting, men som regel (med mindre det ligefrem er et badtrip) kommer du til en form for positiv afrunding på den slags, hvilket er en rigtig god følelse.
Psykedelika er _ikke_ legetøj! I hvert fald bliver det hurtigt en leg med ilden, på hvilken du sikkert vil brænde dig på et tidspunkt!
Prøv i stedet at give dig selv en slags opgave. Det kan for eksempel være, at spekulere over nogle af de lidt større spørgsmål her i tilværelsen - og gerne at komme til en form for konklusion. Du vil sandsynligvis opdage at de problemstillinger du giver dig selv i trippet, bliver yderst aktuelle og meget, meget håndgribelige, samtidig med at du reflekterer over tingene på en anden måde. Det er netop derfor at du kan komme til nogle små konklusioner i de store personlige emner, som du ellers ikke ville på samme måde.
Der er masser af trip guides og litteratur om psykedeliske oplevelser. Det kan anbefales at forsøge sig med den slags først.
Hvis du ikke er en meget stabil person, rent psykisk, så synes jeg det ville være en rigtig dårlig idé at begynde at eksperimentere med noget så psykedelisk som svampe.
Jeg betragter psykedelika som et værktøj man kan bruge, hvis man vel at mærke er i stand til det.
Håber jeg har sat nogle tanker i gang hos dig, og evt. andre der bare gerne vil have "en fed aften i byen" eller hvad ved jeg.