Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 18:24

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen - Nord for Aalborg! -.-
Min første gang på psychedeliske stoffer (udover ketamin), var for 2 - 3 måneder siden. Og trippet sidder stadig i hovedet på mig. vel at mene, at jeg stadig tænker tilbage på, hvad jeg "oplevede" inde i mit hoved den aften. Jeg kan bare ikke, komme frem til, hvad det betyder. Kan ikke sætte ord på det, og det irriterer mig. Og jeg har bare brug for at komme ud med det nu.

Vi var 6 personer om, at dele 100 gram mexikanske svampe (3 af os havde aldrig prøvet svampe før.) Dem der var med, som havde prøvet det før, havde fortalt os, at hvis vi havde haft en dårlig dag, skulle vi ikke tage det. Og vi kunne godt risikere at får det dårligt, men vi skulle bare tænke på, at vi nok skulle blive normal igen.
Jeg vil så sige, at jeg heller ikke var alt for klog af sige ja, til de svampe, da jeg ikke havde sovet natten før, pga. en tur på amf, og da jeg spiste svampene, var jeg halv beruset. Men jeg har sværere ved at sige nej, når jeg er fuld, desværre. Så JA, jeg ved godt min tilstand ikke var den bedste, til at udforske det univers svampene tager en med ind i, og slet ikke i så stor en dosis!

Vi lavede the af svampene, og fik 7 - 8 stykker hver.

Til at starte med, var det virkelig, VIRKELIG fedt! Havde en UTROLIG rar kropsfornemmelse, lidt ligesom en MDMA rus. Og kunne bare ikke lade være med at grine. Og der var utrolig mange visuals. Dette var indenfor den første time.
Visualsene begyndte at blive vildere og vildere, og til sidst var der virkelig ingenting der lignte noget mere, men jeg synes det var facinerende at læne sig tilbage i sofaen, og bare kigge rundt på alle de flotte farver og tingene der ændrede sig. Har aldrig set noget så smukt!
Men pludselig gik stemningen fra at være fyldt med latter, og virkelig rar, til det stik modsatte. Og det var blandt os alle sammen. Jeg fik det som om, at der var en kniv der blev stukket igennem mig, havde virkelig en MEGET ubehagelig følelse i hele kroppen. Har aldrig oplevet den følelse før, men det var en følelse af lt dårligt/had/whatever, der bare var samlet sig inde i min krop på en gang. Virkelig væmmeligt! Jeg ville bare have det til at gå væk, kiggede hele tiden på klokken, men tiden gik så langsomt!
De andres humør svingede meget, nogengange var de glade, og så var de triste, og når de grinede, blev jeg nærmest bange for dem. Gjorde virkelig alt hvad jeg kunne gøre for mig selvv, for at få mig selv i bedre humør. Prøvede at tænke positivt, men intet hjalp. Jeg tænkte helt vildt, men alligevel kan jeg ikke forklare eller sætte ord på, hvad jeg tænkte på. Men en ting er sikkert, AldrIG har jeg oplevet noget lignede. Det var alt for vildt. Og jeg ved ikke, om jeg tør at prøve det igen. For den tur og følelse, har virkelig skræmt mig fra vid og sans.
Hele døgnet efter, tror jeg også jeg var påvirket af svampene. For jeg havde det virkelig elendigt, bare uden visuals. (det skal lige siges, at jeg ikke var bange for visualsene, da jeg sagtenss kunne fortælle mig selv, de ikke var ægte, og jeg så ikke noget der ikke var der, det var bare tingene der nlrmest åndede.) Og da jeg kom for mig selv, begyndte jeg også at græde, og kunne bare ikke stoppe igen. Og det sidder stadig i hovedet på mig, ikke på samme måde selvfølgelig. Men tænker meget over trippet.

Men det sjove er, at jeg føler jeg har ændret mig som person, efter det trip. Før det, var jeg meget "bange" person, havde tit oplevet svigt osv. Men nu, har jeg virkelig ingen frygt tilbage. Jeg frygter ingenting, som jeg gjorde før. Er blevet meget mere psykisk stærk. og jeg har valgt mange mennesker i mit liv fra, fordi jeg er nået frem til med mig selv, at jeg ikke har noget at bruge falske mennesker til i mit liv, så hellere lleve alene. Jeg tager heller ikke stoffer mere. Før tog jeg det hver weekend, og det var virkelig alt hvad jeg kunne komme i nærheden af. MDMA, keta, piller, amfetamin.. Osv.. Men nu, rører jeg det ikke læn gere, og snakker ikke med folk der tager det, for jeg kan se nu, at de folk jeg snakkede med før, er folk jeg ikke kan regne med. Det eneste jeg havde tilfølles med dem, var stofferne, men når man virkelig manglede dem, var de der ikke. Jeg er også blevet ligeglad med, hvad folk tnker om mig, jeg gør det jeg har lyst til, og gider ikke leve op til andres forventninger af mig. Før tænkte jeg meget over, hvad andre tænkte om mig, men den følelse er bare helt væk nu.
Jeg er endda flyttet hjem til min mor for en periode, for at komme væk fra alt det lort, jeg var havnet i før. Og skal have fundet en ny lejlighed, da jeg ikke vil være i min gamle lejlighed mere. hvorfor ved jeg ikke, men det er bare det jeg føler for.

Jeg ved ikke, hvad det er de svampe har gjort ved mig, men de har i hvert fald ændret mig meget til det bedre. Jeg ved som sagt, ærligt ikke, hvad der præcis er foregået i mit trip. Det eneste jeg husker er min kropsfølelse, men hvad jeg tænkte på, er mig virkelig uklart.

Jeg havde virkelig brug for, at komme ud med det herm, og det er dejligt endelig at få det skrevet ned/sagt til nogen.

Skal lige nævnes, at jeg er en pige på 22 år, og har taget stoffer siden jeg var 16.

Titel: !
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Under hatten, over bordet.
har prøvet præcis det samme, og det altså ikke behageligt.
Dog var jeg sindssyg munter da trippet var ovre, fordi jeg månederen før havde gået og tænkt hvor kedelig og trist mit liv var.
Så fik jeg et trip lign dit og var bare pisse glad for at jeg havde det jeg havde, og kendte de personer jeg kendte :)

Så et badtrip uden psykiske men, kan virkelig ændre en :) det helt sikkert.

Men kan tydelig huske den aften hvor jeg var så mega paranoid, følte alle snakkede om mig, og min hjerne bare kørte på højtryk og aner ikke hvad jeg tænkte på.. havde det bare mega mega dårligt psykisk.
Kan huske jeg kiggede på uret og tænkte; okay.. max 4 timer endnu... Lets do this!

Junior medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Skagen - Nord for Aalborg! -.-
Hvor "sjovt", at der er en der har prøvet det samme som jeg selv. Man er i hvert fald ikke i tvivl, når man får et bad trip. Minutter føles bare som timer, og man vil gerne tilbage til virkeligheden igen. Men desværre er det eneste man kan gøre, at vente de 4 - 5 timer til det går over, selvom det føles som evigheder, når man har det sådan!
Må sgu indrømme, at det er det værste jeg nogensinde har været udsat for. Og som du siger, så havde jeg også den syge paranoia på, og følte også alle snakkede og grinede af mig. Og når jeg spurgte hvad der var glat, følte jeg også de grinede... Er det sådan man får det, når man badtripper? Eller er de forskelligt, hvordan ens badtrip er fra gang til gang?
Jeg har nok prøvet at være vågen i 3 - 4 dage, og få paranoia på, og alt det der... Men DET her, der er virkelig ingenting der kan sammenlignes.. Man føler bare man er i helvede, rent ud sagt! :s
Men hvis jeg en dag skulle prøve det igen (har virkelig ingen intentioner om, at prøve det igen ligenu, efter min oplevelse), så ved man nok bedre, hvordan man skal takle det. For jeg var jo fuldstændig uvidende.:) Men selvom det var en skræmmende oplevelse, så ville jeg alligevel ikke have været foruden den. For som sagt, føler mig nærmest som føde på ny. Mere mod på livet, mere "selvtillid", min psyke fejler ingenting mere (føler jeg i hvert fald ikke). Jeg føler mig sgu klar til at "udforske" verden, helt forfra. Hvis jeg ikke, havde haft den oplevelse, ved jeg ikke hvor jeg var endt nu. kan kun takke svampene, for at have givet mig det lorte trip, der har gjort mig meget mere glad og et bedre menneske :) Det lyder weird, men det giver meget mening for mig. :)

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: I mulmehulen
Det lader til, at du har fået et wake-up call.. Det er godt at se, at du tager det alvorligt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: over stok og sten
Citat:
Og da jeg kom for mig selv, begyndte jeg også at græde, og kunne bare ikke stoppe igen. Og det sidder stadig i hovedet på mig, ikke på samme måde selvfølgelig.

:D

Ej men, det lyder da som en hård omgang, og ja godt at se du tager det advorligt, men ærlig talt tror jeg godt du kan trippe igen om en rums tid da det ser ud til du håndterede det okay når man tænker på din tilstand, omgivelser mm. jeg var personligt gået helt fra den psykisk, du skal bare ud på nogle meget mindre doser og sætte dig lidt ind i set & setting, men på den anden side hvis du ikke føler for det skal du self heller ikke gøre det, siger bare at det er jo ikke altid "NARKOEN" der er den dumme men mennesket... ikke for at slå dig i hovedet med noget, just saying.

Medlem

Noget af det samme skete for mig i starten var det hele mega sjovt indtil et par timer ind i trippet også var det somom alt bare gik i sort og det hele gik bare ned af skal aldrig røre svampe igen og det sidder stadig i mig selvom det snart er et år siden

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Jeg har haft et par af de ture der, på en måde kan man sige, at jeg med vilje har bragt mig i situationerne. Jeg kan især nikke genkendende til det du skriver med at du ikke husker tankerne. Jeg plejer hverken at huske tankerne når de gode ELLER når de er dårlige, men kropsfornemmelsen kan man altid stole på - bliv ved med at køre den gode stil, så lover jeg dig, at du når langt ;)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]