AlruneRod skrev:
Jeg vil mene min intelligens på det punkt er stærk! Men jeg har ikke en særlig god selvtillid. Det er ikke altid at jeg kan li mig selv og tror egentligt ikke jeg vil have nogen større lyst til at stifte bekendtskab med mig, hvis jeg som en anden mødte mig. Hvor stor en indflydelse har det? Min helt klart største frygt er at knække under et trip. Kan du koge alle råd ned til en eller anden gylden sætning, altså hvad mener du er det vigtigste at være opmærksom på når man går ind i trippet? Har engang læst noget med at man bare skal flyde med strømmen. Hvis du kunne uddybe det kunne det være fedt.
Hmmm, der er mere i det, end bare at flyde med strømmen, meget mere. Jeg havde selv nogle selvtillids problemer, før jeg gik ind svampeverdenen, er kommet af med mange af dem, men det kræver at man er bevidst om, hvad det er ved en selv man ikke kan lide. Jeg har i hvert fald haft erfaringer med at komme ind på sådanne ting i svampetrips, når man så er inde i det, kan man beslutte om det er noget man vil lave om på, eller man bare vælger at acceptere det. Men i første omgang handler det om at acceptere sig selv og de ting man ikke kan lide og lære at holde af sig selv på trods af dem, når man har gjort det kan begynde at lave om på dem (når man ikke tripper), men som tidligere nævnt er det en laaaang proces. Du må ikke frygte at knække i et trip, det er essentielt for det at trippe, man skal være klar på ALT også at blive konfronteret med de mørke sider af en selv. En ting som er vigtigt at have i baghovedet inden man går ind i et trip, er at alle følelser er midlertidige, hvor onde og vedholdende de end føles, så vil de gå væk igen; medmindre du er en personligheds type, som hænger sig i de følelser kan de selvfølgelig godt blive siddende i dig i flere dage, ja endog måneder og i visse tilfælde år.
Alrunerod skrev:
Jep. Men hvor meget skal man "flyde" med? Er man bevidst om at det der sker er manipulation. Jeg tror på at alle oplevelser, gode som dårlige (i bund og grund alle gode?), kan bruges konstruktivt. Altså ikke noget med at fortrænge noget for det hele er en del af sig selv. Man er det det samme som at sige at man skal _tro_ på alt det der nu måtte ske? Skal man bilde sig selv ind at det virkeligt sker, for rigtigt at få noget ud af det? Eller kan man godt bevidst undgå at komme ind på noget man ikke bryder sig om og ville det betale sig i forhold til ens psykiske styrke. Har slet ikke nogen fornemmelse af i hvor stor en grad man kan påvirke sådan en tur. Kan man godt styre det i en hvis retning hvis der er en del af sig selv man gerne vil udforske eller skal man bare lade svampene klare det hele, ligge sig ned og tage det som det kommer?
Det er lidt en gråzone du taler om der, for i princippet er der jo ikke manipulation, det er jo dig, din krop og din bevidsthed der skaber de oplevelser, med hjælp fra et stof self. Jeg kan sige det kort, du skal flyde så meget med at du tillader dig selv at blive angst, ikke dermed sagt at du skal opsøge angsten, men hvis den kommer, så nytter det ikke at kæmpe imod. Det er dog lidt svært for mig at snakke om angst, for jeg har kun følt det kortvarigt under trips; jeg vil ikke engang kalde det for angst, da angst er kendetegnet ved, at man ikke ved hvad der skaber den, men har været bange for "ting". Du skal ikke regne med at kunne styre noget de første 2-3-4-5 ja måske flere gange, men personligt synes jeg godt, at jeg kan styre nogle facetter af trippet.
Bliver desværre nødt til at smutte nu, da jeg har en aftale, men hvis du har flere spørgsmål, så skriv endelig en PM, da det vist er kommet til at handle lidt mere om dit trip, end om hvordan det påvirker ens hverdag generelt
Hygge
P.S. Som Om Shanti siger, så vil jeg også på det kraftigtste anbefale dig, at du tripper sammen med venner og bekendte de første par gange, helst nære venner.