Update....
Ja, så kom dagen før dagen før dagen i ved... Hvor mine korn skulle "befrugtes" med sporer (hmm

, ja er ikk helt hjemme i fagtermerne endnu....)
Mine steriliserede rugkorn fik lov til at stå weekenden over for at se om der evt. skulle være noget kontanimition, men det så ikke sådan ud...
Så udfra fra "Lets Grow Mushrooms"-guiden gik jeg igang med at forvandle mit sporeprint til en spore-kanyle!
(aktuel video:
http://video.google.com/videoplay?docid=3060905668928454878# )
Af materialer havde jeg:
1. Et syltetøjsglas med lufthuller (filter er micropore), fyldt med demineraliseret vand.
2. Et shotglas.
3. En sprøjte med kanyle på 20 ml.
4. Samt et værktøj (jeg kalder den for spore-røre-pind) til at røre sporene op i vandet. Det her har jeg lavet af en papirclips sat fast på et penselskaft med noget ståltråd. I videoen siger de, at de skal være noget med runde kanter, så man ikke skader sporene, derfor papirclipsen

Jeg tog mit syltetøjsglas med vand, mit shotglas og min kanyle og pakkede ind i stanniol, og dampede det herefter i ca. 1 time i min damper.
I mellemtiden tørrede jeg min glovebox af med alkohol indvendig, på kanterne og ved handskehullerne. Herefter puttede jeg mine glas med rugkorn ind i, og tændte for blæseren. Den fik lov at stå og køre omkring 1 time.
Da mine værktøjer var færdigdampet og havde kølet lidt ned, satte jeg dem (stadig pakket ind) ind i min glovebox, og lod igen gloveboxen stå ifred med blæseren i et stykke tid.
Herefter vaskede jeg mine hænder og arme grundigt og iførte mig en mund-og-næse-maske (damn, hvad hedder sådan en "rigtigt"?

) Herefter på med gummihandsker, og vaske "hænder" med alkohol...
Og i det følgende foregik der en masse vaskeægte learning-by-doing!
For det første kunne jeg erfare, at min glovebox ikke er helt god nok, for det var s#### svært at se, hvad f#### der foregik inde i box'en.

Min gennemsigtige plastik er alt for sløret, så jeg må anskaffe mig noget plexiglas til låget....
Men fik da med møje og besvær udført min operation:
Pakkede mine værktøjer ud af stanniolen (ligesom juleaften

). Tændte min spritlampe (uden for glovebox'en af sikkerhedsmæssige årsager), og steriliserede min spore-røre-pind, samt min kanylespids (til den blev rødglødende). Hurtig ind i boxen efter sterilisation....
Fyldte min sprøjte med demineraliseret vand fra syltetøjsglasset og hældte størstedelen ned i shotglasset.
Tog mit sporeprint (som ikke var særlig tydeligt, så håber sandelig jeg fik fat i noget god guf), og sprøjtede en lille smule vand på fra sprøjten, rørte rundt med min spore-røre-pind. Og her var det så meningen at det skulle op i shotglasset og røres rundt, men da jeg ikke kunne se en s####

, spildte jeg ned på bunden af kassen...
Fik vist suget det meste op med kanylen, sugede resten af vandet fra shotglasset op igen, og rystede min kanyle godt... Til sidst tog jeg min kanyle og sprøjtede min sporeblanding ned i mine glas med rugkorn igennem hullerne med micropore-tape (har læst at man bare skal fylde 1ml i hvert glas, men eftersom mit print var lidt svagt, mit lille uheld, og fordi det er min første gang, tømte jeg kanylen i mine 4 glas - med det første glas var jeg vist lidt uopmærksom, for fik fyldt riiimelig meget i...) Efter påfyldning, satte jeg friskt micropore tape på (det var dælme svært med gummihandsker på), og rystede glassene godt...
Og så tog jeg ellers bare mit værktøj ud, og lod glassene stå inde i glovebox'en endnu et stykke tid med blæseren kørende (blæseren kørte forøvrigt under hele min operation)....
Og så ellers bare glovebox med glas i, ind i et skab og et tæppe omkring... Og så får det lov at stå en 3 dages tid før jeg kigger til det....
Uhhhh jeg er godt nok spændt på om det lykkedes
@Trixzadelic: Mange tak