Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Hej Psy

Jeg kan forstå at rød fluesvamp er delvist giftig og ville høre om der er nogen der ved hvor stor risiko der er forbundet med indtagelse (det er ikke langvarigt brug jeg har tænkt mig)?
Er det mere intenst eller lettere at få badtrip med rød fluesvamp end med andre psilocybin svampe?
Vil generelt bare høre om jeres erfaringer med rød fluesvamp sammenlignet med andre svampe - fordele og ulemper

Håber at i har nogle erfaringer med rød fluesvamp som i vil dele ud af.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Sjælland
http://www.psychedelia.dk/forum/viewtop ... 60&t=24700 er rigtig god læsning. Har du prøvet psylocybinsvampe? Jeg tror det er stedet at starte, for det er noget mindre ekstremt end jeg har indtryk af rød fluesvamp er.

Idag kan vi dø af at elske med hinanden
Så vi lever som vi gør. fordi vi ved vi' på spanden
Verden er for fuld af lort, til jeg kan sortere
Så jeg prøver bare på at få mit liv til at fungere

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tror rusen er rigtig nedern. Den indeholder ikke psilocybin.
Du kan ryge den, og du kan godt dosere ordentligt, uden det bliver farligt, men igen, har jeg hørt rusen skulle være rigtig nedern

Site Webmaster
Brugeravatar

Er det mere intenst eller lettere at få badtrip med rød fluesvamp end med andre psilocybin svampe?

Rød Flusvamp indeholder IKKE Psilocybin. Det aktive kemikalie i rød fluesvamp er Muscimol

Jeg har ikke selv nogen interesse i at indtage den slags.

Du kan læse et par triprapporter her: http://www.erowid.org/experiences/subs/ ... itas.shtml

"Det hendte paa et Theater, at der gik Ild i Coulisserne. Bajads kom for at underrette Publicum derom. Man troede, det var en Vittighed og applauderede; han gjentog det; man jublede endnu mere. Saaledes tænker jeg, at Verden vil gaae til Grunde under almindelig Jubel af vittige Hoveder, der troer, at det er en Witz." - Søren Kirkegaard

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: In the globik atmosphere. or around there?.
de skal vist nok koges først, ellers er det farligt... her er en tea-recipe jeg fandt: http://www.erowid.org/experiences/exp.php?ID=5960

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Between dimensions - Hell and Heaven
Har fået af vide at man skal koge dem mellem 70-75 grader for at koge giften ud, muscimolen skulle først nedbrydes ved 80 grader.
men i må ikke tage mig på ordet, min kammi fortalte mig det. :joint:

//Zh4d0w

Kāmasūtra: "If food be mixed with the fruit of the thorn apple it causes intoxication". "It also advises a man to anoint his penis with honey infused with datura and long peppers before sexual intercourse to make his partner "subject to his will"
Bagsidens gule sider - Giftlinjen, rådgivning om misbrug mm.

I'm Back!!! ;) Watch out Psy.dk

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Gartneriet
Efter hvad jeg selv har læst meget af her på sitet, så skal du være utrolig forsigtig med fluesvamp generelt.
Der kan enten laves afkog eller tørre dem i ovnen - dette kan du finde info omkring ved at søge lidt på siden(ikke særligt svært).

Som rbp siger, så indeholder de ikke psilocybin og de ligger heller ikke under samme kategori som andre euforiserende svampe.
Jeg vil stærkt fraråde dig at begynde at lege med fluesvamp, da det kræver både god erfarring med psykedelika generelt, men også god forberedelse, både mht. tilberedning og indtagelse.
Der er flere der er blevet forgiftet og fået dårlige oplevelser på flere måder, så man skal altså lige have hovedet med sig!

Mvh.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Nordkysten
Jeg synes det lyder som en ganske udmærket ide. Du skal bare vide hvad du laver.

Fluesvampe har fået et grimt ry som en dødelig giftig svamp, men det er utrolig sjældent at man har oplevet dødsfald ved indtagelse svampen. Ikke for at sige, at du ikke vil opleve en række dybt ubehagelige bivirkninger, hvis du vælger at indtage svampen uden først at klargøre den omhyggeligt.

Det anbefales at indtage den tørret og dosen ligger mellem 2-10g. Husk at starte lavt!
Svampen indeholder muscimol og ibotenic acid. Muscimol påvirker GABA-systemet og ibotenic acid påvirker glutamate.

Derfor at det vigtig at få tørret svampen grundigt, da denne process omdanner ibotenic acid til muscimol, dette vil nedsætte antallet af bivirkninger og sikre dig en betydeligt bedre og stærkere oplevelse. Indtag IKKE friske fluesvampe!

Jeg plejer blot at ligge friskt plukkede fluesvampe til tørre mellem nogle aviser før indtagelsen, men nogle vælger at varme dem i en ovn for at sikre at der intet ibotenic acid er tilbage i det færdige produkt.

Påvirkningen i mindre doser er noget hen af at være beruset, med en svag stimulerende effekt og en øget spytproduktion.

I større mængde vil der kunne forekomme kvalme, svimmelhed og de fleste falder i søvn i starten af rusen, hvorefter de vågner op og indser at deres omgivelser har ændret sig betydeligt. Folk reagere meget forskellige. Nogen oplever meget forvirring, imens andre føler sig fuldkommen klare i sindet.

Fluesvampe har en masse at byde på, på trods af dets dårlige rygte. Jeg har dog kun gode erfaringer med doser under 5gram.

Husk af hver svamp kan variere meget i hvor potente de er, så forvent ikke et trip af samme styrke ved indtagelse af en ny høst i doser du er bekendt med. Happy tripping.

Junior medlem

Mange tak for nogle rigtig brugbare svar, jeg føler mig mere tryg ved at prøve fluesvampen nu. Jeg har dog tænkt mig at købe dem tørrede på nettet, netop pga. nedbydelsen af ibotenic :D jeg glæder mig meget til at prøve dem. Jeg går ud fra de er klar til indtagelse hvis jeg køber dem tørrede på nettet? man kan vel også stadig lave te af dem selvom de er tørrede, uden de mister muscimol?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]