Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 19 jul 2025 21:17

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hvor kraverne vender
Hej.
I går købte jeg 450g. honning og rørede 15,2 gram tøret Spids nøgenhat rundt i det.
Men i dag er jeg lidt i tvivl om det vil virke.. Sku jeg ha brugt friske svampe i stedet??
Jeg har søgt lidt rundt herinde og på Google efter information om "blue honey", men uden så meget held.
Den bedste information fandt jeg på http://archives.mycotopia.net/discus/messages/5/1707.html ,men jeg syntes ikke rigtig at det hjalp helt på mit spørgsmål.
Kan nogle herinde hjælpe mig. Jeg er sikker på at mange herinde har prøvet at lave Blue honey!

På forhånd tak!
Troldmanden

Medlem
Brugeravatar

Den eneste gang jeg er blevet præsenteret for honning med svampe i havde de brugt tørre svampe i akacie honing og det virkede bestemt.
De havde dog varmet honingen op med svampene i da de blandede det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: sydschlaraffenland
Det burde vel nok virke... Kan ikke se hvorfor det ikke skulle i hvert fald.

Derudover burde du nok have postet i Psilocybinsvampe foraet..

//blazR

Medlem
Brugeravatar

blazR skrev:

//blazR

Arrh crap! Kan man selv rette det, så emnet ryger der ind i stedet?

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Troldmanden skrev:
blazR skrev:

//blazR

Arrh crap! Kan man selv rette det, så emnet ryger der ind i stedet?

Man kan ikke selv flytte rundt på sine emner. Jeg sørger for at kaste det i den rigtige retning.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Det skal være tørrede svampe!! Så du har gjort det helt rigtigt. Friske ville gå i forrådnelse = smager ikke godt, selvom der er tandsmør under honningen. Normalt maler man dem i en kaffemølle eller den slags for at få dem spredt og opblandet bedst muligt. Opvarmning er så vidt jeg ved bare for at gøre honningen mere flydende og det hele lettere at blande sammen.

Jeg ville nok have lavet den lidt mere potent, men lidt ekstra sukker til hjernen er da bestemt godt når man skal trippe og du kan jo altid blande flere svampe i hvis du får lyst. :-) God fornøjelse! :-)

Medlem
Brugeravatar

Schhhvamp skrev:
Det skal være tørrede svampe!! Så du har gjort det helt rigtigt. Friske ville gå i forrådnelse = smager ikke godt, selvom der er tandsmør under honningen. Normalt maler man dem i en kaffemølle eller den slags for at få dem spredt og opblandet bedst muligt. Opvarmning er så vidt jeg ved bare for at gøre honningen mere flydende og det hele lettere at blande sammen.

Jeg ville nok have lavet den lidt mere potent, men lidt ekstra sukker til hjernen er da bestemt godt når man skal trippe og du kan jo altid blande flere svampe i hvis du får lyst. :-) God fornøjelse! :-)

Tak for informationen.

Ja, jeg vil gerne ha lavet den lidt mere potent, men jeg brugte alle de svampe jeg havde..
Men da det jo kan stå i mange måneder, kan jeg jo bare senere tilsætte flere svampe.
Dog har jeg en ven der har brugt friske svampe. Og han vil få det til at gære.

Medlem
Brugeravatar

Så, nu har jeg fordoblet styrken med endnu 15 gram Psilocybe Semilanceata.
Tak min ven! ;)

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Troldmanden skrev:
Ja, jeg vil gerne ha lavet den lidt mere potent, men jeg brugte alle de svampe jeg havde..

Til en anden gang så prøv med at fjerne noget at honningen før du tilsætter svampene hvis du vil have en mere potent honning... :wink:

Dedikeret medlem

http://archives.mycotopia.net/discus/me ... /1707.html

Faldt lige over det her i mycotopias gamle men interessante arkiv, og der er åbenbart nogen der har leget med at lave honning med friske svampe, men som det også fremgår af tråden er det ikke uden de risici jeg nævnte før.

Medlem
Brugeravatar

Schhhvamp>> Det var samme link jeg skrev øverst. Men det er okay.

Mén, vil lige høre jer ad, hvor længe sådan en honning skal stå?
Jeg har tænkt mig at smelte sammen med naturen når det bliver forår. Tror i den er klar der?

Her er forresten nogle billeder:

Billede
Billede
Billede

Dedikeret medlem

Ups.. flovt
Billede
Alle veje leder til Rom, åbenbart

Så vidt jeg har forstået er honning for det meste godt et halvt års tid eller mere. Du kan jo sætte det i køleskabet eller endda fryse det ned. Men det er jo også snart forår, eller hvad?

Men jeg tror ikke der er nogen metode til langtidsopbevaring der kan konkurrere med at lægge knastørre svampe i et lufttæt glas i fryseren inkl lidt silikagel eller lignende for at være helt sikker.

Medlem
Brugeravatar

Schhhvamp skrev:
Ups.. flovt
Alle veje leder til Rom, åbenbart

Så vidt jeg har forstået er honning for det meste godt et halvt års tid eller mere. Du kan jo sætte det i køleskabet eller endda fryse det ned. Men det er jo også snart forår, eller hvad?

Men jeg tror ikke der er nogen metode til langtidsopbevaring der kan konkurrere med at lægge knastørre svampe i et lufttæt glas i fryseren inkl lidt silikagel eller lignende for at være helt sikker.

Enten tror jeg at du misforstod mig, eller også misforstod jeg dig.
Jeg spurgte ikke om hvor længe den kan holde. Men hvornår den kan bruges??

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Strawberry Fields
Edit:

Glem mit originale indlæg, jeg har ikke en skid forstand på det :D

Dedikeret medlem

Jeg så godt at det var det du spurgte om, men jeg tænkte at du MENTE det jeg svarede på. Men det gjorde du så ikke. :-)

Men du kan spise den honning med det samme.

Men hvis det er fordi du havde tænkt dig at si svampene fra? og så kun spise honningen. så må jeg være dig svar skyldig. Men jeg tror det vil være en meget ineffektiv ekstraktion. Nogle af de gode sager vil selvfølgelig nok være trukket ud i honningen, men ikke det meste. Så jeg ville helt klart lade svampene ligge i. (Ved ikke om det er det du tænker på, jeg gætter bare endnu engang)

Hvis du har adgang til en håndblender eller lignende, så kunne du evt varme honningen lidt op så det bliver lidt blødere, og så give det en omgang. Så bliver det lidt nemmere at dosere, uden at man skal sidde og overveje om man nu fik skovlet nok svampe op eller alt for mange, og det bliver lidt mere honningagtigt. Men jeg ved ikke om det ellers ville være svært at dosere, nok ikke noget videre problem.

Insane psychedelia user!

Som Schhhvamp skriver er det parat til indtagelse allerede, svampene er jo puttet i.
Det eneste som længere "trække-tid" vil gøre er at psilocybinen og psilocinen (og alt det andet) bliver mere jævnt fordelt i honningen, men jeg tror ikke det vil være muligt at trække alt det gode ud i honningen - så lad være med at frasortere svampene medmindre du ikke har noget imod et seriøst fald i honningens potens.
Giv det en tur i blenderen eller hak svampene fint næste gang du laver honning hvis du vil være sikker på den samme koncentration i hele glasset.

Medlem
Brugeravatar

Jeg har tænkt mig at prøve at opvarme honningen i et vandbad. (så det ikke bliver alt for varmt) Og så vil jeg prøve på at skære svampene til mindrere stykker, så de ikke bare bliver preseveret, men trukket helt ud i honningen.

Insane psychedelia user!

Jeg tror du vil få en ufattelig lang og sygt klistret oplevelse hvis du prøver at skære dem ud med en kniv nu...
Brug en stavblender eller lignende, den giver et fint jævnt resultat.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg stemmer for bare at fiske svampene op og æde dem og så bruge honningen i te bagefter :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Jeg kan ikke helt se ideen med denne doserings-/indtagelsesmetode, den virker da kun til at være bøvlet, med mindre man lader de gode sager svømme ud i honningen under en temperatur på 50-70 grader, men måske er sukkeret en forhindring. Men hvad er ideen der gør det smart?

edit: så hellere lave en vand-ekstraktion af svampene, dampe den ind og lave psykedelisk glasur i alle regnbuens farver, til brug på eks. muffins.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 30 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]