Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 14:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

http://www.youtube.com/watch?v=yXtK_Iaw ... re=related

det hele virker meget fint og har tænkt mig at prøve det her nu for skal i gang med en ny omgang, men er der nogen af jer der har nogen ide om hvad temperaturen skal være i de 4 uger.

Medlem
Brugeravatar

Stuen temp virker det som om. Tror almindelige incubation temp er fint nok, 25-30 grader.

Medlem
Brugeravatar

ja det er det, og jeg har allerede en varmekasse. så ville lade dem stå der i alligevel, hmm eller måske begge dele, jeg kan jo også have en enkelt stående i et skab. eller tror du det er fjollet.
det er mere hvis det ikke virker i varmekassen.
selv om jeg ikke kan se en grund til at det ikke skulle

Medlem
Brugeravatar

experimentere med det... har du muligheden, så brug den.

Det eneste der er, er hvor lang tid der tager... han mener altså 4 uger er rigeligt i et skab. Så tag den derfra, og find via egen erfaring om det tilpasser dig og dine svampe. Det eneste jeg kan gi dig er, søge for at mycelium'et kan ånde, prik huller i sølvpapiret som han gør. så tror jeg du nok ska finde ud af det. :wink:

hold os opdateret. jeg er ret interesseret i at høre hvordan det ud arter sig. det virker som en go måde at gro på. jeg er i det hele taget ret glad for http://www.youtube.com/user/ShroomCity

han kommer med en no-bullshit tilgang til tingene.

held og lykker med det. Og husk, det er sq ik så svært når man først er igang :wink:

Medlem
Brugeravatar

pis også, da trykkogeren var i gang faldt jeg i søvn, satte enda mit vækkeur fordi jeg vidste jeg var træt, men glemte bare at sige ja til at den skulle ringe, så da jeg fandt ud af hvad tiden var fes jeg op og slukkede, så de har fået en time for meget i tryk kogerne, hvad siger i skal jeg starte forfra, er det for meget smat der er i

Junior medlem

batik skrev:
pis også, da trykkogeren var i gang faldt jeg i søvn, satte enda mit vækkeur fordi jeg vidste jeg var træt, men glemte bare at sige ja til at den skulle ringe, så da jeg fandt ud af hvad tiden var fes jeg op og slukkede, så de har fået en time for meget i tryk kogerne, hvad siger i skal jeg starte forfra, er det for meget smat der er i

hvis det er smattet sammen så du kan se der ikke er luft og mellemrum altså fluffy,luftigt,vermiculite agtigt .. så kan det snildt forsinke myceliet og hvis det er helt tæt smattet specielt i bunden vil det ikke koloniseres selvom du stadig kan bruge det koloniserede.. men hvis det stadig ser ud som da du puttede det i glasset sådan nogen lunde burde der ikke ske noget, så du da sikker på det heelt sterilt

Junior medlem

heh kan se du nok har brugt dem, eller lavet nye glas

Medlem
Brugeravatar

Macdavis skrev:

hej undskyld jeg først svare nu..
har ikke set din meddelelse.. det er ikke glas jeg bruger.. det er sådan nogle bakker.. du kan se det i videoen, øverst i indlægget..
men har ikke kunne se det... så har bare prøvede.. og håber på det bedste... går og venter på mine små børn, og håber det ikke er for smattet

Junior medlem

batik skrev:
Macdavis skrev:

hej undskyld jeg først svare nu..
har ikke set din meddelelse.. det er ikke glas jeg bruger.. det er sådan nogle bakker.. du kan se det i videoen, øverst i indlægget..
men har ikke kunne se det... så har bare prøvede.. og håber på det bedste... går og venter på mine små børn, og håber det ikke er for smattet

jeg skrev igår så det skam hurtigt svaret, hvis du har kogt rugkerner 1time for meget er det nok ikke så godt men håber det går godt:D .

Medlem
Brugeravatar

hmm skrev jeg ikke det... det troede jeg, jeg havde... øøøhm...
jeg trykkogte en ny potion..
men det var lidt pussigt ser du, denne gang blev bunden helt sort, det gjorde den ikke første gang da jeg faldt i søvn..
men altså hvad vælger man mellem pest eller kolera..
men vi får jo af se hvad der sker nå jeg åbner dem...
lige meget hvad er det bare fedt at gå og vente, og se hvad der sker.. i sær nå man prøver noget nyt

Medlem
Brugeravatar

Jeg blev ret interesseret i denne måde at gro på, så jeg prøvede den. Brugte BRF istedet for rug kerner. Jeg lod bakken stå 4 uger oven over et køleskab. Jeg ville have givet den en ekstra uge, men ku ikke vente. Resultatet er et meget sundt og trådet mycelium gro. Håber det måske kan inspirer.
Billede

Medlem
Brugeravatar

nææ det ser dog fint ud.. jeg var så uheldig at der gik hul i min gro-varmekasse, og så kom der fugt ind, så jeg fik en masse mug.. og er lige løbet tør for spore.. men tja op på hesten igen.. og så snart jeg får nye spore, så er det igang igen... kom der noget godt resultat op?

Medlem
Brugeravatar

Det får vi se om nogle uger, lige p.t. ligger den i blød i køleskabet :)

Medlem

Suekichi skrev:
Det får vi se om nogle uger, lige p.t. ligger den i blød i køleskabet :)

Det ser lækkert ud, hvad er det du har gjort ?

Medlem
Brugeravatar

10hi-f9z skrev:
Det ser lækkert ud, hvad er det du har gjort ?

Ja, ik? :wink: Det bare pf tek med leverpostejs bakker istedet for glas.

-Sue

Medlem

er det bare rismel vermiculite metoden du har brugt ? og hvad har du caset med?

Medlem
Brugeravatar

10hi-f9z skrev:
er det bare rismel vermiculite metoden du har brugt ? og hvad har du caset med?

Ja, men der ingen casing involveret. (EDIT: bortset fra, verm er jo mini casing)

Læs tråden :!:

-Sue

Junior medlem

Suekichi -> Du har lavet et almindeligt PF tek mix, med "normal" fugtighed (altså efter diverse guides) og kommet et lag vermiculite over?
Hvordan har du lavet din fruiting? Stillet bakken i en plastkasse med våd perlite? Eller kan casingen holde nok fugt til blot at sætte en pose over (med tyvek filter), som i kommercielle growkits?
Når du dunker, fylder du så bare bakken med vand, sætter den i køleskabet natten over og hælder vandet fra næste dag?

Det her ligner noget jeg vil prøve, så fortæl endelig om resultatet.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 18 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]