Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 15:55


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Indlæg: 24 okt 2018 10:48 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2018 09:48
Indlæg: 52
Geografisk sted: Månen
Har nogle trøfler, men ved ikke lige hvordan man skal omregne en svampe dosis, til en trøffel dosis. Tænker jeg vil tage noget der svare til 3g svampe (cubensis) nogle der ved hvor mange gram trøfler det cirka er?

Tak på forhånd :hjerte:

_________________
???Falafelflødeis???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2018 11:54 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Hvilke trøfler er der tale om? Der findes jo flere slags, med forskellig virkning/dosis

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2018 12:01 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
https://www.trufflemagic.com/tripping/dosage/

Jeg har ikke selv prøvet dem, men har da læst om folk tage imellem 5-15 gram og 5 gram lyder til at være lidt undervældende. Så du skal vel ramme mellem 10-20 gram alt efter hvor erfaren du er. Personligt ville jeg nok starte med 10 også hvis det var kedeligt, så tage 12,5 næste gang. Altså ligge 2,5 g oven i per gang, indtil jeg ramte mit sweet spot. Men jeg er også en forsigtig mand. Svampes potens er ikke udelukkende baseret på art, og derfor kan man ende med at komme lidt for langt ud hvis man starter på sin maks dosis.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2018 12:06 
Offline
Dedikeret medlem

Tilmeldt: 06 okt 2015 12:35
Indlæg: 783
Har du købt trøflerne fra en hollandsk hjemmeside? Så skal du være opmærksom på at trøflerne er friske, mens de svampe man køber normalt er tørrede.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2018 12:11 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
Jeg tog selv 5g (15g våd) p. mexicana her for to uger siden. Erowid sagde at det skulle være en dose for experienced users. Det var meget nice, chilleren, mellow følelse i kroppen, ret euforisk fsktisk. Men der skete kkke noget specielt bevidsthedsmæssigt, ingen visuals eller noget. Så for mit vedkommende var det alt for lavt til en psychedelisk oplevelse, men perfekt til chill.

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2018 12:39 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 26 feb 2018 09:48
Indlæg: 52
Geografisk sted: Månen
Jep de er våde og arten hedder Atlantis

Shambhala, da du spidste dine våde 15g hvor mange Cubensis svampe skulle du spise for, at komme op på Ca samme effekt?

Vil dog helst have en psykedelisk oplevelse så gider ikke at tage små doser for at jeg ikke rigtig for noget ud af det og skal til at igennem processen 3-4 gange. Jeg er ikke ny i den psykedeliske verden og har erfaring med svampe så har intet behov for at være super forsigtig da det ikke er et nyt stof for mig.

_________________
???Falafelflødeis???


Top
 Profil  
 
Indlæg: 24 okt 2018 13:03 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 maj 2009 19:50
Indlæg: 1002
superpower skrev:
Jep de er våde og arten hedder Atlantis

Shambhala, da du spidste dine våde 15g hvor mange Cubensis svampe skulle du spise for, at komme op på Ca samme effekt?

Vil dog helst have en psykedelisk oplevelse så gider ikke at tage små doser for at jeg ikke rigtig for noget ud af det og skal til at igennem processen 3-4 gange. Jeg er ikke ny i den psykedeliske verden og har erfaring med svampe så har intet behov for at være super forsigtig da det ikke er et nyt stof for mig.


Altså jeg spiste dem tørre, men de 15g var bare hvis man omregnede til våd. Nu bliver jeg normalt meget påvirket af cubensis, og får tydelige visuals allerede ved 2g. Smed faktisk også en 0,4g cubensis svamp oveni trøflerne, fordi jeg tilfældigvis lige havde én. Men jeg vil tro at det svarer til at jeg tog 0,6-1g cubensis

_________________
Ain't nothing to it, but to do it


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 24 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team