Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 27 jul 2025 22:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen!...

fedt at læse, at der er så mange som hjælper hinanden og deler ud af deres erfaring/visdom. ;)

Har et andet spørgsmål, hvis man f.eks. bliver en smule angst af hash, er det så en god ide at indtage svampe?...og hvordan kan man vide, man ikke kan tåle svampe?...

Titel:
In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Hej... Det kommer meget an på, hvor angst du bliver. Hvis du bare kan få lidt noia på som alle andre, er det ikke et problem, men hvis du får angstanfald af hash, skal du ikke røre svampe med en ildtang.

Titel: ...
Junior medlem

Okay...men jeg får ikke en angstanfald af hash, får bare sådan noget noia du ved, bliver lidt mistænksom osv...

Hvor mange gram tror du jeg skal øde, hvis jeg bare ønsker et lille trip?...

Titel:
Insane psychedelia user!

Jeg ville ikke anbefale dig at tage svampe, hvis du bliver angst/paranoid når du ryger hash. Specielt ikke hvis du ikke har andre kendskaber til psykedeliske stoffer. Hvis du alligevel endelig vil forsøge dig, så læg ud med en lille dose f.eks. 1-1½ g mexikanske så du ligesom prøver hvad det er. Og sørg for at læs en masse om setting og andre forberedelser man normalt gør sig til et trip, da det ellers kan gå grueligt galt. Prøv evt. at læs Fannys topic om "Den udefinerbare angst" under Medaljens Bagside - der kan du måske finde noget god læsning og nogle gode råd til at arbejde med angsten - i så fald du finder det nødvendigt ;).

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Ringkøbing amt.
4 HBWR frø er mit bud på en slags skridt ind på dørtrinnet i den psychedeliske verden. Senere kommer der hvor du skal opleve loftet eller kælderen. Men det kommer stille og roligt af sig selv hvis du har tålmodighed.
Jeg havde ikke og blev selv forskrækket over virkningen af DMT når jeg var vandt til LSA fra HBWR og Ololiuhqui.
Mit råd er start med få HBWR frø,
og æd så senere 1 gram Psiocybe cubensis. Næste gang en halvanden og gå så langsomt op den vej :wink:

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Jeg kan nu heller ikke se noget problem i at du får lidt paranoia på når du ryger hash, det er 110 normalt.
Så længe du ikke ligefrem bliver så paranoid at du kigger dig over skulderen hvert andet sekund, og føler at folk kigger på dig etc. burde du være ok, medmindre du selvfølgelig går rundt og føler dig dårligt til mode, energiløs, lettere deprimeret etc.

Du er den eneste der ved hvad der foregår inde i dit hoved, så du er også selv den bedste til at dømme om du er i stand til at klare det.
Under alle omstændigheder så læs en masse om det, jeg postede nogle links til dig i din første post, ellers søg her på siden, søgefunktionen finder du oppe i højre hjørne.

For et mildt til moderat trip vil 1-2 gram mexikanske være iorden :P

Lykke til!

Mvh Jonas!

Titel:
Medlem

Geografisk sted: Nowhere
Jeg synes det er en meget central overvejelse at tage med i det hele, når du skal finde ud af om svampe er noget for dig, hvorfor du overhovedet vil eksperimentere med svampene.

Selv hører jeg ikke til dem der mener at det er fint at fylde sig med psykedelika, bare for at se fede farver og sjove ting. Hvis dét er formålet, for dig, med et svampetrip - så vil du nok finde ud af, at der følger en masse andre ting med i trippet som du måske ikke ved hvordan du skal håndtere, fordi du ikke kaster dig ud i oplevelsen med et lidt bedre formål. I ethvert godt trip er der dystre sider, hvor du måske kommer til at tænke på nogle ubehagelige ting, men som regel (med mindre det ligefrem er et badtrip) kommer du til en form for positiv afrunding på den slags, hvilket er en rigtig god følelse.

Psykedelika er _ikke_ legetøj! I hvert fald bliver det hurtigt en leg med ilden, på hvilken du sikkert vil brænde dig på et tidspunkt!
Prøv i stedet at give dig selv en slags opgave. Det kan for eksempel være, at spekulere over nogle af de lidt større spørgsmål her i tilværelsen - og gerne at komme til en form for konklusion. Du vil sandsynligvis opdage at de problemstillinger du giver dig selv i trippet, bliver yderst aktuelle og meget, meget håndgribelige, samtidig med at du reflekterer over tingene på en anden måde. Det er netop derfor at du kan komme til nogle små konklusioner i de store personlige emner, som du ellers ikke ville på samme måde.

Der er masser af trip guides og litteratur om psykedeliske oplevelser. Det kan anbefales at forsøge sig med den slags først.

Hvis du ikke er en meget stabil person, rent psykisk, så synes jeg det ville være en rigtig dårlig idé at begynde at eksperimentere med noget så psykedelisk som svampe.
Jeg betragter psykedelika som et værktøj man kan bruge, hvis man vel at mærke er i stand til det.

Håber jeg har sat nogle tanker i gang hos dig, og evt. andre der bare gerne vil have "en fed aften i byen" eller hvad ved jeg. :)

Titel:
In our memories

Geografisk sted: Provinsen
BTboy > Jeg tror ikke, at nogen herinde kan svare bedre på dine spørgsmål end dig selv. Hvorvidt det er en dårlig ide, er virkelig et svært spørgsmål for udeforstående at svare på. Føl efter, hvis du synes det virker trygt at indtage svampe, vel vidende at disse har en langt kraftigere psykoaktiv effekt end de fleste cannabis produkter, så er det fint. Men hvis du føler dig det mindste utryg, så ville jeg nok lade være. Det kan jo være, du senere får mod på at prøve det.

Mvh. Psyko

Titel:
Psykedelisk Syreperker
Brugeravatar

Geografisk sted: Acidophilic environments
Som Psyko siger, så er det noget du selv skal finde ud af. Begyndt med dig selv: Hvorfor bliver du paranoid, når du ryger?

Jeg mener, at det er set and setting der er noget galt med. Forsøg at ryge under sikre omgivelser, og bliv ved med at prøve igen og igen, indtil du overhovedet ikke føler angst. Når du har gjort det, så tag en lille dose svampe på 1g mexicanske under fuldstændig samme forhold som med hash, da du ikke fik paranoier på. Hvis du ikke får forebygget paranoieren under hashtrippet, så synes jeg ikke du skal rykke videre. Men som sagt: Du ved det bedst selv.

Læs om set and setting her: http://www.psychedelia.dk/lexikon/etc/s ... tting.html

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

jeg er faktisk fuldstændig enig der!

-Cope

Titel:
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
Copelandia skrev:
4 HBWR frø er mit bud på en slags skridt ind på dørtrinnet i den psychedeliske verden. Senere kommer der hvor du skal opleve loftet eller kælderen. Men det kommer stille og roligt af sig selv hvis du har tålmodighed.
Jeg havde ikke og blev selv forskrækket over virkningen af DMT når jeg var vandt til LSA fra HBWR og Ololiuhqui.
Mit råd er start med få HBWR frø,
og æd så senere 1 gram Psiocybe cubensis. Næste gang en halvanden og gå så langsomt op den vej :wink:

-Cope

Jeg syntes ikke at du skulle starte ud med HBWR, og harogså lagt mærke til at cope har anbefalet dette flere gange, det er også ok, ville bare fortælle min menning da jeg er røget længere til skyerne med HBWR end med de fleste svampe, og følte samtidig at dette var meget mere ukontrolabelt end svampe.... altså svampe har sendt mig længere væk end HBWR, det kan også være fordi at HBWR var en af mine allerførste psykedeliske trips...
Min anbefaling hvis man skal kaste sig ud i den psykedeliske verden er: Start med spids nøgenhat, da denne ikke er så stærk for din psyke, men alligevel er man "i det"....

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

ja ok. Kan godt give dig ret. Men hvis du endelig skal starte med Spids nøgenhat, så start med en 15-20 stykker hvis svampene er friske ellers tage et halvt gram hvis de altså er tøret :wink:

ønsker dig held og lykke med din kommende oplevelse...

-Cope

Titel:
Medlem

spidsnøgenhat lyder lige voldsomt nok for en begynder.
sværger til cubensis, lav dose.

Titel:
Site Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg kender en del mennesker, som har det skidt og halv-paranoidt på hash, men som elsker svampe. Jeg tror det er meget forskelligt fra person til person, og synes ikke at man bare kan konkluderer at "hvis man har det skidt på hash, skal man holde sig fra de stærke hallucinogener.

Personligt tror jeg psilocybinsvampe vil være gavnligt for de fleste mennesker :) .

Hilsen Fanny

Titel:
Medlem

Citat:
Personligt tror jeg psilocybinsvampe vil være gavnligt for de fleste mennesker

Jeg tror det er lige optimistisk nok, desværre. Men jeg tror at psykedelika kan være gavnligt for mange folk, dog langt fra alle.
At man får noget brugbart ud af oplevelsen forudsætter at man bruger svampene rigtigt, hvilket for det første bedtyder at man skal være stabil i psyken og for det andet skal man være rigtigt forberedt på oplevelsen, som uden tvivl vil virke voldsom på de fleste første gang.

Min pointe er, at vi som har lidt (eller meget for nogens vedkommende) erfaring med bl.a. svampe - og som altså kender virkningens magt - bør advare de uvidende og uerfarne, dog uden at forsøge at skræmme dem. For det er jo fedt at trippe på svampe. Det er der ingen grund til at lyve om.

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Til det du (Skambidt) skriver vil jeg tilføje at det alt-afgørende for hvordan du bruger svampene er "Set & Setting"!
Har ikke erfaret dette med svampe men med Ayahuasca men rusen skulle vist kunne ramme samme niveau :shock:

-Cope

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Nu ved jeg godt dette ikke er Jordens bedste HR-råd, men jeg har sgu aldrig haft en set & setting der ikke kunne bruges til et trip. Sæføli kan det være vigtigt for førstegangsbrugere for at hjælpe til en sikker start, men eftersom jeg har trippet en del gange å føler jeg ikke det er så vigtigt mere.
Bare man har fede folk omkring sig, så går det sgu godt for mig!

Sæføli foretrækker jeg at trippe i skoven en varm sommerdag, men det kan nu også være rart at sidde under en varm dyne og se en film.
Men jeg har også trippet mens jeg havde begyndende depression, kærestesorger og engang til min 19 års fødselsdag. Sidstnævnte var nu en fejltagelse, havde ik regnet med at mit syretrip skulle vare i over 20 timer... :shock:

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Jeg har også bevidst trippet mens jeg var ked af det, havde negative følelser eller var forvirret over hvad der egentlig skete inden i mig... Det var for at undersøge disse følelsers opståen og egentlige natur, da jeg ikke kunne finde ud af hvordan de hang sammen med min hverdag. Men er man klar på et helvedestrip hvor de følelser bliver gennemarbejdet, så er det meget sundt. Men som førstegangsforsøg er det nok ikke den bedste idé.

Ang. det med noia og hash overfor svampetrip. Så kan jeg sige, at jeg selv ofte får rimelig meget noia og ubehag af hash, uden at det egentlig spiller ind på svampeoplevelsen. Det er af en anden natur nemlig...

Som førstegangsforsøg kan jeg også foreslå, enten på et værelse du føler dig tryg i, med gode venner og godt musik, eller ude i naturen. Jeg føler mig personligt hjemme i naturen. Dog skal det lige siges at en del mennesker freaker i naturen, da de bliver bange for mørket og træerne etc. Og det er jo klart når man lever i et samfund, hvor naturen er fremmed område :(... Vi skal hjem igen folkens ;)

Og Noname, Kan du ikke huske et svampetrip henne ved mig, hvor vi var oppe ved en hvis hr. TJiLLe's værelse, som IKKE på det tidspunkt var et særlig godt setting, og kan du huske hvordan du egentlig følte det ;-)...
hehehe :P

-Odden

Titel:
Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Away...
Hehe, ja det var monster grineren! No offense til Tjille men FUCK jeg har sjældent set noget så bumset... Eller dvs det virkede enormt bumset i min tåger... :D

Titel:
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Sidst jeg røg Hash fik jeg noia over nogle ølkapsler på et bord, men på Ayahuasca'en flød jeg bare rundt i naturen... Super nice man!

-Cope

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 28 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]