Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive
Jeg har nu testes mine svampe og nogle virker,nogle gør ikke???

Derfor prøvede jeg at skære nogle over, for at se om de blev blå.
Nogle var der meget farve i,andre slet ingen farve (se foto)
http://img98.imageshack.us/img98/7929/pa261277g.jpg

De er alle dyrket på samme måde (efter pf-tek part 1-4 på you tube)
http://www.youtube.com/watch?v=ZHJQrsZF ... re=related
Har i nogle bud på hvad der sker?
Hvad jeg gør forkert?

Det er ca. 35%-50%, der bliver blå

Stjansen

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Du gør helt sikkert ikke noget forkert. Men du kan jo altid prøve med en ny strain næste gang.

Der er normalt ikke nogen grund til at gå så højt op i blåning da det afhænger af andre ting end bare psilocybin/psilocin. Det er primært en hjælpende indikator til identifikation i naturen. " The presence of the bluing phenomenon itself, however, reveals nothing about the type and quantity of any specific indole compound that may be present in gilled mushrooms."-Dr. Jochen Gartz
(læs mere i mit indlæg på side 13 i "Spørgsmål til growkits/growbox" tråden, man kan desværre ikke linke til en enkel post)

Du kan sagtens have ekstremt potente svampe, der ikke blåner særligt meget. Jeg har noteret forskelle i blåning i forskellige grows med samme strain, men intet mærket til forskelle i potensen.

Har du prøvet at spise dem?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Skive
Hej Schhhvamp.
Jeg kører med 2 strains, nemlig Cambodia og mazatapec og begge opfører sig på samme måde!

Har ikke prøvet at spise dem efter jeg har konstateret hvilke der bliver blå, men før og der var mange der ikke virkede.

Jeg har flere kasser i gang så kan prøve mig lidt frem med lys/mørke,fugtighed,udluftning, hvis der er nogle der har en mening om dette, men det tror du altså ikke, der kan være årsagen...

Stjansen

Dedikeret medlem

Schhhvamp skrev:
læs mere i mit indlæg på side 13 i "Spørgsmål til growkits/growbox" tråden, man kan desværre ikke linke til en enkel post

Det kan man nu godt. Her er f.eks et link til den nævnte post. :)

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Stammer de fra samme "batch", dem der virker og dem der ikke gør? For hvis det er fra hver sit batch så kan det være at du har dyrket dem med klonede kulturer/printe, for der er kun en vis antal gange man kan dyrke klonede svampe inden de bliver sterile. Kan ikke lige huske hvilket antal. Men ja, få testet om der er effekt ved dem der ikke blåner, så vi har noget at gå ud fra.
De faktorer du nævner har ikke noget at gøre med psilocybin/psilicin-indholdet at gøre, det er kun størrelsen det påvirker. For alkaloidet skal man ændre på mediet, men eftersom du har dyrket dem vha. PF-tek burde det ikke påvirke det. Det må altså være genetikken der er noget galt med, så at sige. Derfor kan det være et afgørende spor at vide om der er virksomme og uvirksomme svampe fra samme batch.

Men i hvilken dosage har du afprøvet dem?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]