Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 18 jul 2025 23:16

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Junior medlem

Hej alle sammen jeg har lige oprettet en bruger her, så jeg er rimelig ny.
Jeg har lige bestilt nogle fine tampanensis trøfler, fordi jeg har hørt at de er gode for begyndere. Er der nogle der kan bekræfte det? Jeg har hørt at man får mest mind trip og ikke så vilde visuals, selvom jeg læste om en som fik nogle rimelige fede visuals af at tage dem.
Anyway. Jeg har tænkt mig at prøve det alene første gang. Jeg ved godt at det ikke er anbefalet, men der er ikke rigtig så mange af mine venner som er interesseret i den slags. Men jeg har planlagt hvor jeg skal trippe. Jeg tripper hjemme ved mig selv, en dag hvor de gamle er skredet og har hele huset for selv. Vores have er rigtig smuk og vi har en smuk sø med fisk i, så jeg tænkte at det ville være et ideelt sted at trippe. Jeg har planlagt det meste, men kunne godt tænke mig nogle flere gode råd. Og så kunne jeg også godt tænke mig at vide hvilken dosis der ville være god, når man nu er alene. Jeg vil selv mene at jeg er mentalt klar i hovedet, jeg har engang haft en depression men den er væk nu.

Men kom med nogle gode råd folkens :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg kan varmt anbefale at du har en aftale med en person, som du kan ringe til hvis det skulle gå hen og blive ubehageligt. Personen skal selvfølgeligt være klar til at komme og berolige dig, så han/hende skal gerne være lidt sat ind i det. Det at trippe alene, er ikke noget man burde gøre første gang, men det ved du godt selv. Ellers ville jeg mene at 1g burde være en tilpas førstegangs dosis. Trøfler er forholdsvis milde svampe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Arthur Spooner skrev:
Jeg kan varmt anbefale at du har en aftale med en person, som du kan ringe til hvis det skulle gå hen og blive ubehageligt. Personen skal selvfølgeligt være klar til at komme og berolige dig, så han/hende skal gerne være lidt sat ind i det. Det at trippe alene, er ikke noget man burde gøre første gang, men det ved du godt selv. Ellers ville jeg mene at 1g burde være en tilpas førstegangs dosis. Trøfler er forholdsvis milde svampe.

1g vil jeg sige at han slet ikke kan mærke - hvor får du 1 gram fra?

Prøv med 5gram, det skulle gerne give dig lidt indsigt i den psykedeliske verden.

Btw, så ville jeg foreslå en madras, og hyggelig belysning, en serie på fjernsynet som du godt kan lide, så kan man ligge der og grine af sig selv.
Men det jo bare min smag ;)

/e nu skal det lige siges at de svampe du har bestilt, høj sandsynligt er friske, derfor skriver jeg dosen 5 gram.
Hvis de er tørre er det en helt anden sag.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Ah ja. Jeg tænkte 1g, fordi jeg tænkte tørrede! Men som Manze så fint pointere, så er vi vidst oppe i en 5g dosis hvis det er friske svampe du får hjem, og det tror jeg det er !

Junior medlem

Tak for svarene :). Jeg vil aftale med en veninde at hun kan komme over hvis det går galt så. Havde også tænkt på noget med stearinlys og masser af tæpper og puder. Det er tørrede trøfler forresten. Jeg har hørt at man godt kan glo på serier så længe trippet er mildt, men når det peaker kunne jeg forestille mig at det ville meget mere interessant at glo på noget natur :D. Men jeg har da tænkt på at sætte noget family guy og south park på ;).
Er der nogle gode råd til hvad man skal gøre for at holde hovedet koldt hvis man er ved at få badtrip? Og evt måder at indtage det på? Jeg ved godt tampanensis har en nøde agtig smag, men kan ikke forestille at det er vildt lækkert. Især ikke når de er tørrede. Så jeg skal bare indtage 1 gram hvis de er tørrede eller hvad? Hvis jeg nu hypotetisk set føler for at spise 3 eller 5 gram hvad sker der så? Hvor stor en forskel er der?

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg vil anbefale dig højst at have noget musik på eller billeder uden en handling, på den måde er du mere opmærksom på hvad der sker med din krop og dit sind, end hvis du sidder og er optaget af south park, fg etc. Det er selvfølgelig ikke et must, men det er det JEG har fået mest ud af :)

Junior medlem

Det var nu også meningen at det var noget jeg vil se mens jeg venter på at effekten kommer :).

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
mit råd er det samme... ;)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Mellem 3.5-10 gram friske sclerotia (som "svampe-trøfler" hedder), i følge doseringskalkulatoren på shroomery:
http://www.shroomery.org/6257/Magic-Mus ... Calculator

Junior medlem

Men dem jeg skal spise er altså tørre. Hvor meget skal jeg så tage?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

1 gram tørret for en mild/middel oplevelse og ~2 gram for en stærkere oplevelse (af level 3 karakter på shulgin-skalaen)

Det er fint at trippe alene! Kan du sagtens gøre, og bare go with the flow, træk vejret, husk du kommer ned igen og nyd det! :D

Junior medlem

Tusind tak :D. Ikke for at være en irriterende newbie, men kan 2 gram anbefales når nu det er første gang jeg skal prøve det? Jeg vil godt have fed oplevelse trippe helt vildt, men samtidig har jeg heller ikke lyst til at få panik anfald. Og der er vel større sandsynlighed for at få en dårligere oplevelse jo flere gram man tager? Hvad hvis man nu tager 1.5 gram? :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Okay, nu ønsker du jo hele lektien alligevel så jeg synes du skal gå ind på det link jeg smed (dosage calculator) og taste det 'trip-level' ind du ønsker at opnå. Om de forskellige levels, læs her: Psychedelia: Om shulgin-skalaen
Og dernæst vælger du den art du vil trippe på, i dit tilfælde: Psilocybe tampanensis (sclerotia) tørret/dried.
Tryk 'how many mushrooms should I eat' og du får en nogenlunde dose-angivelse for hvor højt du skal op.

Nogle kan tåle lidt højere doser men dem på siden stemmer godt overens med hvad jeg selv har forsøgt mig i, og hvad de har svaret til.

Junior medlem

Fantastisk! Mange tak du :D. Nu tror jeg også at jeg har nok information ;).

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Jeg tvivler på du kommer til at mærke særligt meget hvis du går under to gram tørrede. Mellem 2 og 3 gram lyder fornuftigt.

Bonus info: Friske trøfler skulle indeholde 2/3 dele vand. Så 2 gram tørrede svarer fx til 6 gram friske. Måske det kan være en hjælp da de fleste dosis angivelser er for friske trøfler.

Junior medlem

Har lige et spørgsmål mere. Jeg har lige fået mine trøfler, hvordan tørrer jeg dem bedst og hvordan skal de opbevares? De kom vacum pakket, kan jeg godt bare lade dem blive i eller rådner de af det?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
smid dem i køleskabet, så kan de holde sig friske.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Det kommer an på hvor længe du skal opbevare dem, er det en uge eller mere ville jeg tørre dem. Bare bred dem ud på noget avispapir og så lad dem ligge i 2-3 dage. Er der store stykker kan du eventuelt findele dem lidt.

Junior medlem

Jeg regner med at spise dem her på fredag eller lørdag. Ikke dem alle sammen, men bare 3 gram tror jeg.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

ja, smid dem ud på en avis - ikke i direkte sollys men varmt og tørt med god ventilation.
vej op, smid dem i en te, evt., og bund hele svineriet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 27 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]