Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 20:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Jeg er lidt i tvivl om hvorvidt det her hører til i en triprapport eller ej, men det er egentlig mest et spørgsmål som jeg bare bliver nødt til at begrunde med mit trip, så synes måske det hører mest til her. Beklager, og ret mig hvis jeg tager fejl.

Jeg har i længere tid gået og skubbet noget arbejde til side som jeg bare skulle have lavet. Der har ligget den her byrde af dårlig samvittighed over noget jeg bare lige skulle ha lavet, som jeg i bund og grund ikke rigtig gad at lave. Kan sige så meget som at jeg skulle have skrevet nogle linjer ned om et projekt jeg har arbejdet på i noget tid. En form for skriftlig appetitvækker og præsentation af det jeg har lavet.

Nå men, jeg spiste omkring 20-30 gram friske psilocybe cubensis (tom mave, jeg har det fint, var alene, er rimelig erfaren.. osv.)
Havde ikke lige nogle planer for hvad aftenen skulle gå med, men ville ihvertfald hygge mig med svampene.
Da de begyndte at virke, begyndte jeg så af uforklarlige årsager at skrive på den præsentation (jøsses et kedeligt ord), og før jeg kunne se mig omkring var der gået 5 timer og jeg havde ikke lavet andet end at sidde og skrive.

Jeg synes at det jeg har skrevet er helt perfekt til det det skal bruges til, en virkelig god forklaring, og meget mere end hvad jeg overhovedet havde fantasi til at tro jeg kunne finde på. Hvor jeg forestillede mig at det skulle være på omkring en side, har jeg istedet fået lavet 15 sider. Helt seriøst, uden at lyde selvfed, så har jeg sgu lavet noget ret godt, og har fået meget positiv feedback tilbage på det.... Score!! 8)
Lidt som om at jeg lige fandt stoffet og dosen til at få lavet noget kreativt arbejde. Den havde jeg nu ikke troet om Psilocybin. Mescalin måske, og THC bestemt, men sgu ikke svampe! Havde en fornemmelse af at de var reserveret til
udelukkende bizarre og ukontrollerbare oplevelser.

Jeg kunne egentlig godt bare tænke mig at høre om der er andre her som har erfaringer med at lave et seriøst stykke arbejde på psilocybin med et godt resultat som følge?
Jeg er meget interreseret i potentialet i det ihvertfald. Er ret sikker på at det handler om den rette dosis, for mine tidligere oplevelser med svampe har været meget langt fra konstruktive (på den her arbejdsrelaterede måde ihvertfald)
Jeg vil lige sige at jeg virkelig var blæst væk det meste af tiden under dette trip imens jeg skrev.

Engang imellem Fuldt ud hallucinerede og følte den totale kropslig omfavnelse af en gnom med sjov hat osv..
Skønt stof. Halleluja for svampe!

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
hmmm, tror det mest seriøse stykke arbejde jeg har lavet på svampe, har nok været en oprydning, eller rullet en joint, det virkede i hvertfald "seriøst" svært de første par gange :P Men kan sagtens forestille mig at man kunne akkumulere noget mere seriøst, hvis man satte sig det for :)

Dedikeret medlem

Arbejdsomhed er absolut ikke noget jeg forbinder med svampe - men jeg oplever heller ikke den stimulering, som mange svampetrippere rapporterer om. LSD og de psykedeliske phenetylaminer, derimod, har tit givet mig lidt af et kreativt "boost" og har gjort arbejdet langt mere interessant og underholdende. Jeg har f.eks aldrig været specielt glad for de humanistiske/sproglige fag, men på gymnasiet har jeg et par gange oplevet, at psykedeliske stoffer fungerede som lidt af en katalysator for stileskrivningen - og stilene blev rigtig fine. At skrive stil ovenpå en pibe hash fungerede derimod ikke lige så godt :D

Godt emne for en tråd, i øvrigt!

Medlem

Spændende tråd :-)

Det eneste "arbejde" jeg har lavet på et trip var engang, hvor jeg blev vældig inspireret til at lave noget kunst... Men ellers har jeg flere gange oplevet, at jeg på come-down har følt en vældig lyst til at lave noget praktisk - rydde op, tage opvasken, spartle, male, etc... Tit har det, ligesom du også nævner, været nogle ting, jeg har udskudt...

Jeg kan ikke helt forklare hvordan det hænger sammen, for tit er jeg samtidig træt i krop og sind efter min rejse, men på den anden side er det som om, der er blevet frigivet noget energi i mit system, som jeg kan bruge på ting jeg har udskudt...

Så hvis opvasken har hobet sig op, så bare spis nogle svampe :peace:

Medlem
Brugeravatar

- "Så hvis opvasken har hobet sig op, så bare spis nogle svampe"
haha.. Jeg tror jeg skal til at spise svampe hver tredje dag så! ;Men fedt at du kan få lavet nogle praktiske ting på et comedown! synes det er vildt at du er begyndt at spartle ligefrem! Jeg har en dør som er gået helt i stykker, så det kunne være at jeg skulle prøve at finde en svampeløsning på det næste gang, selvom jeg overhovedet ingen håndværker erfaring har. Vil gi det et skud.

tak for jeres svar. Jeg tror at min pointe er at jeg har en fornemmelse af, at ved den rette lave dosis (Lavt er godt nok releativt fra person til person selvfølgelig) så tror jeg at man kan bruge svampe som et "Få-overstået-den-sure-røv-tjans". Ovenikøbet vil jeg påstå at man kan gøre arbejdet bedre og mere spændende end ellers.
Jeg oplevede at jeg fik kontakt til nogle steder eller begivenheder i min bevidsthed som jeg et eller andet sted godt har vidst eksisterede, men ikke har kunne sætte et eneste ord på før i sober tilstand.
Et ønskescenarie kunne være at vi fik vores politikere og byplanlæggere til lige at tage en lille kop svampethe inden de gik på arbejde.

Det kan jeg godt se nu, at det måske egentlig bare er en eller anden form for kreativitet der er blevet sparket igang. Men normalt når jeg har trippet, og følt trang til at tegne, spille musik eller andet, så er det opstået helt af sig selv, og med et helt frit udgangspunkt. Her gik jeg igang med en konkret opgave som afgjort ikke pirrede til min kreative sans. Men jeg skal nok love for at jeg fandt trip-potentialet i den opgave.

Nu er det ikke sådan at jeg vil til at spise svampe hver gang jeg skal lave den mindste, bare lidt sure ting som at hente post eller rede seng. Men er blevet ret interreseret i det her, og skal helt sikkert udforske det lidt mere... forskellig svampetyper og doser osv.

Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
Mustang skrev:
Jeg har en dør som er gået helt i stykker, så det kunne være at jeg skulle prøve at finde en svampeløsning på det næste gang, selvom jeg overhovedet ingen håndværker erfaring har. Vil gi det et skud.

Held og lykke, med mangel på erfaring og et svampet sind, kan det kun blive gedigent og flot stykke håndværk! ;)

Medlem
Brugeravatar

"Held og lykke, med mangel på erfaring og et svampet sind, kan det kun blive gedigent og flot stykke håndværk!"

Takker. Jeg fik sgu aldrig lavet nogen dør på mit næste trip. Til gengæld har jeg lært at livet er uendeligt dybt, alt liv er forbundet, familie er vigtigt og det giver ingen mening at arbejde på noget som helst andet end sit eget egos udslettelse.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 7 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]