Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:52

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Nu skal jeg ha en. Jeg ville gerne ha en ordenlig en (15-21 liter) men de er ikke økonomiske, da de stort set er umulige at få fat i herhjemme.

Hvad er jeres erfaring med de små (6-8 liter)?

Evt. hvad slags glas bruger I og hvor mange af dem kan i fylde i jeres trykkoger?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Køge, og øst for Jylland
Jeg bruger en 6 liters og der kan jeg have 6 stk i, men det kommer jo an på hvor store dine glas er og hvordan formen på dem er... Hvis du har lyst til luksus så er det en All American Pressure Cooker du skal have fat i de går helt op til omkring de 38 liter, Men de koster.. ;oD

Senest rettet af Mightyper 01 okt 2009 15:15, rettet i alt 1 gang.

Medlem
Brugeravatar

Hvor stor er dine glas?

Gad godt en All American, men ja de er lidt dyre...

Medlem
Brugeravatar

uhaa i ml ved jeg det sku ikke rigtig vil skyde på de er på 350 ml ca men de passer også dumt i formen.. Ja dyre regnede lidt på det hvis man skal have en hjem på de der 38 liter kommer den til at koste et pænt stykke over 3 af de lange, så heller koge en gang mere med den jeg har.. ;oD

Medlem
Brugeravatar

Mightyper skrev:
uhaa i ml ved jeg det sku ikke rigtig vil skyde på de er på 350 ml ca men de passer også dumt i formen.. Ja dyre regnede lidt på det hvis man skal have en hjem på de der 38 liter kommer den til at koste et pænt stykke over 3 af de lange, så heller koge en gang mere med den jeg har.. ;oD

Ja præcis, kog flere gange. det tror jeg ogs det bli'r til her. overvejer en 8,5 l

Medlem

Suekichi skrev:

Ja præcis, kog flere gange. det tror jeg ogs det bli'r til her. overvejer en 8,5 l

Jeg har selv sådan en 8.5 L trykkoger. Det er min nye bedste ven, fik den for et par uger siden. Bruger ikke glas, men koger rugkerner i poser md 2L af gangen, det er bare noget der virker.

Jeg er sikker for at du vil blive glad for sådan en :D

Hvis det er den samme model som min, er den meget høj, har selvfølgelig også haft lidt glas i den, og de små syltetøjsglas kan stå i to lag, jeg havde kun 5 i, men der kunne godt være 10!

Medlem
Brugeravatar

Røvsnaps skrev:
Suekichi skrev:

Jeg har selv sådan en 8.5 L trykkoger. Det er min nye bedste ven, fik den for et par uger siden. Bruger ikke glas, men koger rugkerner i poser md 2L af gangen, det er bare noget der virker.

Jeg er sikker for at du vil blive glad for sådan en :D

Hvis det er den samme model som min, er den meget høj, har selvfølgelig også haft lidt glas i den, og de små syltetøjsglas kan stå i to lag, jeg havde kun 5 i, men der kunne godt være 10!

I poser, det var smart.. Men bruger du nogle spec. poser(evt google foreslag) ;oD ???? har selv overvejet at gøre det nemlig men er bange for at de bare går i stykker hvis de ikk er beregnet til det..

Medlem

Mightyper skrev:
I poser, det var smart.. Men bruger du nogle spec. poser(evt google foreslag) ;oD ???? har selv overvejet at gøre det nemlig men er bange for at de bare går i stykker hvis de ikk er beregnet til det..

Lige for tiden bruger jeg nogle der hedder "Mushroom Cultivation Bags" Det tog noget tid at finde dem, for de fleste steder sælges de med fyld, men jeg køber dem tomme og fylder dem selv. Du kan også finde poser i et supermarked som kan tåle at blive kogt. Grunden til at jeg bruger de specielle for tiden er at jeg lige bestilte dem sammen med at masse andre ting bare for at prøve dem. Men almindelige varmefaste poser er billigere og lige så gode. Hvis uheldet er ude og du prøver en forkert pose er det ikke verdens undergang! Mulighedderne er mange:P

Jeg overvejer at lave en beskrivelse af mit grow og metode med billeder da den udskiller sig fra mange andre metoder, især vedrørende sterile arbejds forhold eller mangel på samme :D

Medlem
Brugeravatar

Røvsnaps skrev:
Jeg overvejer at lave en beskrivelse af mit grow og metode med billeder da den udskiller sig fra mange andre metoder, især vedrørende sterile arbejds forhold eller mangel på samme :D

Ja, gør endelig det :rocking:

Går og fundere over det samme.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]