Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 28 mar 2024 18:01


Alle tider er UTC + 1 time [DST ]




Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Næste
Forfatter besked
Indlæg: 28 okt 2019 12:50 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 aug 2012 11:13
Indlæg: 36
Geografisk sted: Vestegnen
Tak for svar, øv det var ærgerligt, skal jeg så enten dyrke selv eller finde dem i naturen for at anskaffe
dem, eller findes der andre muligheder?

Er det MEGET risikofyldt at trippe alene??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2019 13:58 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
Nej hold dosis nede så skulle der ik være den store risiko


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2019 14:05 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Altså der er da klart nogle risikoer ved at gøre det alene, især hvis man er ny

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 okt 2019 14:57 
Offline
Insane psychedelia user!

Tilmeldt: 18 mar 2014 21:14
Indlæg: 2744
“Har prøvet svampe et par gange i min ungdom”


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2019 11:36 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 aug 2012 11:13
Indlæg: 36
Geografisk sted: Vestegnen
Min plan er at tage lidt mere end bare hyggestadie, er der noget særligt jeg skal være opmærksom på?
Og evt nogle med råd til hvordan jeg ka gøre min oplevelse bedst mulig??


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2019 14:55 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Det ville være en god ide at have nogen klar, som man kunne ringe til, hvis man fik det dårligt. Ellers er mit bedste råd bare at mærke godt efter indeni dig selv på dagen

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 okt 2019 21:49 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 aug 2012 11:13
Indlæg: 36
Geografisk sted: Vestegnen
Det lyder fornuftigt, jeg vil have nogle jeg ka ringe til og ellers mærke supergodt efter inde i mig selv.
Nu er den store udfordring bare Hvordan jeg skal få fat i dem. Har været ude og lede uden held
Og staden sælger ikke mere.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 30 okt 2019 05:32 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Der er saa meget information derude, du kan drage brug af. Laes saerligt op paa "set & setting".

Jeg ville nok holde dosis lav den foerste gang eller to. Du har formentlig en nogenlunde forstaaelse af, hvad det vil sige at trippe.
Men da det er mange aar siden, kan oplevelsen godt vaere markant anderledes end foer. Det gaelder isaer, naar man tripper alene.
Der kan du for alvor faa lov at granske i dit sind og psyke. Hvis oplevelsen er undervaeldende, kan du altid redosere igen nogle dage senere.
Tolerancen for psilocybin stiger lynhurtigt, men den falder ogsaa hurtigt.

Naar du skal trippe, saa soerg for at du har faaet overstaaet alle dagens goeremaal. Du boer sikre dig, at du ikke pludselig bliver forstyrret af uvedkommende; naboer eller bekendte, der pludselig banker paa doeren. Virkelig soerg for at du kan vaere dig selv og for dig selv.
Goer dit trip-omraade rent og nydeligt. Selvom man til dagligt kan faerdes i rod, kan det let blive forstyrrende, naar man tripper balls. Personligt tripper jeg med bind for oejenene og oerepropper for at komme helt ind i psyken, og undgaa omverdenen.

Fjern alle redskaber, der potentielt kan goere skade paa dig. Det gaelder knive, vaaben, medicin, glas, spejle. Laeg det hele langt vaek.
Eftersom du er temmelig uerfaren, kan det ogsaa vaere ideelt at have et benzodiazepin eller et anti-psykotikum liggende.
Det skal kun anvendes som en absolut sidste udvej, hvis du foeler, at du er ved at faa et alvorligt psykisk knaek.
At lukke ned for et ubehageligt trip uden at opnaa erkendelsen og accepten kan foere til angst og depression paa laengere sigt.

Skulle du faa et ubehageligt trip, saa lad vaere med at kaempe imod. Accepter foelelsen, lad dig flyde med og husk paa at det overstaaet inden for faa timer.
Her kan mindfulness og meditation- og aandedraetsoevelser vaere til hjaelp.

Jeg tripper personligt kun alene. For mig er der langt stoerre risici forbundet ved at vaere sammen med andre, da jeg ikke kan forholde mig til andre, da der i forvejen er saa mange sanseindtryk. Dog er det en rigtig god ide at have en ven, du kan ringe til, og som evt. kan komme dig til undsaetning, hvis det hele skulle braende paa.

Det skal sgu nok gaa, men laes grundigt op paa det.

Angaaende anskaffelse, kan du koebe grow kits online. De er desvaerre ikke helt lovlige, men er meget lette at gaa til.
Inden for 2-3 uger har du en stor portion svampe. Du skal blot fugte og lufte kittet dagligt - meget nemt.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 31 okt 2019 14:16 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 16 aug 2012 11:13
Indlæg: 36
Geografisk sted: Vestegnen
Tak hindbær
Super gode råd - jeg vil bestille et growkit og undersøge så meget som muligt inden jeg kaster mig ud i det.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 28 jun 2020 14:05 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 28 jun 2020 13:58
Indlæg: 3
Hej allesammen

Jeg har for nyligt skaffet 5 gram Golden Teachers, men desværre er de så tørret, at jeg har svært ved at vurdere, hvorvidt de faktisk er Golden Teachers. Jeg har købt dem af en random dealer, men vil være helt sikker på, hvad jeg har i hånden, inden jeg propper dem i kæften. Ringer nedenstående billeder nogle klokker, eller hvad?

https://imgur.com/a/DbmBgdP


Top
 Profil  
 
Indlæg: 13 jul 2020 23:22 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 13 jul 2020 23:18
Indlæg: 1
Hey jeg købte nogle svampe fra en dealer her for ca 6 dage siden, de har bare lagt i en drug bag i en jakke, problemet er at der er kommet en slags mug på tror jeg det er på overfladen er nogle af dem.
Mit spørgsmål er kan de stadig spises? det skal siges at svampene ikke er dækket af det det er bare nogle få steder, på de steder er svampene også blevet lidt bløde, smagte på det og det smager stadig som svampe plejer.
Mvh Earl sweatshirt


Top
 Profil  
 
Indlæg: 14 jul 2020 03:20 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Formentligt kan de godt spises, men det ville godt nok vaere traels at blive syg og daarlig, mens man tripper.
Du doer nok ikke, men du skal vaere beredt paa, at du godt kan faa ondt i maven.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 16 jul 2020 12:34 
Offline
Medlem

Tilmeldt: 08 jun 2020 15:45
Indlæg: 131
potsize, jeg er spændt på at høre hvordan det går med rygestop via trip. Jeg har selv haft success med det, men begyndte desværre at ryge igen efter noget tid, indtil jeg omsider fik lagt røgen helt bag mig.

Med tiden er det blevet sådan at jeg kun tripper alene, og det har i den grad ændret mit forhold til psykedeliske stoffer. Førhen var det bare endnu et redskab til at blive påvirket, men jeg får i dag langt mere ud af mine trip.
Jeg har et par gange fået lov til at se min tankegang, vaner og væremåde fra en objektiv vinkel, og jeg har kunnet kigge på nogle af mine tankemønstre og vaner (som f.eks. rygning), og fuldstændig ændre forhold til dem.
Det er dog ikke altid at jeg når hen i det stadie hvor jeg objektivt kan "vandre" rundt i min underbevidsthed og se tingene i et nyt lys. Og hvis jeg prøver at tvinge trippet hen hvor jeg gerne vil have det, virker det som regel ikke.
Men samtidig synes jeg godt at man kan prøve at dirigere det henimod et formål, som f.eks. at stoppe med at ryge. En ide kunne være at prøve at skrive nogle punkter ned på en seddel, som du gerne vil gennemgå når du bliver påvirket. Men samtidig acceptere hvis det ikke lige fungerer, og så bare få det bedste ud af trippet alligevel.
Yderligere vil jeg anbefale ikke at starte ud med at prøve at dirigere trippet. Start med bare at have det sjovt, hør noget psykedelisk musik og bare føl dig hjemme i trippet. Når du så når et punkt hvor du føler dig sikker og rolig i trippet, kan du eventuelt begynde at gennemgå nogle punkter, såsom "hvorfor ryger jeg egentlig?".

Jeg går ind i mine trips med den attitude at jeg bare gør det for at have det sjovt, og hvis der så følger noget selvindsigt eller lignende med, så er det bare en bonus. På den måde er der ikke noget pres for at skulle opnå noget, og min hjerne er mere tilbøjelig til bare at give slip og lade sig rive helt med.

Jeg forbereder mine trips ved at købe nogle øl samt lækre ting som chips, sodavand osv. Jeg ved af erfaring at det kan give ubehagelige oplevelser at tage telefonen, så jeg slapper bedre af hvis jeg på forhånd slukker den eller i hvert fald sætter den på lydløs.

Alle disse punkter er bare min måde at gøre tingene på, og er blot forslag til hvordan du kan gøre, men du behøver selvfølgelig ikke gøre præcis som mig for at få et godt trip, og du finder nok din egen måde at få mest muligt ud af dine trip på :-)

Hvis du ikke har trippet længe, er det måske en god ide at starte med lav dosis og så redosere over nogle gange.

Jeg er spændt på at høre hvordan det går for dig! :-)


Top
 Profil  
 
Indlæg: 10 sep 2020 19:53 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 nov 2019 20:43
Indlæg: 4
Hej.

Jeg har en aftale med en kammerat i morgen, hvor vi vil lede efter SN og vi har ikke mulighed for at tørre dem (særlig meget) inden indtagelse i morgen aften.
Er der nogen problemer overhovedet ved at indtage dem rå og friske?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 11 sep 2020 10:02 
Offline
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Tilmeldt: 26 jun 2009 11:55
Indlæg: 2306
Geografisk sted: Casa Tranquila
Skummetmælk skrev:
Hej.

Jeg har en aftale med en kammerat i morgen, hvor vi vil lede efter SN og vi har ikke mulighed for at tørre dem (særlig meget) inden indtagelse i morgen aften.
Er der nogen problemer overhovedet ved at indtage dem rå og friske?


Nope det er så fint, sørg for at der ikke er jord på og du er good to go. Er i erfarne trippere? SN er en stærk lille svamp, så i skal helst have styr på dosen og det er lidt sværere når de er friske. Hvis i er nybegyndere ville jeg derfor anbefale at starte langsomt ud og spise omkring 20 normal størrelse svampe. Det var i hvert fald rigeligt da jeg prøvede det første gang. Hvis i finder en masse store SN, så skal i selvfølgelig skrue ned for antallet. Hvis de så ikke virker nok efter en time, kan man jo spise lidt flere.

Forresten så synes jeg i skal smide et billede op her eller i en af facebookgrupperne "psykedelisk fælleskab" eller magic mushroom danmark. Der er rigtig mange der ikke kan finde ud af at kende forskel på de forskellige svampe i DK og der findes jo direkte giftige svampe.

_________________
«Jeg tror, det er vigtigt med oplevelser, der taler til vores sanser, noget, der befrugter vores fantasi, som nærer tanken, og som kan gøre vores verden større.
Det er slet ikke så unyttigt endda.»
HKH Margrethe ll af Danmark


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2020 18:28 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 19 nov 2019 20:43
Indlæg: 4
Hey dudes.

Jeg kan ikke huske hvilken dag, men indenfor den sidste uges tid var der en morgen jeg kunne se at der havde været frost om natten. Er sæsonen så officielt forbi, eller er der stadig en chance for at finde SN?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 29 sep 2020 21:11 
Offline
Moderator
Brugeravatar

Tilmeldt: 11 mar 2010 13:47
Indlæg: 2814
Geografisk sted: Kolding
Skummetmælk skrev:
Hey dudes.

Jeg kan ikke huske hvilken dag, men indenfor den sidste uges tid var der en morgen jeg kunne se at der havde været frost om natten. Er sæsonen så officielt forbi, eller er der stadig en chance for at finde SN?

nattefrost er en gammel myte, der er stadig masser sæson

_________________
Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 JEG HADER MIN FORSTAND, SÅ JEG SNIFFER HVAD JEG KAN Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍 Manji 卍


Top
 Profil  
 
Indlæg: 17 feb 2021 23:57 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 feb 2021 23:30
Indlæg: 2
Hej :)
Jeg har fået lyst til at prøve svampe for første og har fundet en hjemmeside i Holland som har nogen forskellige svampe grow kits.
Jeg har forsøgt at læse om de forskellige arter og nogen egner sig bedst til nybegyndere.. Har luret lidt på Ecuador..
Mit spørgsmål er hvilket grow kit kan anbefales?


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2021 00:33 
Offline
Dedikeret medlem
Brugeravatar

Tilmeldt: 12 jun 2010 23:00
Indlæg: 1268
Geografisk sted: Køleskabet
Der er generelt ikke den helt store forskel på de grow kits, som bliver solgt kommercielt. De er alle en variant af Cubensis-svamp.
Jeg tror, at det er svært at gå galt i byen. De mest solgte er umiddelbart Golden Teacher og B+.


Top
 Profil  
 
Indlæg: 18 feb 2021 02:03 
Offline
Junior medlem

Tilmeldt: 17 feb 2021 23:30
Indlæg: 2
Okay. Perfekt. Jeg takker :)


Top
 Profil  
 
Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 682 indlæg ]  Gå til side Foregående  1 ... 30, 31, 32, 33, 34, 35  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]


Hvem er online

Brugere der læser dette forum: Ingen og 25 gæster


Du kan ikke skrive nye emner
Du kan ikke besvare emner
Du kan ikke redigere dine indlæg
Du kan ikke slette dine indlæg

Søg efter:
Hop til:  
cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group
Danish translation & support by Olympus DK Team