Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 29 mar 2024 10:32


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 02 mar 2020 15:21 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
De sidste par gange, på vej ned fra et psilocybintrip, har jeg haft enormt lyst til, at ryge DMT, men været i tvivl om, hvorvidt krydstolerance, ville være spild af mit sidste DMT....

Jeg har googlet mig frem til anekdotisk "bevis" for, at det ikke er tilfældet, men ville alligevel lige spørge herinde, om der er nogle der har erfaring med at ryge DMT lige efter et svampetrip?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 02 mar 2020 17:57 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2020 13:17
Indlæg: 50
psilocybin ligger kun et molekyle fra at være dmt ;) ingen af dem er ¨giftige¨ jeg ved at du kan uden problemer tage dmt med lsd uden nogen problemer fysisk :) så tænker ikke det gør noget fysisk :)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2020 14:44 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 17 sep 2006 21:46
Indlæg: 2857
Der er vist flere psykonauter/manchilds som anbefaler, at man sm0ker DMT på enten comeup eller comedown.. Mener McKenna anbefalede at gøre det lige når man blev allermest ramt af svampene.

_________________
Når du har lortesmag i munden, så tag en cola til bunden

Hvis du ikke er i stemning til at tage stoffer, så kommer du formentlig heller ikke i stemning af at tage dem.
<@jimfear> jeg kom engang mens jeg dødløftede


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2020 17:53 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
Wonderfly skrev:
psilocybin ligger kun et molekyle fra at være dmt ;) ingen af dem er ¨giftige¨ jeg ved at du kan uden problemer tage dmt med lsd uden nogen problemer fysisk :) så tænker ikke det gør noget fysisk :)


Tror du forveksler molekyler med atomer? n,n-DMT er et molekyle. Psilocybin er et molekyle. Hydrogen er et atom.
Men det er teknisk set heller ikke korrekt, at psilocybin ligger ét atom fra DMT. Psilocin derimod er ret tæt på DMT, den eneste forskel er en hydroxygruppe på det fjerde carbonatom i benzenringen i kerneskelletet (indol) . Se herunder:
-------------------------

DMT
Billede


Psilocybin
Billede

Psilocin
Billede

Om det har synderlig relevans for dig trådstarter, hvor lig de er hinanden på det molekylære plan, kan jeg ikke udtale mig om.

Ifht. krydstolerance, så er det IMO et meget vagt koncept. Tolerance handler om bevidsthedens mætning af et bestemt stof. Hvis man er fuldstændig mættet. Så mærk efter, og hvis du føler at DMT'en vil gøre noget for dig, så gør den sandsynligvis det :)

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Indlæg: 03 mar 2020 21:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 11 jan 2020 13:17
Indlæg: 50
SanatKumara skrev:
Wonderfly skrev:
psilocybin ligger kun et molekyle fra at være dmt ;) ingen af dem er ¨giftige¨ jeg ved at du kan uden problemer tage dmt med lsd uden nogen problemer fysisk :) så tænker ikke det gør noget fysisk :)


Tror du forveksler molekyler med atomer? n,n-DMT er et molekyle. Psilocybin er et molekyle. Hydrogen er et atom.
Men det er teknisk set heller ikke korrekt, at psilocybin ligger ét atom fra DMT. Psilocin derimod er ret tæt på DMT, den eneste forskel er en hydroxygruppe på det fjerde carbonatom i benzenringen i kerneskelletet (indol) . Se herunder:
-------------------------

DMT
Billede


Psilocybin
Billede

Psilocin
Billede

Om det har synderlig relevans for dig trådstarter, hvor lig de er hinanden på det molekylære plan, kan jeg ikke udtale mig om.

Ifht. krydstolerance, så er det IMO et meget vagt koncept. Tolerance handler om bevidsthedens mætning af et bestemt stof. Hvis man er fuldstændig mættet. Så mærk efter, og hvis du føler at DMT'en vil gøre noget for dig, så gør den sandsynligvis det :)

jeg takker for rettelsen tror da vist jeg har været træt da jeg skrev det :peace: :gud:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2020 09:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Wonderfly skrev:
psilocybin ligger kun et molekyle fra at være dmt ;) ingen af dem er ¨giftige¨ jeg ved at du kan uden problemer tage dmt med lsd uden nogen problemer fysisk :) så tænker ikke det gør noget fysisk :)


Jeg er ikke nervøs for fysiske problemer, kun krydstolerance og spildt DMT.....

Tak for jeres svar og hvis nogle har forsøgt sig med det, vil jeg stadig gerne høre om det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2020 11:04 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det er da netop fysiske problemer man burde være nervøs for og ikke hvorvidt man mister lidt narko.

Dmt og svampe er en meget almindelig blanding, tjek erowid og du vil finde uendelige anekdoter om det

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2020 15:52 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Buttkraken skrev:
Det er da netop fysiske problemer man burde være nervøs for og ikke hvorvidt man mister lidt narko.


Hverken svampe eller DMT er synderlig giftigt, deraf den manglende bekymring. -Men som en generel tommelfinger-regel, bør man selvfølgelig være mere bekymret for fysiske problemer, end spildt narko, ingen tvivl om det.

Citat:
Dmt og svampe er en meget almindelig blanding, tjek erowid og du vil finde uendelige anekdoter om det


Som jeg skrev i min oprindelige post, havde jeg læst om det, jeg var blot nysgerrig efter, om nogle herinde havde erfaring med det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2020 16:45 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 10 dec 2019 14:55
Indlæg: 67
Jeg kan interessant nok ikke huske om jeg har røget DMT på svampe. Jeg har røget DMT på diverse psykedeliske stoffer (fx 4-AcO-DMT, som både effektmæssigt og molekylært ligner DMT og psilocin), og jeg er aldrig stødt på den berygtede "krydstolerance". Som jeg skrev, så tror jeg ikke rigtig på den sort/hvide måde tolerance generelt bliver anskuet.

Hvis man nu ser bevidstheden som et vindue. Så kunne vi sige at vinduet står på klem i vores hverdagsbevidsthed.
Psykedeliske stoffer fungerer ved at åbne vinduet. Dosis bestemmer hvilken grad vinduet åbner sig i.
Hvis man tænker på det på den måde, så kunne man sige noget i stil med: 1 g cubensis svampe + DMT, skal nok virke. 3,5 g cubensis + DMT, yes. Tager du 20 gram cubensis svampe, så ville det måske ikke virke, fordi dit vindue (din bevidsthed) er helt åbent.

Jeg synes at 4-AcO-DMT og svampe minder nok om hinanden (og DMT), til at det er et gyldigt eksempel. DMT gjorde åbningen større, og det var en fantastisk oplevelse af indblik i nervesystemets struktur, og hvordan ens dæmoner kan 'have fat' i en.

_________________
ओं


Top
 Profil  
 
Indlæg: 04 mar 2020 20:45 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 08 jul 2018 23:13
Indlæg: 28
Jeg har aldrig oplevet krydstolerance mellem de to, så det kan du roligt gøre uden "spild" ;)
Hvis du bruger oral maoi med svampene er det en lidt anden sag, i hvert fald for mig. Venter jeg med DMT til comedown er der ingen tolerance, og jeg kan tage 2-3 gennembrud med samme lette opbygning af tolerance som med DMT + Rue alene. Men tager jeg et gennembrud lige når psilocybinen peaker, er det umuligt for mig at bryde igennem igen post peak. Jeg får bare et let body buzz uanset hvor meget jeg ryger. Ovenstående har så også givet mig de kraftigste sessioner jeg har prøvet. For mig er et Psilocybin + Rue + DMT kombinations-peak The Gold Standard.

Nu var det ikke specifikt det du spurgte om, men jeg nævner det alligevel, fordi det egentlig undrer mig hvorfor det er sådan (DMT lige inden peak = massiv tolerance; DMT post peak = ingen eller almindelig tolerance ved gentagne rygninger.)

_________________
He not busy being born is busy dying
Dylan
[/i]


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 10 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 22 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team