Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 20 jul 2025 10:27

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 
Forfatter besked
Junior medlem

hey folkens..
jeg har en håndfuld riskager til at stå, men er i tvivl om de er færdig kultiverede, fordi de bliver ikk allesammen lige dækket af mycelie..
det skal siges det er forskellige slags sporer (ved ikk om de kan dække kagen forskelligt), anyway ved ikkk om det er nødvendigt at de er helt så
dækkede som glasset i øverste højre hjørne, de glas jeg er tvivl om syntes nemlig ikk at have udviklet sig synderligt den sidste uge ihvertfald!??! :p

har overvejet at vende et par stykker af dem jeg i tvivl om, ud i et par mini terrarier for at se, men lidt input udefra ku være ret lækkert!? :]
tanx!
Billede

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
For mit øje ser de rigtig gode ud og helt ready-eddy.

Med hensyn til at vende nogle af dem du er i tvivl om ud, så er der da ingen tvivl; succes er produktet af tries 'n errors. Altså forsøg dig frem, det giver både erfaringer og muligvis inspiration. Og så meget koster det jo heller ikke at lave.

OT: Men hvad er det for nogle kulturer?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Meget langt væk
De ser da lidt brogede ud, synes jeg., med undtagelse af glasset i højre hjørne, som du nævner.

De skal gerne være helt 'hvide', med forbehold for enkelte større stykker vermiculite osv. Jeg ville vente til de er fuldt koloniserede - og så lige en dag eller to længere. Nogle mener, at man skal vente med at 'føde' dem til der begynder at dukke små svampe op inden i glasset, men det tør jeg ikke sige noget om fornuften i.

Hvis væksten er helt stoppet, er der selvfølgelig ikke så meget andet at gøre end at få dem ud.

Held og lykke!

EDIT - hvis du føder dem når de ikke er helt gennemvoksede, så er det nok en god idé at være lidt påpasselig med hygiejnen, da risikoen for at diverse kontaminanter kan forsøge sig er større.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
jeg har aldrig haft held med at få mine kager helt koloniseret, som det ene af dine. det har aldrig givet problemer for mig. man siger ellers at myceliet skal bruge en uges tid til at etablere sig efter det er helt koloniseret. det der som oftest sker når jeg føder mine, er at de begynder at vokse i totter. når det sker sænker jeg gerne temperaturen og luftfugtigheden lidt. en uge senere begynder myceliet at pinne.

det ser meget fint ud ellers, så tillykke med det. 8)
hvordan ser din growbox ud?

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 4 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]