Schhhvamp skrev:
Røvsnaps skrev:
Så vidt jeg ved er bare et par sekunders lys er nok til at signalere til myceliet at det skal gå i gang med at pinne, men de har været hermetisk forseglet eller hvad? Det er selvfølgelig meget muligt at historien om lys og cubensis-pinning ikke er sand, selvom jeg godt nok mener det blev undersøgt i en PhD afhandling engang i 1970erne!! Men det kan være det er en and.

I øvrigt, hvis du har et billede, gad jeg godt se de en af de der blege svampe.

De har ikke været hermetrisk forseglet, bare pakket ind i sølvpapir, så lidt luft har der jo kunne komme ind og ud, men det er jo ikke meget. Men jeg kan garantere dig for at de kan pinne uden lys

også i den grad!

Jeg vil selvfølgelig ikke udelukke at de kan have fået lys i 5 sek på et tidspunkt, jeg har jo kigget til dem af og til. Hvis et par sekunder kan være nok, kan dette sagtens være årsag til det.
Sjovt du siger det med billedet, for jeg plukkede faktisk en igår fra en kage jeg havde forsømt, jeg opdagede det først da en svamp voksede igennem sølvpapiret. Jeg har et billede af den herunde sammen med en svamp fra samme strain, bare fra en kage der har fået lys. Det er Psilocybe Cubensis Equador
Bemærk svampen til højre er meget hvid og har næsten vokset rundt om sig selv før den fandt vej ud

Den er i øvrigt sprækket over det hele, jeg regner med at det er fordi den ikke har fået fugt nok da den stak hovedet ud af glasset.