potsize, jeg er spændt på at høre hvordan det går med rygestop via trip. Jeg har selv haft success med det, men begyndte desværre at ryge igen efter noget tid, indtil jeg omsider fik lagt røgen helt bag mig.
Med tiden er det blevet sådan at jeg kun tripper alene, og det har i den grad ændret mit forhold til psykedeliske stoffer. Førhen var det bare endnu et redskab til at blive påvirket, men jeg får i dag langt mere ud af mine trip.
Jeg har et par gange fået lov til at se min tankegang, vaner og væremåde fra en objektiv vinkel, og jeg har kunnet kigge på nogle af mine tankemønstre og vaner (som f.eks. rygning), og fuldstændig ændre forhold til dem.
Det er dog ikke altid at jeg når hen i det stadie hvor jeg objektivt kan "vandre" rundt i min underbevidsthed og se tingene i et nyt lys. Og hvis jeg prøver at tvinge trippet hen hvor jeg gerne vil have det, virker det som regel ikke.
Men samtidig synes jeg godt at man kan prøve at dirigere det henimod et formål, som f.eks. at stoppe med at ryge. En ide kunne være at prøve at skrive nogle punkter ned på en seddel, som du gerne vil gennemgå når du bliver påvirket. Men samtidig acceptere hvis det ikke lige fungerer, og så bare få det bedste ud af trippet alligevel.
Yderligere vil jeg anbefale ikke at starte ud med at prøve at dirigere trippet. Start med bare at have det sjovt, hør noget psykedelisk musik og bare føl dig hjemme i trippet. Når du så når et punkt hvor du føler dig sikker og rolig i trippet, kan du eventuelt begynde at gennemgå nogle punkter, såsom "hvorfor ryger jeg egentlig?".
Jeg går ind i mine trips med den attitude at jeg bare gør det for at have det sjovt, og hvis der så følger noget selvindsigt eller lignende med, så er det bare en bonus. På den måde er der ikke noget pres for at skulle opnå noget, og min hjerne er mere tilbøjelig til bare at give slip og lade sig rive helt med.
Jeg forbereder mine trips ved at købe nogle øl samt lækre ting som chips, sodavand osv. Jeg ved af erfaring at det kan give ubehagelige oplevelser at tage telefonen, så jeg slapper bedre af hvis jeg på forhånd slukker den eller i hvert fald sætter den på lydløs.
Alle disse punkter er bare min måde at gøre tingene på, og er blot forslag til hvordan du kan gøre, men du behøver selvfølgelig ikke gøre præcis som mig for at få et godt trip, og du finder nok din egen måde at få mest muligt ud af dine trip på
Hvis du ikke har trippet længe, er det måske en god ide at starte med lav dosis og så redosere over nogle gange.
Jeg er spændt på at høre hvordan det går for dig!