Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 21 jul 2025 23:55

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Hej Psy :cheers:

Jeg har været på roskildefestival i tre år, nu her snart mit fjerde og har altid været monster skæv. Sidste år prøvede jeg lsd og det var en rigtig god oplevelse, selvom det kun var ½ mærke. Her i år har jeg været meget glad for svampe og tænker at tage nogle med til roskilde, så ville lige høre hvordan i andre har det med at være på svampe, når der er roskilde?

Og som bonus spørgsmål; hvad plejer i at medbringe på roskilde af drugs? :lol:

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
altså stemningen er jo i top næsten hele tiden, og hvis du selv føler at det er et setting du kan tage og føle på er det helt sikkert en rigtig fed ting at trippe på roskilde.
jeg vil dog mene at en sober ven er utrolig vigtig da man hurtigt kan komme i en klemt situation.

hehe, jeg fylder tasken med skunk, MDMA, LSD og ketamin, og måske en røvfuld lattergas patroner.
men det fede ved større festivaller er jo at man kan bytte drugs og prøve nogen nye ting.

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Blå stue afdeling 2A
[quote="galskabens-gardner"] jeg fylder tasken med skunk, MDMA, LSD og ketamin, og måske en røvfuld lattergas patroner.

- haha konge kommentar :D

Alt hvad jeg skriver her på boardet er baseret på fantasi og forestillinger. Jeg tager intet ansvar for mine udtalelser, ej heller for dine beslutninger baseret her på. Mine holdninger har ingen troværdighed, og bør forstås med kraftig ironi. Jeg har intet personlig kendskab til stoffer, eller folk der tager dem. :)

Mvh.

Kaospilot

Geografisk sted: (Inaktiv)
Hvad er det der gør dén kommentar særligt royal?

Dedikeret medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Et værtshus, nær ved gammel strand
Jespar skrev:

at det er ham på boardet med den største pik der har skrevet det.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: .....
galskabens-gardner skrev:
Jespar skrev:

at det er ham på boardet med den største pik der har skrevet det.

Endnu en konge kommentar - SÅÅÅB

In our memories
Brugeravatar

Geografisk sted: København
Jeg kan kun fraråde stimulanser... sidste år tog jeg en del amfetamin og lidt methamfetamin... Da jeg så gik ind i mit telt, fik jeg øjeblikkelig psykose pga. varmebølgen og ud af den blå luft begyndte jeg at hallucinere så voldsomt, at jeg var overbevist om, at det var virkeligt. De næste 2-3 dage har man så også nedtur, og der er ikke noget værre end nedtur på Roskilde Festival, hvor der er larm 24 timer i døgnet, og folk selvfølgelig er ligeglade med dig.

MDMA er måske en anden snak, det er måske meget fedt... Hvis man styrer sig lidt og har 5-HTP og mad omkring sig.

Havde desuden taget coke med, og det passede heller ikke særlig godt ind. Keta og GHB var dog på menuen stort set hele ugen.

Hvis jeg nogensinde skal til Roskilde igen, så bliver det udelukkende med downers (alkohol, GHB, ketamin) og små mængder psykedeliske stoffer (LSD, 2C-B etc.).

Svampe synes jeg er lidt for weird og for pløret i kroppen til at fungere på på sådan en festival, men det er måske bare min indstilling. Kunne dog godt forestille mig, at et halvt mærke ville være fedt.

Medlem

Jeg har selv taget svampe på langelands festivalen og det var skam en kæmpe succes, tog det om dagen og rendte bare rundt og hyggede mig helt vildt og havde en god griner på :)

Regner selv med at skulle til roskilde, og der kommer den nok til at stå på, Speed, Svampe, Lsd, Keta og så en masse kiks hvis jeg når at få det skaffet.

Medlem
Brugeravatar

Nu har jeg ihvertfald bestilt et par growboxes i dag. Tror i 1 måned er tid nok for dem at komme til danmark og samtidigt gro nok til at jeg kan plukke dem?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det kommer måske til at være lidt knebent, men håb og hold temperaturen højt. Prøv også at kuldechokke dem.

Medlem
Brugeravatar

Undskyld jeg spørger And, men hvordan kuldechoker man?

Hvis de ikke når at blive klar til roskilde, er der jo også resten af sommeren til at nyde godt af dem :) Tror i det bliver et problem, at jeg er væk fra dem i de 8 dage roskilde varer?

Medlem

Ort skrev:

Hvis de ikke når at blive klar til roskilde, er der jo også resten af sommeren til at nyde godt af dem :) Tror i det bliver et problem, at jeg er væk fra dem i de 8 dage roskilde varer?

Hvis de er begyndt at komme op og har fået en fin størrelse ville jeg ikk forlade dem i 8dage, hvis du lige har bestilt dem vil det jo nok være dit andet flush til den tid og de har det altså med lige pludselig at gro fandens stærkt. Jeg vil mene at du godt kan nå at modtage dem og få dem klar til Roskilde, man skal ca beregne 4 uger til de er helt tørre.
er ihvertfald min erfaring.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Rask skrev:
Ort skrev:

Hvis de er begyndt at komme op og har fået en fin størrelse ville jeg ikk forlade dem i 8dage, hvis du lige har bestilt dem vil det jo nok være dit andet flush til den tid og de har det altså med lige pludselig at gro fandens stærkt.man skal ca beregne 4 uger til de er helt tørre.

Jeg er helt enig, udover at jeg ikke ved hvornår roskilde er :D

Men man kuldechoker ved at sætte kittet i køleskabet i en tolv timer og så tager det ud igen. Så tænker myceliet "FROSTEN KOMMER, VI DØR ALLE!" og sætter frugtlegmer med sporer for at kunne sprede sig.

Medlem

Geografisk sted: Snurrestrup
And skrev:
Rask skrev:
Ort skrev:

Hvis de er begyndt at komme op og har fået en fin størrelse ville jeg ikk forlade dem i 8dage, hvis du lige har bestilt dem vil det jo nok være dit andet flush til den tid og de har det altså med lige pludselig at gro fandens stærkt.man skal ca beregne 4 uger til de er helt tørre.

Jeg er helt enig, udover at jeg ikke ved hvornår roskilde er :D

Men man kuldechoker ved at sætte kittet i køleskabet i en tolv timer og så tager det ud igen. Så tænker myceliet "FROSTEN KOMMER, VI DØR ALLE!" og sætter frugtlegmer med sporer for at kunne sprede sig.

1. Dunk kittet i 12 timer
2. Tøm for vand
3. Køl kittet 12 timer i køleskab
4. I pose med kittet, og placeres på et sted med stuetemperatur
- Er ovenstående korrekt fremgangsmåde?

Kan dette gøres i kortere tid i fryser? Eller er det ikke anbefalelsesværdigt?

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Nu skal jeg ikke udtale mig om noget jeg ikke ved særligt meget om, MEN jeg har på fornemmeren at det ikke er så smart at udsætte mediet for direkte frost.
Som And skriver
Citat:
Så tænker myceliet "FROSTEN KOMMER, VI DØR ALLE!" og sætter frugtlegmer med sporer for at kunne sprede sig.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Køge, og øst for Jylland
nosirrom skrev:
Nu skal jeg ikke udtale mig om noget jeg ikke ved særligt meget om, MEN jeg har på fornemmeren at det ikke er så smart at udsætte mediet for direkte frost.
Som And skriver
Citat:
Så tænker myceliet "FROSTEN KOMMER, VI DØR ALLE!" og sætter frugtlegmer med sporer for at kunne sprede sig.

Prøv lige at læse and´s post igennem en gang mere..!!!

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Username skrev:
1. Dunk kittet i 12 timer
2. Tøm for vand
3. Køl kittet 12 timer i køleskab
4. I pose med kittet, og placeres på et sted med stuetemperatur
- Er ovenstående korrekt fremgangsmåde?

Kan dette gøres i kortere tid i fryser? Eller er det ikke anbefalelsesværdigt?

Ja, men du kan sagtens dunke og kuldechoke samtidig, så sparer du 12 timer. Og ja, du kan sagtens kuldechokke i fryseren. Skal det gå endnu hurtigere, så udsæt myceliet for 75 grader indtil det pinner, det går stærkt! :lol:

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Man bør dunke i køleskabet, eller et andet sted med lave temperaturer, men det har ikke som udgangspunkt noget med kuldechok at gøre, men derimod med at forhindre det store flertal af bakterier i at gå amok, som de ville gøre ved stuetemperatur.
Min personlige formodning er at kuldechok er uden betydning, men jeg har godt nok heller ikke "kuldechokket" udover når jeg har dunket i køleskabet. Og det tror jeg ærligt talt ikke der er ret mange, der har.

Teorien om at kuldechok har en positiv effektiv på pinning for Psilocybe cubensis er under alle omstændigheder tvivlsom. Der er vist ligeså mange, der mener at det ingen effekt har, eller at det har en negativ effekt, som at det har en positiv effekt.

I forhold til deres normale habitat - Cubensis vokser jo i troperne/subtroperne, og dens sæson har intet at gøre med at 'vinteren' begynder at komme. Sidstnævnte er et fænomen som hører Psilocybe semilanceata og mange af de tempererede træspisere som Ps. cyanescens/azurescens osv. til. At cubensis ideelt set pinner og sætter svampe ved lidt lavere temperaturer end myceliet vokser ved har igen næppe noget med kuldechok at gøre. Myceliet vokser også fint ved de temperaturer som det pinner ved.

Jeg ville personligt ikke dunke i fryseren. Vandet skal jo være i flydende form for at dunk har en effekt. And, husk lige at skrive Fahrenheit (75 grader?), når du bruger den skala, ellers kan myceliet hurtigt få et fatalt varmechok. ;-)

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: Milano
Mightyper skrev:
nosirrom skrev:
Som And skriver
Citat:

Prøv lige at læse and´s post igennem en gang mere..!!!

Undskyld, men hvad mener du?
Mit svar er til spørgsmålet omkring om man kan kuldechokke i fryseren.
Du må undskylde hvis min logik fejler i at nå dig.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Om shanti skrev:
And, husk lige at skrive Fahrenheit (75 grader?), når du bruger den skala, ellers kan myceliet hurtigt få et fatalt varmechok. ;-)

Det var lige præcis dét jeg mente! En god omgang pasteurisering, det er altid godt. Ligesom at fryse sit mycelium.

Men ja, du har ret i at der ikke kommer frost i deres naturlige habitat, men min tankegang gik således: de sætter frugt ved temperaturfald - mente jeg, for noget skal jo provokere dem til at sætte frugt - og ved at sætte dem ved et så radikalt temperaturfald som dette, ville de måske "panikke" og resultere i eksplosiv vækst. Lidt ligesom med mennesket og efterkrigsårgangene :lol:. Uanset hvad ville det være en test værd; virker det ikke så virker det ikke and that's a shame.

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 56 indlæg ]  Gå til side 1, 2, 3  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]