Jeg har kunne læse mig frem til at Trøfler skulle give et kraftigere tanketrip, men knap så mange visuels. Jeg har læst at de derfor bliver kaldt Philosophers stone. Af en eller anden grund er det også den eneste psilocybin holdige svamp der stadig er lovlig i Holland?
Citat:
The Tampanensis magic mushroom is also known as the truffle or philosophers stone. This magic mushroom will give you a philosophical, happy and visual trip. The Tampanensis magic mushroom can last as long as 6 hours. They look very different from the other magic mushrooms.
Jeg tror der er meget tanketrip over disse svampe. Hvorfor kan jeg ikke forklare, da jeg ikke ved hvilke alkaloider de indeholder flere eller færre af i forhold til andre svampe.
Redosering er en mulighed inden du peaker, da det forlænger peaket og trippet i det hele taget. Der er dog delte meninger om dette, så du må nok holde øje med hvad de andre har at sige til det.

Jeg har altid fået meget ud af redoseringer af svampe!
Inde på Erowid.org fandt jeg denne liste over hvor mange % Psilocybin, Psilocin og BAEOCYSTIN de forskellige svampe indeholder.
Her et link til siden
http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nfo4.shtmlLæg mærke til at de skriver!:
Citat:
Please note that these do not represent average values for widely sampled populations. Just because a mushroom species has some samples that show high or low concentrations does not mean that all mushrooms of that type have levels matching those in this chart.