Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Hemmelig destination
har haft mit første svampe project kørende i nogen tid nu, så virkede det som om der kom for meget fugt til svampene, en af pins'ene kom der en stor hvid kugle i bunden af, så jeg valgte at bare lette låget på min bedroller og lade dem stå til i dag, dvs 24 timer låget bare har været lettet... nu er kagerne så mere eller mindre tørre, svampene er blevet tørre og selve pins'ene er hatten blevet sort ...

hva F*** I SAT** I HELV*** ska jeg gøre :( ?
har fugtet det hele med en forstøver så de får noget nærring i håb om at de vil blive levende eller ER levende stadig, håber ikke kagerne er døde da jeg har brugt en del tid på det. ska lii siges at jeg har holdt tempreturen omkring de 25-28 grader via en varmeplade til et terrarie og de har fået en anelse lys via en diode koblet på en mobil oplader, de har gro'et lidt underligt fordi det åbenbart ikke er lys nok..

har billeder fra før det skete, og ka godt tage noget efter billeder, hvis det gør det lidt nemmere, men ska lii vide hvordan jeg gør så i ka se billederne herinde og hvilken side jeg ska oploade til :)

Senest rettet af Bong-Kris 28 okt 2009 22:27, rettet i alt 1 gang.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: kbHoe
Guide til brug af billeder

Medlem
Brugeravatar

FØR BILLEDER

Billede
Billede
Billede

EFTER BILLEDER

Billede
Billede
Billede

så har jeg valgt at dunke kagerne efter jeg har plukket
de svampe og pins der var, og smidt aborterne ud.

fik at vide af røvsnaps det ikke var kontaminering
så de sku bare dunkes, skete på denne facon

Billede

Valgte nogle kopper, fordi der passede de perfekt i os
med en go del vand, og så glas ovenpå til at holde dem
nede under vandet

OG så lii et billede af den første sjuskede høst

Billede

og så vil jeg benytte lejligheden til at sige
STOOOOORT tak til røvsnaps for hjælp med sporeprint
og alt den dejlige viden :D !!

Medlem

Selv tak :D

Hurra for os der ikke bruger økologisk rugmel!!

Medlem
Brugeravatar

hell yeah, ud med det øko pis 8D !!

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Ser godt ud! Håber at næste flush går lidt bedre.

Jeg får helt lyst til selv at give mig i kast med lidt mere avanceret svampedyrkningen efter at mit growkit er færdigt.

Hvor har du din bedroller stående? Er det fint nok at ligge den ind under sengen?

Medlem
Brugeravatar

BehindMind skrev:
Ser godt ud! Håber at næste flush går lidt bedre.

Jeg får helt lyst til selv at give mig i kast med lidt mere avanceret svampedyrkningen efter at mit growkit er færdigt.

Hvor har du din bedroller stående? Er det fint nok at ligge den ind under sengen?

hehe håber jeg fanme os :D ellers må jeg lave en ny omgang glas :P ..
min bedroller står inde i mit tøj skab, nede i bunden, så en varmeplade på bunden, et stykke vinyl og et fhm blad og så til sidst bedrolleren ovenpå, så passer temp.en ihvertfald for mig :D .. avanceret er sq os lidt sjovere, regner med at når jeg får lidt ekstra kroner i pungen så ska jeg ka købt dioder der udsender den rigtige bølgelængde de ska ha, og så modificere en akvarie pumpe med et filter (ka ikke huske hva filter det er) så den filtrere alt luft svampene får, så tror jeg ikke det KAN blive vildere :D

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Når du er færdig med at dunke, så kan jeg anbefale dit at smide et 2cm lag vermiculite eller perlite i bunden og mætte det med vand, så kan du smide dine kager ovenpå et stykke sølvpapir. Det holder en god luftfugtighed i din bedroller - noget som fire små kager har meget svært ved.
Det skulle sikre de ikke tørrer ud eller drukner :)

Medlem
Brugeravatar

Ariaji skrev:
Når du er færdig med at dunke, så kan jeg anbefale dit at smide et 2cm lag vermiculite eller perlite i bunden og mætte det med vand, så kan du smide dine kager ovenpå et stykke sølvpapir. Det holder en god luftfugtighed i din bedroller - noget som fire små kager har meget svært ved.
Det skulle sikre de ikke tørrer ud eller drukner :)

hehe man ka ikke se det på billedet mend der er vand i bunden af bedrolleren (met 2 låg brintovilthe i) og fungerede godt nok...

men tænkte på, jeg er sq for doven til at lufte ud og gider ikke bruge alt vermculitten til at ligge i bunden, er der anden måde jeg ka gøre så der ikke blir for fugtigt dernede ? overvejer at lave et stort hul i hver sin side af bedrolleren, og så klaske en cdlomme for hullet som filter :)

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
H2o2 nedbrydes meget hurtigt.. så det er ikke effektivt som anti-bakteriel middel på den måde. Du kan bruge en ordentlig bunke salt i bunden.
Risikoen for diverse sjove ting OG at kagerne får det for fugtigt vil også blive kraftigt formindsket ved at bruge vandmættet perlite og ikke fritstående vand - hvis det er korrekt forstået det er det du har nu.

Medlem
Brugeravatar

Schhhvamp skrev:
H2o2 nedbrydes meget hurtigt.. så det er ikke effektivt som anti-bakteriel middel på den måde. Du kan bruge en ordentlig bunke salt i bunden.
Risikoen for diverse sjove ting OG at kagerne får det for fugtigt vil også blive kraftigt formindsket ved at bruge vandmættet perlite og ikke fritstående vand - hvis det er korrekt forstået det er det du har nu.

javel ja, har dog desværre intet perlite, men må op på plante skolen og købe en ordentlig sæk af det stads så :P

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Det er i hvert fald den letteste løsning, hvis du ikke vil bruge en forstøver et par gange om dagen, selvom det samlede tidsforbrug jo ikke behøver overstige 5 minutter om dagen.

Tillykke med svampene i øvrigt. Lækker høst!

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 12 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]