Psychedelia.dk

Velkommen til psychedelia.dk. Vi er Danmarks største community for fornuftig anvendelse af rusmidler og legalisering.
Dato og tid er 22 jul 2025 22:37

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]

Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste
Forfatter besked
 Titel: Forvirret
Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Geografisk sted: The most psychedelic place ever
Altså jeg kan slet ikke finde rundt i alle de forskellige svampe de heder jo 1000 forskellige ting .. Psilocybe Colombian
Stropharia Cubensis - Mexican
Psilocybe Philipine
Copelandia Cyanescens Hawaiian
Stropharia Cubensis - Mexican
Copelandia Cyanescens Hawaiian

må jeg så lige spørge hvad der gir mest / mindst visuals og hvad kan synte i bedst om . jeg har prøvet mexicanske fra århus af og det gav ingen hallucinationer , jeg var bare i svampe verden/ sad og snakket meget med nogle planter som var utroligt spændende

Titel: Re: Forvirret
Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Geografisk sted: Electric Ladyland
Budha skrev:
Altså jeg kan slet ikke finde rundt i alle de forskellige svampe de heder jo 1000 forskellige ting ..
X Psilocybe Colombian
X Stropharia Cubensis - Mexican
X Psilocybe Philipine
Y Copelandia Cyanescens Hawaiian
X Stropharia Cubensis - Mexican
Y Copelandia Cyanescens Hawaiian

X = Psilocybe cubensis af diverse stains, altså der er evolutioneret på den ene eller anden måde. De er de samme slags svampe, har noglelunde den samme mængde psilocybin og psilicin. Dog hævder nogle, at den og den stain er kraftigere - søg "Mest visuelle" herinde for mere info.

Y = Copelandia Cyanescens af diverse stains. Disse er langt mere visuelle og går også under navnet hawaiian, hvilket du også kan søge på - både herinde og google.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

tusinde tak :D det var faktisk en stor hjælp syntes det er meget forvirrende med alle de stains og halløj . hvad kan du anbefalle , jeg vil gerne have visuals men det skal ikke være det helt vilde endnu skal lige lære de forskellige svampe at kende / virkning

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Budha skrev:
skal lige lære de forskellige svampe at kende / virkning

Svarer det ikke meget godt på dit spørgsmål? Hvis du har dyrket dig en god omgang Cubensis, så lær dét at kende. Det er også en god svamp, synes jeg selv. Prøv nogle forskellige settings - såfremt de er forsvarlige - fx er der gigantisk forskel på indendørs og udendørstrip. Tag det roligt, forcér ikke dine oplevelser, men eksperimenter. Du bør dog ikke begynde på de Hawaiianske, de er berygtede for at være voldsomme.

Moderator
Brugeravatar

Geografisk sted: Outside
Alle de svampe du nævner kan give visuals, min erfaring er at de bedst opstår på svagt-oplyste objekter. Der er selvfølgelig dem, som folk vil sige er mere visuelle, bl.a Ecuadorianske, som er en cubensis strain, og så selvfølgelig Copelandia cyanescens.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

AND. mit sprøgsmål var mere hvad for nogle af dem som var mindst kraftige for jeg vil ikke bare købe nogle tilfældige også bare æde dem også finde ud af at det er de kraftigste også kan det vel ende lidt galt

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Budha skrev:
AND. mit sprøgsmål var mere hvad for nogle af dem som var mindst kraftige for jeg vil ikke bare købe nogle tilfældige også bare æde dem også finde ud af at det er de kraftigste også kan det vel ende lidt galt

Det er Psilocybe Cubensis helt klart. Jeg kender ikke noget til stains, men tvivler oprigtigt talt på at det har mere betydning end set/setting. Placebo hører jo også under "set", så hvis du tror på at en stain er kraftigere, er der stor sandsynlighed for at den bliver det.

Psykedeliske hilsner
Anders

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Takker , skal lige siges jeg fandt 3 spids nøgenhatte idag god størrelse og flotte , jeg ledte kun i 30 min. og fandt 3 flotte eksemplare men skal helt sikkert til at ud og lede de næste par weekender :D

Medlem
Brugeravatar

Geografisk sted: Århus
Ang. styrke: http://www.erowid.org/plants/mushrooms/ ... nfo4.shtml

Medlem

Det er da begrænset hvor meget forskel der er på de enkelte Cubensis strains. Der er bare en smule forskel på psilocin/psilocybin ratioen samt mængden af hver.

Forskellen skulle være hvor hurtigt og kraftigt trippet begynder og hvor lang tid det varer. Højt psilocin indhold skulle give et hurtigt come-up og kraftigt trip. Højt psilocybin indhold skulle give en blødere come-up og et længere trip. Forskellen er sikkert fordi psilocybin (4-PO-DMT) først skal metaboliseres til psilocin. (4-HO-DMT)

Dvs. en omgang Cubensis kan sagtens virke på samme måde Cyanescens. Det er bare et spørgsmål om dose.

Correct me if I'm wrong..

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Det er IKKE et spørgsmål om dose. Man kan IMO på ingen måde sammenligne fx cubensis og hawaii. Jeg har også altid gået ud fra at det bare er et spg om dose, men det er det ikke. Fx giver hawaii mig lette muskelsmerter, sindsyg kvalme og ikke så meget virkning (1,5 - 2g+) hvorimod cubensis giver mig en let rumlen i maven, men ingen muskelsmerter (der skal jeg dog op på mindst 3g+ filipinske eller 4g+ mexi.). får heller ikke noget visuselt ud af de doser, men lidt rundt på gulvet bliver man vel :P

det skal lige siges at jeg flere gange har set folk blive rykket rundt af 0,5 - 1g hawaii og jeg kan ikke anbefale ovenstående doser.

Medlem

:hm: Det lyder ikke særlig videnskabeligt...

Hvis det ikke er et spørgsmål om dose, kan du så fortælle mig hvad forskellen på de forskellige strains er, bortset fra indholdet- og ratio af psilocin/psilocybin?

Dedikeret medlem

Geografisk sted: Inde i pejsen.
Nej det kan jeg ikke, hvis jeg vidste det, havde jeg skrevet det.. Jeg taler udfra erfaring, men hvis der er nogen der kan skyde det i sænk, må I gerne det :O)

Men spørgsmålet er om DU nogensinde har indtaget en dosis cubensis, hvor virkningen har været som hawaii.

Jeg får lette visuals på 0.8 cubensis i en kop the, krydret med en skunk pind.

Sways doser lyder ret vilde, og det er noget jeg aldrig kunne finde på at eksperimentere med.

Medlem

Stangss skrev:
Jeg får lette visuals på 0.8 cubensis i en kop the, krydret med en skunk pind.

Sways doser lyder ret vilde, og det er noget jeg aldrig kunne finde på at eksperimentere med.

Jeg synes de lyder meget fornuftige. Mit første trip (mexi, er skrevet triprapport på det) spiste jeg først 15gr friske og redoserede så med 25gr efter 75 minutter. Det gav et kraftigt trip - et for kraftigt trip til første gang, men det endte heldigvis godt og var noget af det sjoveste og mest underholdende, som jeg har prøvet.
Sidst jeg tog mexi (home grow) tog jeg 1,8gr tørrede og det gav et mildt, sjovt trip. Så 1,5-2gr til at starte med og så evt redosere med 1gr senere, hvis det behøves, synes jeg lyder ganske fornuftigt.

Men er det første gang, så hellere tage små doser og lære det at kende og så bruge den tid det tager før man kommer op i høje doser.
Jeg har ikke trippet i et år og planlægger selv at gøre det snart. Der tror jeg at jeg vil starte meget mildt ud med 1gr og så måske trippe en gang om måneden og så dosere op for hver gang indtil jeg finder et dosis, der falder i min smag.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

Insaniac skrev:
Stangss skrev:

.

Der tror jeg at jeg vil starte meget mildt ud med 1gr og så måske trippe en gang om måneden og så dosere op for hver gang indtil jeg finder et dosis, der falder i min smag.

Meget mildt ?? hvad for nogle mexicanske svampe får du , da jeg var på mexicanske havde jeg det vildt nok på 1.5gram det var så også første gang jeg prøved det men jeg vil absolut ikke sige at 1 gram er at starte mildt ud , du får det jo til at lyde som om man sagtens lige kan tage over et gram som startdose . jeg vil sige start ud på ½gram og redosere som man lyster.

Medlem

Budha skrev:

Meget mildt ?? hvad for nogle mexicanske svampe får du , da jeg var på mexicanske havde jeg det vildt nok på 1.5gram det var så også første gang jeg prøved det men jeg vil absolut ikke sige at 1 gram er at starte mildt ud , du får det jo til at lyde som om man sagtens lige kan tage over et gram som startdose . jeg vil sige start ud på ½gram og redosere som man lyster.

Skal ikke kunne sige om mine er mindre potente, men de er fra et growkit købt i Amsterdam. Jeg skal ikke sige om det også er fordi jeg kun har prøvet at trippe udendørs. Da jeg sidst tog 1,8gr var det ikke særligt vildt - udendørs. Men under trippet var jeg indendørs i 5minutter og der var det sindssygt kraftigt. Det er mine erfaringer på de få gange jeg har prøvet at trippe. Men hvis alle der er så mange der synes at 1gr er meget, så lytter jeg da til dem og startere mildere ud når jeg vil til at eksperimentere igen. Ingen grund til hastværk med doserne :)

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

lige præcis heller lidt mindre end lidt for meget jeg kom jo bare med min erfaring alle mennesker er forskellige :D peace

Insane psychedelia user!
Brugeravatar

Budha skrev:
lige præcis heller lidt mindre end lidt for meget jeg kom jo bare med min erfaring alle mennesker er forskellige :D peace

Og svampe, og stain og medie. Og set, setting. Jeres lille intermezzo, om man så må sige, beviser blot at det er vigtigt at starte småt ud.

Wannerbe psykedyliker
Brugeravatar

And skrev:
Budha skrev:

Og svampe, og stain og medie. Og set, setting. Jeres lille intermezzo, om man så må sige, beviser blot at det er vigtigt at starte småt ud.

ja hvorfor skulle man starte med at æde 1 gram når man ikke engang ved hvordan de virker :D hold jer til god HR

Vis indlæg fra foregående:  Sorter efter  
Skriv nyt emne Dette emne er låst, du kan ikke redigere indlæg eller skrive yderligere indlæg.  [ 23 indlæg ]  Gå til side 1, 2  Næste

Alle tider er UTC + 1 time [DST ]