Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 17 jul 2025 18:53

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hej psy

hvilken svamp i
det dejlige psy svamperige er den nemmeste at fremstille ,

hilsen knægten der ikk har svaret på sit eget spørgsmål :D

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Et sted i omegnen af KBH.
Hvad nu om du satte dig ned og læste lidt på emnet?
Så svært er det altså heller ikke og så slipper du for at vise alle os andre hvor lidt du ved ved at stille sådan nogle spørgsmål.
Jeg aner forresten ikke hvilken svamp der er lettest at gro, champignon bliver groet indendørs i stor stil og sælges til hele verden men jeg ved ikke om du kan gå igang med den derhjemme.
Hvis den skal være psykedelisk er det psilocybe cubensis som du skal sætte dig ned og LÆSE om - dit spørgsmål er stillet et utal af gange før og er besvaret tusinde gange.
Tag nu og læs lidt om emnet før du stiller flere spørgsmål om hvordan man selv laver vermaculite da du ikke har tjekket planteskolen endnu osv...

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: helt der ude hvor køerne har nummerplade på.
dyrk psilcybe cubensis, og så gå ind på den tråd der hedder samlet viden/guldkorn og så PF tek. cubensis guide ,det er nemlig en nem guide.
men næste gang du har et spørgsmål må du godt lige søge lidt før du stiller spørgsmål.

Junior medlem

okay tak drenge, ved ik syntes bare det er lidt svært at finde de rette emner, men i har nok ret, god jul og tak for hjælpen

Insane psychedelia user!

Jeg må næsten indrømme at jeg har det sådan at hvis man ikke kan finde ud af at søge simpel information (alt du søger står i de øverste links i svampeforummet) så kan man heller ikke finde ud af at gro svampe.
Og man skal slet ikke indtage dem hvis man ikke har sat sig ordentligt ind i hvad man laver.

Junior medlem

okay smarte larmerfyr, hvad fanden tror du det er jeg har gang i på den her side , evt af finde svar og gode råd ? så jeg netop ikk dummer mig ,

Medlem
Brugeravatar

Jo for du har garanteret ikke læst de øverste tråde i svampeforummet eller brugt søge funktionen!

Insane psychedelia user!

Præcis som Zoede siger.
Havde du brugt lidt tid på at læse de øverste emner (som enda er sticky så de altid ligger øverst) så havde du været ret grundigt sat ind i emnet og havde sluppet for mine kommentarer - overvej det en anden gang. :)

Medlem

Geografisk sted: KBH/Falster/Berlin
jesus christ, mand! Lad da være med at bruge din kostbare fucking tid på at svare i et topic, hvis du alligevel synes fyren er en nar.
Nogen gange har man måske brug for at lave en tråd, så man kan spørge lidt nærmere ind til emnet. Også selvom det måske har været oppe før.
Hvis det er så pisse irriterende, så lad være med at svar på det.

Jeg synes personligt ikke dette forum er særlig levende, fordi man hver eneste gang får smidt en "UTFSE" i ansigtet, når der bliver opretter et emne...
Ok, jeg forstår godt at det ikke skal svømme helt rundt i ugennemsigtig information, fint fint, men jeg forstår bare ikke hvorfor folk hidser sig helt vildt op og bruger tid og energi på at kommentere det gang på gang.
Hvis man lod helt være med at svare, så ville folk nok holde op med at lave dobbelt-topics.

Jeg bliver bare i dårligt humør af al den mudderkast.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Slap nu Allan, allesammen, tal ordentligt ellers er der ingen der gider at spørge efter HR og andre vigtige ting.
Når det er sagt, så er det da et spændende spørgsmål; hvilken svamp er lettest at dyrke, for det er meget forskelligt. På mange måder er træspisere utroligt nemme, da træ ikke er så kontaminations-udsat som mere letnedbrydelige medier som ris og rug. Ydermere kan man nemt bestille østershat-mycelie, som bare skal introduceres til træ eller kemisk ubehandlet papir for at sætte processen igang. Ligeledes eksisterer der mycelie-netværk indenfor p. azurenscens, som også er en træspiser.
At skaffe mycelium, træspiser eller ej, er dog en måde at gøre det utroligt nemt at dyrke enhver form for svamp, da det fjerner sporer-skridtet som jo er ret udsat.

Det faktum at enhver direkte cellulose-spisende svamp teknisk set kan leve af ubleget papir gør dog nok disse de letteste at dyrke.

Junior medlem
Brugeravatar

helt enig med and :-) god karma starter indefra ;-)

Citat:
Det faktum at enhver direkte cellulose-spisende svamp teknisk set kan leve af ubleget papir gør dog nok disse de letteste at dyrke.

Er nogle af disse cellulose-spisende svampe så psykoaktive? for som jeg læser "trådmagerens" spørgsmål, er det nemlig kun svampe med sådanne egenskaber, han spørger til :-)

Ellers kan jeg nævne fodsvamp :rocking: hehe

Insane psychedelia user!

@raveon: Når folk ikke engang bruger to sekunder på søgemaskinen og stiller spørgsmål som er besvaret 100 gange før og står beskrevet til præcision i de øverste stickyposts, så er der intet galt med at bede personen om at søge næste gang han stiller et spørgsmål.
Hvis du nu tager og kigger i hvad jeg skrev, så har jeg enda OGSÅ besvaret hans spørgsmål samtidig - så kom ned fra den høje hest og lad være med at spilde din tid med at brokke dig over folk der beder andre om at bruge søgemaskinen når det er med god grund. :)
At få smidt UTFSE i hovedet hver gang man stiller et spørgsmål er ikke fedt - men det er ikke hvad der er sket i dette tilfælde hvor brugeren har oprettet flere forskellige tråde med spørgsmål som er besvaret til hudløshed.

Dedikeret medlem

Jeg vil altså godt lige brokke mig over, at folk brokker sig over at folk brokker sig over at andre folk brokker sig over at trådstarteren ikke bruger søgemaskinen......

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Schwiez
tågens skrev:
hej psy

hvilken svamp i
det dejlige psy svamperige er den nemmeste at fremstille

http://www.magic-mushrooms.net/growing- ... escens.pdf

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

acidaz skrev:
helt enig med and :-) god karma starter indefra ;-)

Citat:

Er nogle af disse cellulose-spisende svampe så psykoaktive? for som jeg læser "trådmagerens" spørgsmål, er det nemlig kun svampe med sådanne egenskaber, han spørger til :-)

Ellers kan jeg nævne fodsvamp :rocking: hehe

Det vil jeg mene at selveste Azurenscens er, og jeg vil efterprøve det ved lejlighed.

Insane psychedelia user!

For lige at udrede: Det er ikke trådstarteren der har spurgt om cellulose-spisende svampe, men bare om den letteste at gro generelt så det er nok ikke Azurescens men Cubensis der skal til i hans tilfælde (hvis han kommer så langt).

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Hvorfor er det dét, synes du? Kontaminationsrisikoen ved Azurenscens er mindre, udover når man skal have opformet sporerne. Azurenscens kræver ikke andet end naturen, det kan da ikke være meget lettere end at smide det i jorden og give det en omgang mad en gang om året.

Insane psychedelia user!

Fordi han ikke specifikt har nævn cellulose-spisende svampe overhovedet og fordi den normale pf-tek til cubensis normalt er den man anbefaler til nybegyndere da den er forholdsvis let at gå til.

Uden tvivl er azurescens også det, men det er et betydeligt længere projekt og de fleste der starter op første gang vil gerne have svampe på bordet indenfor en overskuelig periode.

Endnu en ting er at azurescens er mange gange stærkere end cubensis som jo ikke ligefrem kan betegnes som mild, så det er lettere for en nybegynder at ende i et langt kraftigere trip end han/hun havde planlagt eller er parat til.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Nej, han nævner ikke specifikt hvilken klasse svamp han søger, udover at den skal være psilocybinholdig. Så nej, vedkommende søger ikke nødvendigvis en cellulose-spisende svamp, men afviser det heller ikke. Og ja, på den facon, at den er let at gå til, og giver hurtigt og mildt udbytte er den bedre for begyndere, men så igen søger trådstarter ikke specifikt en begynder-venlig svamp, men slet og ret den nemmeste at dyrke, og hvis ikke det er Azurenscens, så ændrer jeg mit nick til John.
Endnu en ting der gør Azurenscens til den letteste er, at den kræver så lidt næring, hvor p. cubensis spiser 0,5kg rug på omkring to måneder. Træ bliver nedbrudt meget langsomt af fungi, og derfor kan en træstub indeholde næring nok til et par år, plus at når myceliet er etableret vil det nære sig af fremmede sporer og svampekulturer også.

Insane psychedelia user!

Jeg tror nu at grunden til at hans spørgsmål også kan tolkes sådan er pga. at hans spørgsmål og sætninger er så kluntet formuleret at man kan tolke dem lidt som man vil - der er ikke engang punktummer. :-)
Og som jeg også skrev først så er azurescens uden tvivl ufattelig let at gro, men jeg tror stadig ikke det er den han søger.
Ud fra de posts og topics han har startet at dømme er han 104% nybegynder inden for området og hvis han starter med at gro vil det nok være med det formål at få svampe på bordet hurtigt og let og så er det cubensis der er sagen, ikke azurescens som jo mindst vil tage en sæson at få til at bære frugt så vidt jeg ved.

Det skulle ikke undre mig om azurescens er LETTERE at gro arbejdsmæssigt (ikke dermed sagt at cubensis er besværlig), men det tager betydeligt længere tid og kræver adgang til et udendørsareal med de rigtige forhold hvor andre folk ikke roder for meget rundt og den rette årstid for at fruite (hvilket ikke er så svært at finde/lave igen), hvor cubensis bare kræver en kasse i et hjørne og lys et par minutter om dagen.

Azurescens er en galt lækker svamp og let at gro, men det tager så lang tid at jeg først ville begynde med det når jeg allerede havde eksperimenteret lidt med cubensis (og blevet vant til processen) og fået de første af dem i posen så man havde nogen man kunne prøve inden for en overskuelig periode og se om man overhovedet KAN lide svampe eller om svampene kan lide ham. :wink:

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 20 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]