Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 08:47

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

Geografisk sted: Jylland
Hej allesammen.

Vi sidder nogle mennesker her der skal forsøge os at brygge te med nogle spidse nøgenhatte, men vi er ikke sikre hvad angår dosering.

Først vil vi gerne høre om det er muligt at brygge te med friske svampe og i så fald hvor mange svampe skal bruges hertil?

Derudover vil vi gerne høre om nogen har kendskab til hvor mange kopper af dette man bør tage? Selv tænkte vi på at starte med et enkelt kop og vente til en evt. effekt og derefter vurdere, men hvis I har større viden end os må I gerne dele den.

Det skal siges at ingen af os er nybegyndere hvad angår stoffer, både syre og andet.

Vi har forsøgt at søge både på google og her på siden, men uden brugbare resultater.... Måske det er for uoverskueligt grundet vores daglige hashmisbrug. :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Der er ellers oprettet ret mange tråde om det efterhånden. Prøv at brug google som søgefunktion ved at skrive psychedelia bagefter.

Ja, det er muligt at brygge te på friske svampe. En frisk svamp vejer 10 gange så meget som en tørret svampe. Dvs. at 10g friske vil svare til 1 gram tørrede, så hvis i har en vægt er det bare super. Jeg vil ikke anbefale jer en dosis, da jeg ikke aner hvilket slags trip i er ude efter. Som du selv siger er i erfarne med svampe, så jeg kunne forestille mig at i selv kan tænke jer frem til en passende dosis. Lad vær med at dosere det i kopper. Smid hele din dosis i en kop og drik det istedet. Så er du sikker på hvor meget du indtager. Forskellen på at spise og drikke svampe, er jo at det virker hurtigere når man drikker dem, så hvis du bare starter lidt lavere ud end den normale dosis du spiser bør du være fit for fight :)

Junior medlem

Mange tak for svaret :) det kan vi bruge til noget nyttigt.. så satser vi på og finde en ordentlig omgang idag så vi kan hygge os i nogen dage hehe.. som vi også skriver kan det være vores store daglig forbrug af hash der gør det uoverskueligt og finde noget på nettet omkring det :P

Medlem

Geografisk sted: Århus
Hej

Må man spørge ind til hvordan det gik og hvordan i lavede teen? Er meget interesseret da jeg altid spiser dem. Og jeg hader svampe smagen samt kvalmen og fornemmelsen af at have dem i maven.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
Kristian12 skrev:
Hej

Må man spørge ind til hvordan det gik og hvordan i lavede teen? Er meget interesseret da jeg altid spiser dem. Og jeg hader svampe smagen samt kvalmen og fornemmelsen af at have dem i maven.

Jeg bruger denne opskrift, som jeg synes smager rigtig godt faktisk:

1. Kog noget vand og lad det lige falde til ro igen.
2. Hak den ønskede mængde svampe meget fint og kom dem i en tepose eller et te-æg.
3. Hak noget frisk ingefær.
4. Find din/dit yndlingskop og fyld det 3/4 med det varme vand.
5. Tilsæt te-æg med svampe, den hakkede ingefær, og en god skvis frisk citronsaft.
6. Lad det stå og trække 15-20 min, evt. under en tehætte.
7. Tilsidst kan teen smages til med honning (som altid er et hit sammen med svampe).

Ingefæren modvirker kvalme, og på halvtom mave plejer jeg ca. at kunne mærke svampene når kruset er tømt (drikker det ikke alt for hurtigt..).

8. Læg dig på ryggen på gulvet og gennemsku universet. ;)

Junior medlem

Undskylder det sene svar pga. svækket hukommelse -
Tak for opskriften ^ vi brugte de fleste punkter fra din opskrift.

Selve oplevelsen var rigtig hyggelig og afslappende. desværre kunne vi godt have brugt nogle flere, for at få lidt mere gang i farverne. Personligt havde jeg intet problem med kvalme, men mine smagsløg er også ret forstyrret i forvejen (;
Vi blev lidt energiske og havde et behov, for at gå i kiosken og komme lidt ud. Men det var bare en rar oplevelse alt i alt .

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: 2200
juliohxd skrev:
Undskylder det sene svar pga. svækket hukommelse -
Tak for opskriften ^ vi brugte de fleste punkter fra din opskrift.

Selve oplevelsen var rigtig hyggelig og afslappende. desværre kunne vi godt have brugt nogle flere, for at få lidt mere gang i farverne. Personligt havde jeg intet problem med kvalme, men mine smagsløg er også ret forstyrret i forvejen (;
Vi blev lidt energiske og havde et behov, for at gå i kiosken og komme lidt ud. Men det var bare en rar oplevelse alt i alt .

Cool, lyder som et fint, mildt trip. Godt nok at starte ud i det små, ellers kan de godt tage røven på en ;)

Junior medlem

Det er jo det !

Men nu er der heller ikke så længe, til den næste tur, til det såkaldte; farveladeland q; .

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 8 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]