Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 04:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Køge, og øst for Jylland
Hej der uden.

Lad mig starte med at sige at jeg er TOTALT nybegynder.
:stupid:

Nå med det sagt, jeg "bagte" kager her tirsdag den 7\4 og der er sku begyndt at komme liv i den, så jeg skal jo "snart" til at høste, men jeg ved ikke rigtig hvor høje kasser jeg skal smide kagerne over i..???
Det er Cubensis Ecuador det drejer sig om..??

Hov, lige en anden ting, kager hvor glasset ca er 125ml, hvor mange svampe giver det ca pr flush??? hvis det er til at svare på

Senest rettet af Mightyper 13 apr 2009 09:16, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Cubensis vokser under stort set alle forhold, du kan få svampe selvom du lader kagerne stå i dine glas! (Se evt side 4 under "Svampedyrkning generelt" øverst i forummet, der har jeg skrevet lidt om mine erfaringer med det, og et par links.) Men for at få fine, store svampe og gode print så skulle en 30-40 cm være helt fint. Hvis du ikke kan finde en god høj en, kan du sætte to kasser sammen til een.

Man kan ikke sige hvor mange svampe per kage, men det er også vægten, der er mest relevant. Et skud fra hoften - du kan måske få mellem 20-30g friske svampe per bræk (flush) per 125ml kage i snit. Og med lidt held og god opførsel 3 bræk eller mere per kage.

Held og lykke.

Medlem
Brugeravatar

okay. jeg har prøvet for sjov at lave en kage i en tom slikspand på 1,4 kg. den burde så give ca 10 gange så meget???sådan ca

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
1,4kg eller liter?

Jeg har engang set noget statistik hvor nogen havde målt hvad de fik ud af deres "half pint" kager, som er lidt over 200ml, det var meget tæt på et gennemsnit på 40g per bræk. Det passer også meget godt med det jeg har oplevet, ved lidt mindre kager har jeg fået ~30g frisk, men jeg har ikke ført nogen videnskabelig journal. Men jeg ville ikke tro at relationen er helt lineær når man kommer op i en helt anden størrelsesorden...

Jeg ville skyde på at du får mindre end 10 gange mere ud af det, men større enkeltsvampe, hvis kagen er ok. Det er nu ikke noget jeg ville sætte penge på. Og jeg håber da du får en god høst. :-)

Medlem
Brugeravatar

spanden er 1,4 kg men det er jo med slik i. tror den vejer mere da ris og vand er rimeligt tungt.
Men jeg smider nogle pics når den sætter frugt

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]