Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 19:36


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 15 jan 2013 19:56 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 00:46
Indlæg: 184
Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Hej alle på Psych.
Jeg har et problem, som jeg er sikker på jeg deler med flere fellow shroomers herinde. Hver gang jeg indtager psilocybin svampe får jeg meget kvalme, og det er så slemt så det faktisk ødelægger den første halvanden time efter jeg har spist dem. Så nu er mit spørgsmål om der er nogle gode råd til hvordan man undgår det, eller i hvert fald måske gør det knap så slemt, da det tit forhindrer mig i at spise den dosis jeg nu havde tænkt mig?
PS kvalmen er kun under come-up, så snart jeg kan mærke en merkant virkning så stopper kvalmen. Min teori er fordi til den tid har jeg fordøjet svampen. God aften derude!

_________________
The Psychedelic pokémon.

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2013 20:05 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 24 apr 2007 17:03
Indlæg: 529
Geografisk sted: Astralt plan
Jeg får aldrig kvalme. Hvor lang tid går der fra du har spist "rigtig mad" til du spiser svampe? Jeg synes godt det kan være lidt ubehageligt på meget tom mave, eller en mave fyldt med "junk food/drinks", slik etc. Drikker du alkohol i forbindelse med svampespisningen? Ingefær kan have en kvalmedæmpende virkning, hvilket jeg selv, med held, har benyttet mig af ved indtag af morning glory frø. Cannabis kan også virke kvalmedæmpende, men vil naturligvis også påvirke trippet.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2013 20:14 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 28 maj 2010 22:06
Indlæg: 957
Geografisk sted: Syd for Skagen
Cannabis kan også virke kvalmedæmpende, men vil naturligvis også påvirke trippet.


Pas på med den, for den kan virkelig rykke dig rundt!
Men prøv med ingefær the, lav evt en svampe/ingefær the og drik det på samme tid.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
Bekendtgørelse om euforiserende stoffer
Cannabis Guide

DDSIT: LÆS OP PÅ DIT STOF kong.svamp, inden du udtaler dig om noget du tilsyneladende ikke aner en skid om...
kong.svamp: øhm har du HTX på 2 år med fyskik OG kemi på A?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2013 20:20 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 00:46
Indlæg: 184
Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Har gjort det på delvis tom mave men ikke så jeg var voldsomt sulten... Har røget begge gange og det har kun gjort det federe men har dog ikke prøvet det på come-up men det ville måske være værd at overveje ( ville ikke gøre det hvis jeg spiste en virkelig stor dosis dog) :) Havde bare læst mig til at the er mere intenst men varer knap så længe og ville egentlig gerne have et langt trip men det kunne være man skulle spise noget frugt måske? Ingefær kunne jeg også sagtens finde på hvis det hjalp :)

_________________
The Psychedelic pokémon.

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2013 21:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Ingefær er godt at bruge - især den med the'en. Har også kvalme den første halve til hele time efter indtagelse, men det er dog ret mildt som regel. Jeg drikker normalt bare vand og ryger et par ekstra smøgere.

Frugt er godt at hygge med de første par timer fra indtagelse, især hvis du starter på forholdsvis tom mave. Du bliver ikke mæt men får noget sundt at spise som giver dig lidt mere energi/overskud til at nyde trippet.

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2013 22:10 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 03 apr 2002 01:01
Indlæg: 2454
Geografisk sted: Sjælland
Udover de gode råd du allerede har fået, så knæk dig hvis du har kvalme. Jeg gør det hvis jeg kan, for jeg får det meget bedre bagefter jeg har ligget og spulet regnbuer ned i kummen. Jeg har ikke været ude for det har været ubehageligt, mere sådan "orv, kan min krop også det" og så en klar følelse af at være sluppet af med kvalme og meget af bodyloaden.

_________________
All perverts may not be marijuana smokers, but practically all marijuana smokers are perverts.
Colonel Garland Williams, former head of U.S. Narcotics Enforcement


Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere


Top
 Profil  
 
Indlæg: 15 jan 2013 23:22 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Ja hvis du kan overskue det og ikke har så meget imod at smide en hurtig pizza i toilettet, så gør det endelig. Drik gerne noget med kulsyre (cola osv) efter, samt lidt brød af en art. Det er godt til at holde maven i ro efter opkast - kan også anbefales hvis man har roskilde syge eller influenza med urolig mave og opkast. Der er cola og chips med havsalt - og saltede ting i det hele taget godt.

Du må ikke spørge mig hvorfor, men det er noget vi har gjort i familien længe og det virker. Og nej, det er ikke bare placebo, den er god nok :) Man bliver ikke kureret, men maven holder sig mere i ro og det er nemmere at holde andet mad nede. Lige lidt off topic, men godt at have med :)

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2013 00:09 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 00:46
Indlæg: 184
Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Alle råd er hermed taget til efterretning det er så dejligt at man kan hjælpe hinanden på det her site :D
Men hvis jeg nu simpelthen ikke kan holde det inde, og ender med at kaste op, kan jeg så ikke risikere ikke at nå at absorbere nok af svampene, og derved ødelægge trippet før det overhoved når at starte? har ikke som sådan noget imod at kaste op men det ville da være ærgerligt hvis det førte til at man ikke fik den fulde effekt.

_________________
The Psychedelic pokémon.

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2013 00:31 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Alle råd er hermed taget til efterretning det er så dejligt at man kan hjælpe hinanden på det her site :D
Men hvis jeg nu simpelthen ikke kan holde det inde, og ender med at kaste op, kan jeg så ikke risikere ikke at nå at absorbere nok af svampene, og derved ødelægge trippet før det overhoved når at starte? har ikke som sådan noget imod at kaste op men det ville da være ærgerligt hvis det førte til at man ikke fik den fulde effekt.


Jeg tror, du har ret i, at man skal have svampene i maven i et vis stykke tid, før man har optaget al psilocybinen. Jeg får heldigvis ikke selv særlig meget kvalme af at spise svampe, men jeg spiste en gang en kæmpestor, canadisk svamp, hvor come-up'et var ekstremt hurtigt (ca. ½ time) og omgivelserne bølgede rundt i farver. Det blev lidt for meget, så jeg gik ud og knækkede mig (efter ca. 1 time), hvilket dog ikke formindskede trippet, men forkortede det med ca. en time i forhold til ham jeg tog den med. Så jeg vil råde dig til at prøve med ingefær, og hvis du absolut skal brække dig, så udskyd det så lang tid som muligt.

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2013 00:35 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Jeg er begyndt at indtage svampene som the, og det mindsker den der trykkende følelse man kan have i maven når man fordøjer dem. Jeg har aldrig haft decideret kvalme af dem, men jeg tror at man godt kan få lidt ondt af de jordbakterier der er på vilde tørrede svampe. Derfor en opskrift:


Lav en gryde the (gerne chai eller noget andet lækkert).
Put lidt citronsaft i (det gør at psilocybinen nemmere opløses i vandet)
Put de svampe i, som I vil tage
Blendt med en stavblænder (eller sørg for at svampene er fint-hakkede)
Skru ned med det samme når de koger op
Lad dem små-koge på lavt blus i 2-3 min.
Sluk for blusset, og lad gryden stå med låg i et kvarter.
Der blandes mælk og sukker i . Det hele varmes op til det simrer, og der slukke igen for blusset
Svampene sis fra når man øser op.

Jeg har drukket svampethe to gange nu, og jeg har haft det fantastisk i maven. Samtidig er trippet stærkere, så det kan virkelig anbefales :D

Hilsen Fanny

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2013 01:19 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 07 jun 2012 00:46
Indlæg: 184
Geografisk sted: Somewhere around Barstow
Det lyder som en rigtig god opskrift, den tror jeg mig og drengene må brygge når vi får svampene hjem. Tusind tak for rådene må i alle have en god dag og en fed weekend når i når dertil ;)

_________________
The Psychedelic pokémon.

Fuck narko og hash
Når man har kondi på glas


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2013 01:45 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 23 mar 2010 09:54
Indlæg: 998
Geografisk sted: Gartneriet
Tak Fanny - det virker som en spændende måde at gøre det på - især ved det du sier svampene fra til sidst, får god virkning og ingen problemer med maven. Det lyder sku ret fedt og godt med lidt anderledes input i forhold til dem vi ellers kommer med: normal the metode inkl. svampe.

Ikke at andre metoder er dårligere - kan bare godt lide lidt nyt og anderledes og at det virker som den bedste måde til dem der har lidt svært ved at holde det nede.
Vil helt klart prøve metoden - når jeg engang føler mig klar til at tage på trip igen :)

Mvh

_________________
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.
It ain't real, it ain't a dream... Then what is it? - Psychedelic Reality!


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2013 01:53 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Hvis man nu har lyst til at booste sit trip (og sin kvalme!) ved også at indtage en te på Syrian Rue, skal man så lave den for sig selv eller sammen med svampene (og evt. ingefær)?

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2013 12:36 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Man plejer at indtage MAOi'en 30-45min inden, for at MAO er tilstrækkeligt hæmmet. Et kvarter er måske nok..

EDIT: Husk at der skal holdes diet hvis man indtager MAO-hæmmere. Navnligt tyraminholdigt mad som ost skal man holde sig fra + en del andre ting; http://www.erowid.org/chemicals/maois/maois_info2.shtml

Det skal dog siges at ovenstående er udviklet til medicinske MAOi's som i hvert fald en gang var irreversible - harmine og harmaline er reversible.

Citat:
Because of their reversibility and selectivity, RIMAs are safer than the older monoamine oxidase inhibitors (MAOIs) like phenelzine and tranylcypromine.
&
Citat:
RIMAs are displaced from MAO-A in the presence of tyramine,[1] rather than inhibiting its breakdown in the liver as general MAOIs do. Additionally, MAO-B remains free and continues to metabolize tyramine in the stomach, although this is less significant than the liver action. Thus, RIMAs are unlikely to elicit tyramine-mediated hypertensive crisis, and a special diet does not need to be so strictly adhered to, although eating excessively large amounts of tyramine-containing foods is still not advisable.
(http://en.wikipedia.org/wiki/Reversible ... _oxidase_A)

Jeg har selv prøvet at drikke et par øl på harmin og harmalin hcl uden at opleve nogle former for bivirkninger og dieten spillede nok heller ikke 100%, men man bør nok i vid udstrækning overholde "foods to avoid"-listen.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2013 14:23 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
Tak for links, blazR. Det lyder, som om det sikreste er at faste. Eller at spise lidt pasta med kødsovs nogle timer før. Er det svært at holde Peganum Harmala nede eller hvordan? Det lyder logisk at drikke det lidt før svampene, så det kan nå at virke, men hvorfor laver man så ayahuasca ved at blande DMT med MAOI og drikke dem samtidigt?

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2013 14:59 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
P. Harmala thé skulle eftersigende smage af bræk både ned og op. Jeg har kun prøvet ayahuasca 1 gang og der smagte det vammelt, men havde brugt alt for meget citronsyre. Husker ikke dog ikke at det var så slemt mht. kvalme... Men endte med at brække mig da jeg vågnede fra mit trip.

Det virker såmænd nok også selvom du kombinerer og drikker på en gang, men der vil nok gå en smule til spilde tror jeg. Vil gætte på at MAO enzymerne begynder at angribe både harmala alkaloider og tryptaminet, hvorimod hvis enzymerne allerede er hæmmet ryger tryptaminet lettere igennem.

Men harmin og harmalin har også forholdsvis kort virknings- og halveringstid, så 30 minutter er nok også max man skal vente efter MAOi.

Og for øvrigt; Hvis du skal eksperimentere med det, er det en god idé at prøve harmala thé for sig først og når du begynder at kombinere med svampe, så start for guds skyld lavt :) Det skulle virkelig kunne tage røven på en svjhf.
Jeg ville nok starte med ½g svampe ovenpå 3g P. harmala og se hvordan det udartede sig og prøve at titrere dosis derfra.

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2013 15:03 
Offline
Site Admin
Brugeravatar

Tilmeldt: 30 sep 2003 01:01
Indlæg: 3460
Geografisk sted: Nord for københavn
Mad der bør undgås før indtagelse af MAOI:

Kød som ikke er friskt, specielt ufrisk lever (hvis det er helt friskt er det sikkert)
Røget, fermenteret, syltet eller tørret fisk. Al fisk som ikke er friskt
Pølser, røget, saltet
Lagret ost (hytteost og smørost er sikkert)
Proteinekstrakt, flydende eller som pulver
Bagegær, gærvitamin supplement, eller gærekstrakt.
Fermenteret tofu, fermenteret ostemasse, fermenteret soyabønner, herunder soyasovs
Boullion
Rejepasta
Surkål (Sauerkraut)
Frugt som er stødt eller overmodne, specielt bananer, æbler, rosiner eller andre tørrede frugter.
Avocado
Al slags alkohol (det er fermenteret)
Mejeriprodukter som er tæt på udløbsdatoen
Aspartam (sødemiddel)
Peanuts (hvis det er mange man indtager)
Hindbær (hvis det er mange man indtager)
Spinat
Chokolade
Koffein

_________________
Carpe Diem ~ Memento Mori
Mere rugbrød - mindre LSD! - Velmendende råd til psykedelisk ekstremsportspiller


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jan 2013 15:08 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
syltet fisk.


:D

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2013 15:25 
Offline
Medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 01 mar 2009 23:51
Indlæg: 274
Geografisk sted: Kbh.
@ Fanny: Tusind tak for listen, den er hermed copy/pastet.
@ blazR: Ja, det er jo altid smart at starte lavt, når man prøver noget for første gang. Men helt ærligt: ½ g.?! Jeg havde tænkt mig 1 g. Men i den forbindelse har jeg et spørgsmål: Vil MAOI enten forlænge eller forstærke trippet eller begge dele? Jeg har hørt en del forskellige påstande. Har du nogle flere? :)

_________________
"Turn on, tune in, listen carefully." - Simon G. Powell


Top
 Profil  
 
Indlæg: 20 jan 2013 17:46 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 29 maj 2007 17:21
Indlæg: 1789
Geografisk sted: sydschlaraffenland
Big Jake, Jeg ville i hvert fald bare være forsigtig personligt. Er det ½g. ikke til at mærke, kan du jo vælge at spise ½g til efter 20-25min. hvis ikke det er tilstrækkeligt.

Igår forsøgte jeg mig med pharmahuasca. Jeg indtog 270mg harmin/harmalin HCl og ca. 45 min. efter ~30mg DMT(freebase).
Redoserede 30 min. efter med ca. samme dosis og igen 30 min. efter 50mg DMT - Først de sidste 50mg gjorde det til et udemærket ++ trip. Tror jeg starter med 120-130mg DMT freebase næste gang.

Svampe og DMT er natulrigvis ikke det samme, men går du ind og kigger på bluelights aya/pharmahuasca tråd fremgår det at folk er vidt forskellige hvad angår potentiering med MAOi. Nogle har breakthrough på 40-50mg, mens andre er oppe i 400mg uden at det endda bliver for intenst..

Pointen er bare at du ikke ved om du er en af dem som MAOi potentiering virker godt eller dårligt på.. Med især psykedliske stoffer er der ingen grund til at være kæphøj ;) Jeg har da i hvert fald fået et par rap over nalderne når jeg har disrespekteret psy's

_________________
Alice skrev:
Desuden er kviksølv ikke så slemt. Folk der var børn i 70'erne stod med det i hænderne.


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 48 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 15 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team