Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 23 jul 2025 04:57

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 
Forfatter besked
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Jeg synes lige jeg ville dele dette foredrag af Christian Rätsch fra Spiritual Healing Open Air.
Han gennemgår kort hvordan svampene blev opdaget i nyere tid og indkæder personlig visdom. Foredraget er fortalt på en meget letforståeligt måde uden for mange videnskablige termer, som jeg ellers ved de fleste herinde gør meget i - jeg er nu selv glad for begge former.

Foredraget er på tysk med engelske undertekster og består af en video delt op i 4 x 10 min. på youtube. Et link til én lang video ville være cool!

Part 1
Part 2
Part 3
Part 4

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Geografisk sted: up yours
Herlig fyr. Han pynter en anelse på historierne, bl.a. med Wassons bog om mycofobe og mycofile kulturer, som idag anses for at "armchair" antropologi, og ubrugelig på videnskabeligt plan, men alt er tilgivet. Godt at se en person som formår at være dybt seriøs når det gælder det videnskabelige arbejde, og samtidig afslappet nok til at turde vise sin spirituelle side frem. Han ligner den vildeste Deadhead.(en japser af slagsen tilmed)

af hjertet tak.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Han ligner Jesus, han prædiker som Jesus, han er blæst som Jesus. Hmm. Er han Jesus' søn?

Det er virkelig et lækkert foredrag, nede på jorden, humørfuldt og godt fortalt. Han får det vigtige frem og forklarer det fint. Super! Det er sådan et foredrag der skal frem i medierne!

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: On a placid island of ignorance amidst the black seas of infinity
Halugenlampe skrev:
Godt at se en person som formår at være dybt seriøs når det gælder det videnskabelige arbejde, og samtidig afslappet nok til at turde vise sin spirituelle side frem. Han ligner den vildeste Deadhead.(en japser af slagsen tilmed)

Han var sjov at opleve til LSD-symposiet i Basel i 2006. Spændende oplæg, og så optrådte han sammen med Guru Guru i ganske åbentlyst syreblæst tilstand lørdag aften, hvor han mest bare løb rundt og slog på nogen store gonger og brændte en masse røgelse af.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

:D
årh mand... Guru Guru! det gad jeg edderrådme godt have set. manden har åbenlyst fat i den lange ende ang. rigtig mange ting.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Han er en perfekt kombination af "talking the talk" og "walking the walk". Hverken for mondæn eller for afbrændt. Perfekt mellemting :D
Vi fik os en snak og en joint på VuuV-festival hvor jeg stødte ind i ham da jeg var dernede for at spille. Han er meget laid back og sjovt at se at han mænger sig med os andre. Ikke at jeg er den store tilhænger af trancefestivaller.

Psychedelia Sponsor
Brugeravatar

Jeg benytter lige denne tråd, af ren dovenskab, til at poste et foredrag af Paul Stamets fra en psykedelisk konference i Amsterdam i 1999:
http://video.google.com/videoplay?docid ... psilocybin
Jeg havde lidt svært ved at sluge påstanden om at mycelienetværket besidder en bevidsthed, men ellers er han ret god.

Insane psychedelia user!

Geografisk sted: Påskeland
Fed video, den med Rätsch. Fik helt lyst til at tage i Dyrehaven og samle svampe.

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Halugenlampe, det kommer vel an på hvad vi definerer som bevidsthed. Det er vel klar over hvad det gør og skal gøre :)

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Svar på emne  [ 9 indlæg ] 

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]