Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:58

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

håber lige i kan hjælpe?
jeg har købt en magic rye mushbac, sådan en hvor der ligger sterilt rug i en plastikpose med en gummiprop hvor skyder svampesporrene ind i gennem. og så noget vermiculit.

jeg ved at der skal være mellem 25-28 grader under processen når Myceliet skal gro. men hvor varmt skal der være for at svampene skal gro? nogen steder her inde skrives der 25-28 grader og andre skrives der ved stue temp.

så er der en anden ting.
hvad er best at gøre for at få mest ud af det? der står der hvor jeg har købt det, man kan gøre der på forskellige måder f.eks. tag det ud af posen når det er tilgroet med Mycelie og fordele det ud i bøtter og gøre nogle forskellige ting med vermiculiten og så er der også andre metoder. men problemet er selvom jeg bruger et oversættelseprogram(da det står på engelsk) er de forskellige fremgangsmåde stadi ikke helt forstålige og jeg vil sku gerne gøre det rigtigt første gang

hilsen AYAHUSCA

ps hvordan opbevare man svampesporre der er i en sprøjte bedst?

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Aalborg
Hvilken strain skal du dyrke? ved fruiting af cubensis svampe er det fint ved stue temp ;)

Junior medlem

cubensis cambodia! læste det var dem der gav det største udbytte.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Hvis du ikke allerede har fundet ud af det, så søg herinde på casing. Så finder du ud af hvordan du kan gøre med din vermaculite; den skal i et tyndt lag ovenpå, for at give fugt og modstand til din fungi. Og når dit rug er gennemkultiveret, så kan du enten lade det være i posen, eller som du selv siger: smide det i nogle bakker.
Hvis du vælger at lade det blive i posen, så husk at afskærm bunden, så der ikke vokser svampe nedad og andre trælse steder. Det samme med bøtterne, naturligvis.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]