Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 09:43

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem
Brugeravatar

Godmorgen boys.. Jeg har investeret i nogle svampe, men jeg er ikke helt sikker på hvad det er for nogle. Jeg har fået at vide at det er en blanding af mexicanske og danske, men jeg er absolut ikke sikker på at dette passer.
Så jeg ville blive glad hvis en af jer kan hjælpe mig med at identificerer den:

http://www.badongo.com/pic/5331277

- Stefan

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Det ligner rigtigt meget Psilocybe tampanensis, prøv at google for lignende match (det bedste billede jeg fandt var fra en forhandlerside). Det er nok bare fordi de er dyrket i Danmark, at de bliver kaldt for et blandingsprodukt.

Junior medlem
Brugeravatar

Jo tak.. Jeg åd 2 gram tidligere, de smagte ganske forfærdeligt og virkningen var meget stille og rolig..
Ret ærgeligt, da jeg havde håbet på nogle visuals. Er der en bestemt type svamp der giver rigtig stærke visuals?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Psilocybe Azurenscens er den stærkeste psilocybe-svamp, men du kan også tage noget Engletrompet eller Datura, begge giver meget stærke visuals. Med andre ord; ved du overhovedet noget om hvad du leger med, hvad det kan? Hvis du vil have visuals, så overvej 2c-b, det er ikke et psykedelikum.

Og lad mig lige understrege: du skal ikke begynde at lege med hverken Engletrompet og/eller Datura :!:

Wiki Admin
Brugeravatar

Geografisk sted: Vest for Roskilde
Stefan skrev:
Jo tak.. Jeg åd 2 gram tidligere, de smagte ganske forfærdeligt og virkningen var meget stille og rolig..

Hvordan smagte de? Hvis det var en nøddeagtig smag med en voldsomt sur eftersmag, så er det i hvert fald Psilocybe Tampanensis, også kendt som Philosophers Stones.

And skrev:
Hvis du vil have visuals, så overvej 2c-b, det er ikke et psykedelikum.

Du siger vel ikke at 2C-B ikke er et psykedelisk stof? :|

Junior medlem
Brugeravatar

De smagte af vestskoven, og de havde nemlig en rigtig syrlig eftersmag.. Og til And, jeg har fulgt med herinde i en lang periode, så det eneste jeg kender til svampe, er hvad jeg har læst i forummet og i leksikonet. Jeg havde gået og haft lyst til at prøve svampe i en lang periode, så det var ikke bare en impulsiv idé.. Mht. 2C-B, så har jeg sandelig også overvejet det, men det er ikke til at finde i mit hood, så det må blive på et senere tidspunkt.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

drupe; så vidt jeg har jeg forstået det er det ikke, nej. Det er jo heller ikke et tryptamin, må vi huske på. Så vidt jeg har læst mig til er det en farvelade uden de dybere tanker, der jo er typisk før psykedeliske stoffer, hvis da ikke afgørende!

Men stefan: hvis du er sikker på et svampetrip, så anses psilocybe cubensis som en sikker vinder, specielt for begyndere, da den er så velkendt og doserbar. Men hvad vil du med det; farver og fest, eller hele den psykedeliske pakke?

Junior medlem
Brugeravatar

Hele den psykedeliske pakke.. Jeg er godt klar over at de ikke er specielt godt egnet til fest.

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Der hvor min krop nu end befinder sig
And skrev:
drupe; så vidt jeg har jeg forstået det er det ikke, nej. Det er jo heller ikke et tryptamin, må vi huske på. Så vidt jeg har læst mig til er det en farvelade uden de dybere tanker, der jo er typisk før psykedeliske stoffer, hvis da ikke afgørende!

Det er rigtigt nok at 2C-B ikke er et tryptamin men i stedet et phenetylamin, men at det ikke skulle være psykedelisk er du helt i skoven med da jeg selv har haft indtil flere dybe trip på det. Men ofte kan det godt virke som en gang overfladisk farvelade, men der spiller ens egen indstilling til trippet nok også ind.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Bananmonarkiet DK
And skrev:

Men stefan: hvis du er sikker på et svampetrip, så anses psilocybe cubensis som en sikker vinder, specielt for begyndere, da den er så velkendt og doserbar. Men hvad vil du med det; farver og fest, eller hele den psykedeliske pakke?

Så vidt du har forstået? Så vidt du har læst? Tsk tsk....
Er meskalin så heller ikke psykedelisk?

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jago skrev:
Det er rigtigt nok at 2C-B ikke er et tryptamin men i stedet et phenetylamin, men at det ikke skulle være psykedelisk er du helt i skoven med da jeg selv har haft indtil flere dybe trip på det. Men ofte kan det godt virke som en gang overfladisk farvelade, men der spiller ens egen indstilling til trippet nok også ind.

Nå for pokker! Tja, jeg må nu også indrømme, at kemiske stoffer ikke har den største interesse for mig, udover lsd. Der er noget større over de naturlige stoffer, synes jeg.

Og til CannaChem:
Jeg har ikke sagt, at det er altafgørende for et psykedelikum, at det er et tryptamin, det var bare en konstatering. At meskalin også er et phenetylamin gør det selvfølgelig ikke mindre psykedelisk - for ja, meskalin er selvfølgelig psykedelisk. Og så tal lige ordentligt, hva', ingen grund til at blive arrogant, se hvor fint Jago svarede.

Nå, det her er :offtopic: - så jeg vil rette mit indlæg op med et lille råd til Hr. Stefan:
Så fat dig et sæt Psilocybe Cubensis, they should do the trick!

Junior medlem
Brugeravatar

Tak for svarene.. Cubensis it is, jeg tror jeg vil forsørge at dyrke dem selv.

Medlem
Brugeravatar

Med kemiske stoffer må du mene syntetiske stoffer.
Beklager flueknepperiet, men reklamen for shampoo uden kemi(!) der er i gratisaviserne for tiden har gjort mig lidt vrissen.

And skrev:
Jago skrev:

Nå for pokker! Tja, jeg må nu også indrømme, at kemiske stoffer ikke har den største interesse for mig, udover lsd. Der er noget større over de naturlige stoffer, synes jeg.

Og til CannaChem:
Jeg har ikke sagt, at det er altafgørende for et psykedelikum, at det er et tryptamin, det var bare en konstatering. At meskalin også er et phenetylamin gør det selvfølgelig ikke mindre psykedelisk - for ja, meskalin er selvfølgelig psykedelisk. Og så tal lige ordentligt, hva', ingen grund til at blive arrogant, se hvor fint Jago svarede.

Nå, det her er :offtopic: - så jeg vil rette mit indlæg op med et lille råd til Hr. Stefan:
Så fat dig et sæt Psilocybe Cubensis, they should do the trick!

Administrerende Direktør
Brugeravatar

@And

Hvis man kommer med direkte forkerte postulater må man regne med at høre for det... det er trods alt et informationssite vi har herinde.

Jeg lukker tråden inden folk bliver mere vrisne :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 14 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]