Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 19:48

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
 Titel: Genopdagelse.
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: vestsjælland
Kære Psychedelia.

Jeg står overfor en genopdagelse af en af min ungdoms store romancer. Jeg skal senere i dag, indtage x gram cubensis, derfor laver jeg dette indlæg.

Jeg har ikke tilnærmelsesvis rørt substanser med psykedelisk potentiale i 5 år. Mine grunde til dette er egentlig, som jeg ser det, irrelevante. Jeg havde dengang den, efter min forståelse, typiske oplevelse af først en masse sjove trips, så en del seriøse, og til sidst en række alvorlige.

Mit mål med trippet i dag, er at søge en nærmere forståelse af hvilken rolle tid spiller i min forståelse af fænomenets fremtræden.

Jeg vil gerne spørge dette forum til råds angående en række ting. Jeg har tidligere været oppe på ca 3g tørrede cubensis, men jeg er noget i tvivl om, hvilken dosis jeg skal vælge denne gang. Lige nu spekulerer jeg i et sted mellem 1,5 og 2,5. Hvad vil i råde mig til?

Er der ting jeg skal være særlig opmærksom på, når det er så lang tid siden? Og hvordan skal jeg opfatte mig selv i forhold til erfaring og kontrol under trippet? Jeg har en pæn mængde erfaring med svampe, såvel som med andre psykedelia, men igen, det er lang tid siden, og jeg ihukommer mig kun fjernt min tilstand under påvirkning.

Gode råd generelt, og andre relevante indskud er selvfølgelig også ønsket.

På forhånd mange tak for jeres tid og hjælp :)

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Jeg står også for præcis samme dilemma.. :) Indskyder lige et hurtigt sidespørgsmål: Har kropsvægt nogen indflydelse på dosen? Jeg følger lige med på sidelinjen ;)

Cannabis entusiast

Administrerende Direktør
Brugeravatar

Jeg tror desværre ikke at der er nogen, der sagligt kan guide dig/jer til hvor mange svampe, der er den helt rigtige dosis. Hvis set og setting er i orden, er mit bedste råd at I skal lytte til jeres egen mavefornemmelse. Nu tripper jeg ikke særlig ofte længere, men det er meget sjældent at jeg vejer svampe af. I stedet spiser jeg dem langsomt, tygger dem grundigt igennem og mærker efter i mig selv.

@Bergthora

Det lyder spændende, at du har et specifikt mål med trippet. Jeg ved ikke om du har nogle psykologiske eller spirituelle redskaber du arbejder med, men det skader aldrig med et velment råd: Husk at lade dig flyde med. Min erfaring siger mig, at man kun sjældent når frem til dybere forståelse af et givent emne, hvis man holder for meget fast i sine a priori erkendelse af fænomenernes verden.

@Nikolajsen

Det er et svært spørgsmål at svare på. Der er sikkert nogle, der har en tabel fra Erowid eller lignende. Jeg vil dog vove at påstå, at der er andre variable, som er væsentligt vigtigere at kigge på i denne forbindelse - set, setting og erfaring for at nævne nogle :)

God rejse, begge to!

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Nikolajsen skrev:
Jeg står også for præcis samme dilemma.. :) Indskyder lige et hurtigt sidespørgsmål: Har kropsvægt nogen indflydelse på dosen? Jeg følger lige med på sidelinjen ;)

dose udregner

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
Hvor meget har du lyst til at trippe?
Har du lyst til at ligge og fnidre lidt, og tænke nogle sjove tanker, eller har du lyst til et par sjove visuals og en undren over alting - eller vil du på rejse i universet?

Hvergang et trip er overstået for mig, ønsker jeg for det meste jeg havde taget lidt mere. 8)

Nikolajsen skrev:

Det vil jeg tro det gør, men svampene er jo også vidt forskellige i potens, så det er jo svært at sige helt præcist hvad der skal til for at trippe sådan og sådan. Det er der man bruger sin personlige erfaring.

nm-ryger skrev:
Nikolajsen skrev:

dose udregner

Halv ubrugelig post, da den ikke har vægt som en variabel.
Ellers et udregner jeg tit bruger. :)

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Steve Holt!..... land?
Citat:

Men vægt spiller jo højst en mikromal rolle, så lille at det ikke er vær at nævne.
Ihvertfald hvad min logik og viden sig mig, Correct Me If I'm Wrong :!:

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
nm-ryger skrev:
Citat:

Men vægt spiller jo højst en mikromal rolle, så lille at det ikke er vær at nævne.
Ihvertfald hvad min logik og viden sig mig, Correct Me If I'm Wrong :!:

Det skal jeg ikke udtale mig for meget om, men min logik ville da sige anderledes?

Forklar mig lige din logik, venligst. 8)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]