Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 04:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 5 indlæg ] 
Forfatter besked
Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Syd for Køge, og øst for Jylland
Hej der uden.

Lad mig starte med at sige at jeg er TOTALT nybegynder.
:stupid:

Nå med det sagt, jeg "bagte" kager her tirsdag den 7\4 og der er sku begyndt at komme liv i den, så jeg skal jo "snart" til at høste, men jeg ved ikke rigtig hvor høje kasser jeg skal smide kagerne over i..???
Det er Cubensis Ecuador det drejer sig om..??

Hov, lige en anden ting, kager hvor glasset ca er 125ml, hvor mange svampe giver det ca pr flush??? hvis det er til at svare på

Senest rettet af Mightyper 13 apr 2009 09:16, rettet i alt 1 gang.

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
Cubensis vokser under stort set alle forhold, du kan få svampe selvom du lader kagerne stå i dine glas! (Se evt side 4 under "Svampedyrkning generelt" øverst i forummet, der har jeg skrevet lidt om mine erfaringer med det, og et par links.) Men for at få fine, store svampe og gode print så skulle en 30-40 cm være helt fint. Hvis du ikke kan finde en god høj en, kan du sætte to kasser sammen til een.

Man kan ikke sige hvor mange svampe per kage, men det er også vægten, der er mest relevant. Et skud fra hoften - du kan måske få mellem 20-30g friske svampe per bræk (flush) per 125ml kage i snit. Og med lidt held og god opførsel 3 bræk eller mere per kage.

Held og lykke.

Medlem
Brugeravatar

okay. jeg har prøvet for sjov at lave en kage i en tom slikspand på 1,4 kg. den burde så give ca 10 gange så meget???sådan ca

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
1,4kg eller liter?