Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Hey alle sammen. :)

en af mine venner og jeg har snakket om at tage ud og plukke(hvis vi finder nogen)
men lige nu her siger han til mig at de er døde nu fordi der har været 2 frostnætter i træk.
er det rigtigt?
har også hørt at hvis de ligger for længe, kan man ikke få en virkning ud af dem. er det rigtigt? :D

tak for svar, hilsen FredeD :D

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Et brostenskast fra Staden
Det kommer an på hvor meget frost de har fået. For nogle dage siden fandt jeg en del med frostskader, der hvor landskabet gav anledning til lavere temperaturer. De marker der lå bedre beskyttet havde masser af spidse.
Gå efter græssets farve, hvis det grønne lange er hvidt har det fået frost og svampene i det område kan være ret så smattede :)

Hvis de ligger for længe i varme, fugt og ude i luften så bliver de nedbrudt ja. Men svampe kan sagtens virke flere år efter hvis de opbevares korrekt.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Østjylland
Xpert skrev:
Det kommer an på hvor meget frost de har fået. For nogle dage siden fandt jeg en del med frostskader, der hvor landskabet gav anledning til lavere temperaturer. De marker der lå bedre beskyttet havde masser af spidse.
Gå efter græssets farve, hvis det grønne lange er hvidt har det fået frost og svampene i det område kan være ret så smattede :)

Hvis de ligger for længe i varme, fugt og ude i luften så bliver de nedbrudt ja. Men svampe kan sagtens virke flere år efter hvis de opbevares korrekt.

mange tak. er lidt i tvivl om landskabet der hvor jeg bor, men jeg giver det en chance. :D

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 3 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]