Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 22:39


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 31 jan 2019 19:06 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2018 23:09
Indlæg: 8
Hej derude.
Jeg har bestilt og modtaget 100 g trøfler. Men tolden har kigget på dem - de har haft åbnet min pakke, og sat deres klister mærke på.
Skal jeg være nervøs? Vil de muligvis ransage mit hjem? Får jeg en bøde i e-boks...?
Kender nogen til procedurerne?
Af hjertet tak :hjerte:


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 19:24 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 05 okt 2016 10:24
Indlæg: 641
Hvis du har fået dem udleveret så er det fordi de ikke har opdaget eller gidet at gøre noget ved dem. De kommer ikke pludselig rendende for en gang trøfler som de har udleveret så slap du bare af. Hvis de havde beslaglagt dem eller regnede med at give dig en bødestraf for dem, havde de ikke udleveret dem men højst sandsynligt bare sendt dig et fyfy skamme brev, eller ringet dig op og spurgt dig ad før de gik videre med det.

Kan være de har ændret procedure men ikke noget jeg har hørt til. Ved dog at politiet i provinsen til tider kan være mere stringente i deres arbejde end de større byer hvor de dagligt konfiskerer massere og politiet ikke kunne lave andet end at ransage folks steder.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 20:07 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Du har været meget heldig. Trøflerne er forbudt at indføre, ligesom svampene. Men tolderne har måske ikke vidst hvad det var, og så har de bare ladet den passere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 21:30 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 11 nov 2018 23:09
Indlæg: 8
Tak for jeres svar! Det er højt værdsat.
Jeg kom til at lægge samme spørgsmål ud, helt i roden af "Svampe" også, da jeg er rimelig ny på siden her, og sidst var vandt til at få mail når der kom svar. (Fluebens-issue, selvfølgelig ;-) -Det var ikke gået op for at der var kommet svar. Igen, mange tak!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 jan 2019 21:54 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 24 aug 2018 20:30
Indlæg: 63
Som andre har sagt ville jeg være ganske rolig.

Jeg kender ikke rigtig noget til svampe og mængden men de kunne godt finde på at lade pakken passere hvis de har mistanke om videresalg og så fange dig på fersk gerning. Dog virker det yderst usandsynligt i dette tilfælde da de har sat deres mærke og gjordt dig opmærksom på at de har set pakken.

_________________
Jeg kan ikke foredrage politisk korrekthed.
Politisk korrekthed < idiotisk racisme.

I det mindste siger de hvad de mener og er ikke bare nikkedukker.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 18 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team