Skeletor skrev:
rullegardinet skrev:
du får lidt bedre og hurtigere hjælp hvid du skriver feks. "hjælp til tilberedning og dosering" i stedet for "kig her"
"Den sædvanlige hallucinogene dosis er 4-6 mg psilocybin hvilket svarer til
4-6 gram friske svampe eller ca. ½ gram tørret svamp"
http://www.addikta.net/svampe.htmHmmm. Det hænger vist ikke helt sammeen. 4-6 gram giver ikke et halvt gram tørret. Psilocybinsvampe indeholder omkring 90% vand. Dvs. at de vejer ti gange så lidt efter de er blevet tørret. feks: 100 gram friske giver 10 gram tørrede.
Iøvrigt er 4-6 gram friske en fuldstændig vanvittig dose at anbefale en mand der er ny i psilocybinens verden. Ihvertfald hvis vi snakker SN.
Conspfathon@
En god begynderdosis ville være omkring et halvt gram tørret eller 10-12 gram friske spids nøgenhat.
90% vand er et tal der gør sig gældende for Psilocybe Cubensis. Jeg vil påpege, at det varierer fra art til art.
Men ja, 4-6gram som første gang er direkte stupidt - selv hvis det var på mindre kraftfulde Psilocybe Cubensis!
Endvidere vil jeg komme med lidt kildekritik; den side ser ikke troværdig ud:
Addikta.net skrev:
I svampen er det især 3 stoffer, der giver hallucinationer: psilocybin, psilocin og baeocystin. Det mest potente stof, men også det mest sarte, er psilocin, hvorimod psilocybin er det mest stabile stof - og det man er ude efter ved berusning. Alle stoffer i disse særlige svampe er relativt ugiftige. Magnyl og nikotin er mere giftig målt efter LD50-metoden.
Det er både psilicin og psilocybin "man er ude efter", men da især psilicin i og med det er det egentlige aktive stof. Kroppen metaboliserer psilocybin om til psilicin. Endvidere er baeocystin ikke psykoaktivt - forskningen har ikke fundet ud af hvad dette alkaloid gør.
Jeg mener derimod at Psychedelias Wiki har noget om dosering af SN, uanset hvad er det hvertfald at finde herinde.