Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 16:31


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 09 feb 2021 12:12 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Hej jeg har har købt et supa gro kit. Og der er fuld kan i den. Problemet er bare er det kun er i siderne, altså under "overfladen". Jeg var så dum at glemme at den skulle i den papækse den kom i. Der er ikke kommet noget på overfladen endnu. Ikke en enkelt pin. Men i siderne under er der fuld gang i den. Kan det lade sig gøre at stille den op, så den står lodret op, eller vil det ikke give nogen mening?

Venlig hilsen M


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2021 12:22 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det er meget normalt. Når et growkit er fuldt koloniseret, så vil det trække sig lidt sammen. Så er der et lille mellemrum mellem blokken af mycelium og selve kassen den er i. Der er meget fugtigt i det mellemrum og det elsker svampe.
Hvis du havde lavet et monotub, så kunne du bruge en liner af sorte plastikposer for at undgå det.

Umiddelbart vil jeg ikke tro der er meget at gøre. Du kan skade svampene ved at rykke for meget rundt med det. Det skal som nok gå. De kommer bare til at se lidt spøjse ud, men det gør de jo alligevel når de er tørre.
Det bedste råd jeg kan give dig, er at lave et SGFC og smide blokken deri. Så ville du ikke skulle bekymre dig om de gror på siden eller ovenpå.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2021 12:42 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Det ser sgu smart ud... Har aldrig rigtig gjort mig så meget i svampe. Altid bare købt et kit. Men kunne nu godt tænke mig at prøve noget nyt. Det er trods alt en hobby der er tid til nu. Ved ikke om det er lovligt at poste links til hvor man kan købe ind til det.. Hvis det er kunne jeg godt tænke mig det. For det virker som en lækker og god sikker måde. Så længe det bare ikke koste en masse.

Og tusind tak for svaret!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2021 12:52 
Offline
Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 okt 2008 09:49
Indlæg: 1407
Geografisk sted: Wonderland
Det er rimelig nemt. En stor bedroller og en stor pose perlite. Bor en masse huller i bedrolleren på alle seks sider og fyld en masse våd perlite i kassen. Så skal du bare forstøve vand i kassen nogle gange om dagen, så klarer luften og SGFC'en resten. Det koster ikke alverden, men det er en investering, da den kan bruges igen og igen. Det vil give svampene optimale forhold.

_________________
Jo mere man ved; jo mere ved man, man ikke ved..

йети skrev:
Umiddelbart vil jeg tro at det generelt ikke er særligt udbredt at brænde sin kokain af. Hvorfor gør du det?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2021 13:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 16 jun 2009 18:51
Indlæg: 543
Geografisk sted: NV
Tusind tak... Der er altid så mange forskellige måder syntes jeg, at jeg godt kan fare vild i det. Men det lyder relativt simpelt og som et sjovt lille projekt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 09 feb 2021 17:50 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2020 13:17
Indlæg: 50
crazym skrev:
Tusind tak... Der er altid så mange forskellige måder syntes jeg, at jeg godt kan fare vild i det. Men det lyder relativt simpelt og som et sjovt lille projekt.

der ikke noget du kan gøre når den først har sat pins så det slut det der de er lad det gro når de klar pluk dem husk at tage lidt spore print til når du vil starte det op fra bunden selv :) når du så har plukket så dunker du den og her fra tager du en forstøver og enten et log eller en ren blæser og så 3 gange dagligt forstøver du og så blæser du på overfladen så vil du tvinge den til at pinne på toppen ;)
vis du kan vente så jeg ved at lave en guide i at gro selv fra bunden som oven tek
der kommer jeg også til at gennem gå hvad man kan gøre for at lave et mon top som både er billigt og virker ;)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 6 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team